Pages

torstai 5. toukokuuta 2016

Edes vähän jotain

Tänään oli siitä ihana päivä, että sain tehdä mun lempijuttuja! Aamulla ennen muita nousin ylös ja joogasin reilu puoli tuntia. Eka aurinkotervehdys- ja toinenkin- tuntui niin vaikealta mutta kun kroppa ja lihakset lämpeni, niin se tuntui ihanalta! Tein varmaan 5-6 niitä. Toisena liikesarjana tein jaloilla soturi+kolmio+sankari asanat (sorry en löydä oikein parempia termejä). Ja jotain venyttelyjä, mukavasti lihakset lämpenee.

Sitten lähdettiin lasten kanssa Turkuun Seikkailupuistoon, jossa seurakunnan kevätjuhla, livemusiikkia ja hauskanpitoa. Kotiin tultuani (ei tietenkään ollut ruoka valmiina) 2/3 maksusta sammui sänkyyn ja mä laitoin ruoan uuniin jota odotellessa nappasin sitten kahvakuulan käteen.

Tarkoitus oli aluksi vaan kokeilla, miten pitkälle hengitys antaa myöten. Ja antoihan se, tein mukavan treenin yhteensä 45 minuuttia. Kiertoharjoitteluna 20,15 ja 10 toistolla etuheilautukset, kyykyt, pystypunnerrukset, askelkyykyt, punerrukset, jalan taakseheilautukset ja kulmasoudut eli aika peruskauraa. Kolmen kierroksen jälkeen selkä ja vatsoja lattialla ja pari mukavan tuntuista venytystä.

Tämä kuva voi naurattaa ja oikeasti venytys tuntui paljon paremmalta ja mä notkeammalta, miltä tässä näyttää. Kyseessähän on yks Joogaliike jota mä en saa kädet yhdessä edes yritettyä. En tiedä onko rintalihakset jumissa vai vaan liikaa läskiä selässä.

Olen jotenkin taas niin ylpeä itsestäni. Vaikka vasta muutama viikko mennyt salikortin irtisanomisesta ja olen sairastellut, niin ihan kuin viimeisestä treenistä olis ikuisuus (kai se jo kertoo, että liikunta oikeasti on osana mun elämää...?). Nyt täytyy löytää jostain paikka noille trx-välineille, saa paljon lisäliikkeitä.

Ja lasten kanssa oli niin mukavaa. Aina kun niille järjestää jotain, lähteminen on yhtä tuskaa ja varsinkin esikoinen ei vaan halua lähteä. Sitten perillä ollaankin innoissaan ja on ihan huippua! Meillä oli eväät ja mulla kahvia termarissa, tapahtumassa oli myös ruokatarjoilu ja tuttuja kerhotätejä ja löysinpä itsellekin seuraksi yhden tutun. Kotimatkalla haettiin hesestä pirtelöt! Bändi oli tosi hauska ja lapset läträs vedessä itsensä läpimäriksi. Kotiin lähdettiin vasta kun oli pakko (alkoi väsymysharmitus). Olisi kyllä vielä mukavampaa kun koko perheellä tekisimme näitä reissuja, mutta hyvä kyllä näinkin. Hyvä mieli koko päivästä!

Kaloreitakin tuli 1500 josta proteiinia 62 grammaa eli vähän alakanttiin, mutta ei pahasti! Näitä päiviä lisää- ainakin uni tulee takuuvarmasti!

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!