Pages

lauantai 26. maaliskuuta 2016

Viikon 1 pudotus

Ensimmäinen dieettiviikko on ohi. Nyt voi jo vähän iloita kun uskaltauduin puntarille! Itse asiassa mulla olis ollut punnitus vasta huomenna, mutta olen laivalla risteilemässä perheeni kanssa silloin. Huomaa kyllä, että se aikaisemmin valittamani turvotus on bygones, ihanaa! Kohta uskallan laittaa vihkisormuksenkin takaisin ilman pelkoa, että se jumittaa. Ylläoleva kuva on yksi ruoka-annos, mutta monenmoista on nyt ollut ja olen tarkasti niitä tässä vaiheessa kirjannut.
Ihan hyvin olen syönyt, kalorit vaihtelee 1000-1500, lähempänä sitä 1500, enkä ole nälkää nähnyt (paitsi eilen treenin jälkeen oli pohjaton nälkä). Aamupala, iltapala, lounas (jonka korvaan joskus leivällä tai hedelmällä) sekä päivällinen. Välipala jos ehtii/tekee mieli. Monesti mun aamupala on niin myöhäinen että se myöhentää kaikki muutkin päivän ateriat eikä välipala mahdu sinne väliin. Voin joskus laittaa esimerkkipäivän ruokavalion.
Niin... FatSecret on Ilmainen laskuri jonka voi asentaa kännykkään ja toimii tosi hyvin, ainut on että se laskee vähän yläkanttiin se lepokulutuksen eli sitä pitää vähän säätää. Helppokäyttöinen ja fi-asetuksilla mielestäni hakee Finelistä kaikki tiedot. Näyttää ruokaympyrän(hh, prot, rasvat) ja siinä mulla onkin ollut nyt miettimistä.
Taisin aikaisemmin kirjoittaa, että en seuraa makroja, mutta mulle tulee jatkuvasti proteiinia liian vähän ja hiilareita suhteessa liian paljon. Siis proteiinin suositustaan on vähintään gramma per kilo, jotkut sanoo että tavoitepainokilo, mutten aina pääse siihenkään. Koska en käytä maitotuotteita (enkä tule käyttämään, siitä seuraavassa postauksessa). Maitorahkallahan sitä proteiinia sais lisättyä, mutta koska en sitä syö niin pitäis vetää sitten välipaloina leikkeleitä sun muita ylimääräisenä. Muniakin tulee syötyä jo 1-2 päivässä eikä enempään pysty.
Tässä näkyy mun viikkoliikunnat ja kyllä sitä proteiinia tarttis edes se minimimäärä saada. Eilen treenin (juu, treenasimme PT:n kanssa viimeisen yhteisen TAPPOtreenin) jälkeen oltiin protskujauhepalkkaria. Ehkä sitä protskujauheesta vaan pitäis sitten ottaa useammin. Ostin riisiproteiinijauhettakin (yäk!), että pääsisin siitä herasta pikkuhiljaa eroon, mutta enpä taida päästä.
Pääsin uimaan tällä viikolla, mikä oli ihan huikeaa! Mun PT on töissä myös paikallisella uimahallilla ja vähän lupasi, että saan tekniikkaopetusta uimiseen joku kerta kun hän on paikalla. Ihan huikeaa, koska mun rintauinti on aika töksähtelevää ja hidasta.
Zumbasimme myös tyttären kanssa. Oli se hupaisaa kun hän ensin varmaan vartin katseli niitä videoita (YouTubesta taas kerran), sitten tuli heilumaan mun kanssa (eikä hälle tullut edes hiki kun mua pisti jo kylkeen) ja lopulta kyllästyi ja meni piirtämään. Itse olin litilitimärkä ja voipunut. En ole vielä kunnolla toipunut viime viikkoisesta kuumeesta (ja räkishän tässä on päällä) niin Zumba ottaa aika koville. Mutta tuli tehtyä jee!


Kuinkas muilla sujuu? Sen tiedän, että monella on Vauvautumisia (ihanaa!) tullut ja tulossa eli painonhallintahommat on hetken sivussa. Entäs muut?!

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!