Pages

torstai 7. huhtikuuta 2016

Some shopping

Kuten taisin sunnuntaina kirjoitella, isommalla lapsella on käsi kipsattuna. Kipsi ei ole este tietenkään hoitoon menemisestä, mutta viikonloppuna alkanut kuume on. Toissapäivänä kuume oli laskenut jo lieväksi lämmöksi ja eilen ei ollut ollenkaan. Hoidossa suositellaan yhtä kuumeetonta päivää, joten kotosalla on oltu. Kaikki monilapsiset perheen omaavat tietää, mitä se on kun päiväkausia sisarukset on vaan kotona. Varsinkin jos kipeäkin on tarpeeksi terve jaksaakseen haastaa riitaa tylsistyneenä. Eilen meni sitten hermot kotonaolemiseen ja nappasin koko porukan kauppareissulle. Joka tapauksessa oli pakko ostaa lapsille Välikauteen ja kesään ulkoiluvaatteita.

Pojalle löysin Jonathanin softshell-takin 29 eurolla ja siihen kuorihousut 15 eurolla. Vähän jännittää nuo vaaleat housut, kuinka nopeasti likaantuvat ja menevät huonoksi. Pojalla onneks on korkeavyötäröiset tummat märemmille keleille.Kuten hinnoista näkyy, en harrasta merkkishoppailua. Meille on aina nämä Jonathanin ja Reiman vaatteet riittäneet. Edullisia ja kestäviä. Olen ollut tyytyväinen. Mulla on myös tapana korjata vaatteita, jos tulee reikiä tms. Paljon vaatteita myös kiertää, mutta eihän tämän kokoisten poikien vaatteet juuri paljoa kiertoon päädy, ei ainakaan kirppikseltä tahdo löytyä.
Neidille taas löytyi juuri viikonloppuna suurkirppikseltäpinkki/turkoosi ulkoiluvaatesetti joten kaipasin lähinnä tämmöistä vähän "fiinimpää" takkia, ne toiset olkoon puistokäytössä. Housuja löytyy valmiiksi monenvärisiä ja tykkäsin keltaisesta ensinäkemältä.
Mutta mutta.... Kesäkenkiä kaivellessani tajusin, että nilkkurien, lenkkarien ja rakkaiden el naturalistojen lisäksi mä tarttisin kyllä helppokäyttöiset tennarit. Viime kesänä ostin valkoiset Ellokselta ja ne osoittautuivat kyllä huonoiksi mun jalkoihin ja nauhojen kanssa sättääminen...... Menin siis oikeastaan etsimään valkoisia mukavia tennareita itselleni. Sovitin aika monta paria kunnes tytär tuli tuomaan nämä...
Sanokaa nyt, että onko nää ok. Jalkaan oli tosi mukavat ja paremmat kuin mikään muista. Itsekin päättelin, että sopii vaaleiden farkkujen kanssa. Myyjäkin kovasti kehui ja onhan nämä Riekerit, eli hyvä merkki. Ja olis sitä glitteriä, mitä Likka halus äidilleen. Mutta mä en ole varma, en sitten yhtään. Muutenkin aika vaatekriisi (tai ikä, en löydä oikein tyyliäni). Mulla on kuitti jemmassa. Mietin, että josko kuitenkin etsiä jotain merihenkisempää...onko tämmönen glitter yhtään mun näköinen? Millaisin vaatteisiin tämmöset edes sopii? Apuaaaaa....
Niin ja shoppailureissun jälkeen illalla pojilla taas nousi lämpö. Että vikatikki. Onneks hän pärjää jo kotona pieniä hetkiä itsekseen niin olen päässyt edes vähän ulkoilemaan jatkuvan erotuomarin hommista.
 

 

 

 

1 kommentti:

  1. Iik, en kestä! Ihanat noi kengät! Mä ostin viikonloppuna helly hansenin tennarit ja nyt harmittaa, kun ne tuntuu kuitenki liian kaposilta. Vilkuilin myös nopeesti Riekereitä, mut en paljon uskaltanut, kun noi hh:t oli jo kassissa. Mä rakastan riekerin kenkiä. Ihan parhaat jalassa. Jos et tykkääkään, ni mä voin sovittaa 😉.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!