Pages

sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Hierojalla ja muita turinoita

Mun on ihan pakko kertoa mun hierojakäynnistä:) 

Joka oli siis perjantaina. Nuo niskaseudun jumit alkoivat olemaan niin kovia, etten omatoimisesti venyttelemällä ja jumppaamalla niitä saanut auki. Omalle hierojalle ei enää saanut aikoja ennen juhannusta joten kyselin vinkkejä...missäs muualla kuin facebookissa:-) Sain hyvän vinkin hieroja+osteopaatista ja sainpa hänelle ajankin tosi nopeasti joten sinne siis. Tunnin käynti sisälsi haastattelun ja sitten hierontaan. Yks tosi kipeä jumi löytyi tuolta lapojen alapuolelta ja nyt aavistan sen liittyvän mun hengitysongelmiinkin sillä juuri samalla kohdalla "happi loppuu". Sitä sitten hieroessa auki alkoi ristiselkä vasemmalta vähän pistää. Kipu oli pienehköä ja mulle aika jokapäiväistä, mutta mun hieronta tyssäs siihen ja hän rassas lopun aikaa sitä ristiselkää  joka tuli vain kipeämmäksi. Pääsin kotiin sekä yläselkä- että alaselkä jumissa. Onneks löysin kotoa tennispallon, jota mun vanha hierojani opetti käyttämään ja sain sitten sitä selkää vähän auki. 40 euroa kuitenkin meni ja vähän kyllä harmittaa. Pää ei käänny oikein edelleenkään..

Taidan palata vanhalle hierojalle. Kyllä se taitaa olla niin, että kun yhden hyvän löytää, niin hänestä kannattaa pitää kiinni.

Muuten viikko meni. Edellisen postauksen jälkeen taisin vielä lauantaina salsata itseni litimäräksi eli pari treeniä tuli. Käytiin kotona keskustelua (viitaten kanssa tohon edelliseen postaukseen) ja, no enpä paljoa hullua hurskaammaksi tullut mutta ainakin joku puheyhteys on. Kuulemma lasten isä ei vaan jaksa lapsia ja perheen hälinää juuri nyt. No sille asialle en minä voi enempää tehdä. 

Yritän nyt tsempata kuitenkin, että saataisiin koti ja vene jonkunlaiseen kuosiin niin olisi kaikkien mukavampi olla. Ensi viikolla lähdetään sukulaisten kanssa vähän risteilemään jospa me saataisiin vaikka käydä syömässä kahdestaan. 

Lapsilla alkaa torstaina sitten virallisesti kesäloma eli puistot, kerhot ja hoitopaikat menee kiinni. Hieman olen yrittänyt ideoida, että mitä me tehtäisiin, siinä on tosiaan kuukausi vielä miehellä töitä. Ainakin on ajatuksia telttailusta ja veneilystä lähisaariin normaalin hengailun lisäksi.

Ai niin, olen sitä Kaisa Jaakkolan Hormonidieettikirjaa nyt vähän lukenut. Sen perusteella minulla on lähes kaikki hormoniasiat pielessä. Olen kyllä vähän hämmentynyt. Ainoastaan kortisoli ei olis koholla (ja sen nyt luulis nimenomaan olevan koholla). Epäilen kyllä, mutta jatkan lukemista.

Päälläseisonta sujuu jo hienosti. Vaihdoin asentoa vähän ja pysyn paljon paremmin nyt, toki edelleen otan seinästä tukea. Olen tosi iloinen kuitenkin, että olen uskaltanut kokeilla asiaa jota olen koko ikäni pelännyt. Jee!


3 kommenttia:

  1. Innostuin tuosta sinun päälläseisonnastasi ja otin työnalle käsilläseisonnan. Kovasti on todellakin tekemistä mutta josko joku päivä se onnistuisi!

    VastaaPoista
  2. Tämä ehkä loukkaa, joten anteeksi, mutta teidän perheessä taitaa olla tasan yksi aikuinen. Yritähän jaksella "yksinhuoltajana".

    VastaaPoista
  3. Sanna anna mennä vaan!:) Mun pitäis pikkuhiljaa ruveta kokeilemaan ilman tukea mutta ihan vielä en uskalla:)

    Hekla: juu aika yksin tässä tätä perhettä johdan../ Toivotaan nyt kuitenkin parasta! Muuttuuhan tilanne syksyllä lasten osalta aika lailla kun esikoinen menee kouluun ja nuorinkin siirtyy puistotoimintaan.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!