Pages

sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Mun uusi rakkaus?

Tässä se nyt on. Melkoisen säädön jälkeen päädyin tähän Polarin m200 urheilukellon/aktiivisuusrannekkeen yhdistelmään.

Mun "ainoa" ongelma siis siinä vanhassa Loopissa (jonka sain joululahjaksi pari vuotta sitten) oli se, että se ei mitannut askeleita kävelylenkillä (jolloin useimmiten työnnän vaunuja tai vedän pulkkaa koska en heiluttele silloin käsiäni) eli olin muuten täysin tyytyväinen tuohon halvempaan rannekkeeseen. Se mittasi mulla yöunen laatua tarpeeksi hyvin ja piirsi siitä käppyrätkin, tämä oli toinen syy miksi kaipasin apuja.

No näiden puutteiden vuoksi selasin nettiä ja kävin lopulta Gigantissa ostamassa Garminin aktiivisuusmittarin, jossa oli sykkeen seuranta. Siis se seurasi koko ajan sykettä ja tuolloin osaisi myös tulkita ne kävelylenkitkin kävelyksi? Vai osasiko kuitenkaan? Salilla lauantaina näytti koko ajan sykkeeksi 70 joten palautin sitten samantien sen kauppaan ja tämä Polar tarttui mukaan. Olen tottunut Polar flow-ohjelmistonkin käyttäjä joten parempi pitäytyä tutussa ja turvallisessa.

Tässä on siis sykkeen mittaus ranteesta, mutta koska tämä on urheilukello niin sykkeen muttaus alkaa vasta kun käynnistän "treenin". Tämä on jo pitkä askel, koska voin nyt sitten pidemmät lenkit merkata treeniksi. Lyhyet reissut täytyy vaan työnnellä toisella kädellä ja heilutella toista. Tai ehkä laittaa mittari nilkkaan:)

Mun täytyy sanoa, että tämä on pitkä harppaus. Joskus varmaan kymmenen vuotta sitten käytin sykemittareita ihan koko ajan, mutta 2010-luvulla olen pääosin liikkunut ilman mitään eli lähinnä kehoa kuulostellen. Nyt yritän saada arkeen vähän aktiivisuutta lisää ja kirjattua treenit ylös helpommin (automaattisesti). Mitään urheilucoachia en ota kuitenkaan käyttöön koska treenit tässä elämäntilanteessa tulee kuitenkin muun elämän ehdoilla. Ikävä vähän ehkä Suunnon mittaria jota käytin vuosikaudet.

Ai niin tässä on myös GPS eli saan lenkkien pituudetkin suoraan ylös.

Miinusta on valtavan kokoinen näyttö ja leveä ranneke. Jossain huomattavan paljon kalliimmissa malleissa oli vähän sirompaa suunnittelua, mutta mun budjetti oli tässä. Jopa miehen huomattavan paljon kalliimpi saman merkkinen urheilukello on sirompi eli taitaa mennä vähän myös hinnan mukaan.

Ja eikun liikkumaan!

Psst viime kirjoituksien parisuhdeongelmat on vihdoin lähteneet purkautumaan, joten paremmalla mielellä nyt kuin viimeiseen vuoteen!

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!