Pages

keskiviikko 10. elokuuta 2016

Loma häämöttää loppuaan ja selkävaivat

No näin se loma alkaa häämöttää loppuaan. Minullahan tietenkään ei mikään loma lopu vaan sama kotiäidin arki jatkuu mukavana lisänä opiskelupaineet siihen. Heti ensimmäisenä saan jatkaa kesäkuussa palauttamaani esseetä (joka ei mennyt läpi vaan tuli takaisin lisäyspyynnöillä, ei mitään suurempia onneksi kuitenkaan). Mies palaa töihin maanantaina ja on varmaan todella onnellinen, sillä kyllä nämä lomapäivät aikamoista vääntöä on olleet. Ei hän tunnu jaksavan lapsia ollenkaan, varsinkin esikoispojan kanssa on kamalia vääntöjä. No parempi näin sitten.

Loma meni mun mielestä kuitenkin ihan ok ja viimeisimmät lomapäivät meidän venekerhon saaressa oli aivan ihanat. Siellä oli junnutapahtuma "aarrejahti" ja kaiken ikäisiä lapsia, löytyi kavereita ja tekemistä (kuvia löytyy mm. Instagramissa iiris_jss nimimerkillä). Oli paljon kotipäiviä myös lomalla ja lasten kavereita jopa välillä kyllästymiseen asti.

Ensi viikolla alkaa pojalla koulu ja tytöt aloittaa puiston. Jännittää sekä vanhimman, että nuorimman puolesta. Olen yrittänyt kovasti tehdä jonkunlaista aikataulua meidän perheelle syksyksi, lasten harrastukset ja aikuisten menot. Minulla niitä nimittäin riittää, sillä yritän päästä kansalaisopiston tanssitunneille, ehkä jopa kolmeen eri ryhmään (Zumba, latin jam ja jazztanssi). En tiedä, onkohan siinä kuitenkin liikaa...mutta kun kaikki kiinnostaa:):)

Mutta asiaan. Kuten olen valitellut täällä blogissa, niin selkä on ollut tosi kipeä koko kesän. Alaselkä särkee vähän väliä ja sitten keskiselässä on ollut kummallista henkeä salpaavaa kireyttä. Tein jo ajat sitten nettidiagnoosin (astman pahenemisen poissuljettuani) että on mulla joku nikamalukko. Valitettavasti oma hierojani oli lomalla tosi pitkään ja pääsin vasta tänään vastaanotolle, tyyppi opiskelee kalevalaiseksi jäsenkorjaajaksi joten tietää mitä tekee (tosin tiesi kyllä jo ennenkin, siks hänellä olen käynyt).

Diagnoosi oli siis fasettilukko keskiselässä, oikeanpuoleisen kireän selkälihaksen johdosta oli myös vääntynyt selkä "skolioosi"-mutkalle ja alaselässä myös ilmeisesti pakaralihaksien kireyden vuoksi kipuja. Tunnin hieronta ja ensi viikolla lisää. Ilmeisesti ainakin osasyynä on mun salitaukoni, koska nämä vaivat alkoi vasta sen jälkeen. Ei ihme että olen ollut kipeä. Sitä me kyllä naurettiin, että aina mä menen sinne vasta kun olen ihan romuna. Tasan vuosi sitten oli ihan sama tilanne, ehkä nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja käydä säännöllisemmin. 40 lähestyy ja vaivat sen myötä.

Yksinäisyys vaivaa edelleen. Onneksi syksyn myötä alkaa aktiviteetit ja ehkä mahdollisuus löytää myös uusia ystävyyssuhteita. Tai ainakin tekemistä. Katsokaa kuvia sieltä instagramista, en jaksanut nyt kopioida niitä tänne.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!