Pages

tiistai 9. helmikuuta 2016

täällä ollaan

Täällä ollaan. Viimeiset rippeet flunssasta vielä jäljellä, mutta eiköhän nekin ole pian selätetty! Lapset pojua lukuunottamatta sairastui kaikki ja lopulta mieskin. Vauva sai antibiootit molempien korvien tulehdukseen ja mies...no tehän tiedätte kun mies sairastaa...;-)

Mä olen käyttänyt nenäkannua tosi ahkerasti ja se on ollut ihan pelastus. Ja olen satavarma, että se sinkkikin auttoi! 

Pilkuhiljaa olen vähän kävellyt ulkosalla ja tänään tein youtubesta puolen tunnin circuit-treenin. Astmalääkkeillä kylläkin eli vähän vielä ahdistaa välillä.

Sairaana tuli taas syötyä väärin ja tänään oli ensimmäinen herkuton päivä. Se oli todella, todella vaikeaa! Söin riisikakkuja, jotain kaakaovoiprotskucookieseja, siis sitä mitä kaapista tuskissani löysin. Mutta selvisin taas ja hyvä niin!

Ympäristötieteen ensimmäisestä kurssista olen nyt molemmat tehtävät tehnyt ja seuraavaksi aloitan itse esseen.  Se on sillä sitten suoritettu. Olen tabletilla kirjoittanut ja se on ruvennut ahdistamaan vaikka mulla on näppiskin, joten taidan kaivaa vanhan läppärin naftaliinista seuraavaksi.

Selvittelin myös jatko-opiskelun mahdollisuuksia ja selvisi että periaatteessa mä voisin samantien hakea maisteriohjelmaan (helsinkiin) jos haluaisin. Mutta päätin nyt opiskella täällä, katsotaan sitä myöhemmin.

Tämä ensimmäinenkin kurssi "ympäristön kemikalisoituminen" on hurjan mielenkiintoinen. Käyn läpi ympäristömyrkkyjen vaikutuksia ihmisen kehoon, perinnöllisyyteen jne. Jotenkin niin mun juttu:) Pitää ottaa varmaankin biologia ja kemia sivuaineiksi, ilman niitä on vaikea ymmärtää monia asioita ja ihan perustermistökin tulee sieltä.

Unohdin muuten kirjoittaa siitä Yoogaia-buzzauksesta. Sain siis tammikuuksi kokeiluun yoogaia-palvelun ja tuli tehtyä nettitreenejä jonkun verrankin ennenkuin sairastuin. Yoogaiassahan on sekä suomalaisia tunteja, että myös muualta maailmasta. Eniten taisin tykätä Singaporesta vetävän ohjaajan tunneista. Suuri oli harmi kun en saanut toimimaan chromecastilla vaikka sivullaan oli selkeät ohjeet. Tylsää tuijottaa tabletin pientä ruutua. Jos sieltä tulee joku hyvä tarjous vielä, niin otan palvelun loppuvuodeksi.  Eipä muuta kuin mukavaa Ystävänpäivää toivotan, sunnuntainahan se on. Olen lasten kanssa yksin ja ajattelin viedä heidät Heurekaan, siitä tulee koko päivän reissu varmaankin.



 

2 kommenttia:

  1. Tuon nenäkannun kun hallitsisi, mutta ei niin ei. Itse olen täällä posket turvonneina ja aivot ihan jäässä. En kunnolla kipeäna, mutta juuri sillä lailla, että se häiritsee aivotoimintaa ja suoriutumista normaalista elämästä. Päivä särkyisenä, toinen päivä parempi ja sitten taas huono päivä. Ei jaksaisi.

    Onneksi siellä teillä alkaa olla tauti jo ohi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks joo:) Mä käytän kannua niin, että ensin laitan avaavaa (nasolin tms.?) ja kun olen saanut nenun auki niin sitten kannun kanssa sieltä liotan limat pois. Tehoaa! Nyt kuulemma on tosi paha influenssakierros menossa suomessa joten tsempataan, ettei sitä sentään.

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!