Pages

tiistai 15. joulukuuta 2015

viikko pakettiin, treenejä ja jouluvalmisteluja

  
Viikko vierähti taas nopeasti. Voi, miten nopeasti ne kuluvatkaan (ja mun vauvani vaan kasvaa). 
Jaksamisongelmista huolimatta kuntoilin viime viikolla kaksi salikertaa, yhden kiertoharjoittelutreenin kotosalla ja yhden aerobisen lenkin. Enemmänkin olisi voinut, mutta oli kahdet joulujuhlat ja pikkujoulut eli kolmelle päivälle jotain. Jouduin myöskin leipomishommiin puistomaisten pikkujouluihin, joten tuli vähän makeaakin mussutettua.

Treenit sujui hyvin ja taisi olla yksi yhteistreenikin, ehkä (imetysdementia!!). Meillä on yhteistreenit olleetaamulla ja täytyy tunnustaa että olen enemmän iltaliikkuja. Aamulla olen kankea ja kylmä. Illalla kroppa lämpenee jotenkin paljon paremmin. 

Paula kyseli mun herkkulakosta, joten siinä kävi näin:  Viikon mä jaksoin ja siitä ensimmäisen puolikkaan kärvistelin tehokkaasti. Kyseiselle viikolle sattui meidän vauvan hyvät yöt eli sain myös nukuttua. Riisikakkuja vedin korvikkeeksi ja selvisin pahimman makeanhimon ohi. Sitten tulikin niitä pikkujouluja ja muuta, itsenäisyyspäiväksikin kutsuin kummit ja leivoin...:) Mutta koska kokemus oli hyvä, aloitan sen uudelleen (en kuitenkaan nyt, kahden valvotun yön jälkeen) pian.

Juuri nyt mulla on nimittäin tilanne se, että nuorimmainen on vesirokossa (valvonut nyt kirjaimellisesti kaksi yötä), keskimmäinen tosi kovassa kröhässä ja esikoisella uhma noussut taas ihan uudelle tasolle. Yhden valvotun yön jälkeen vielä jaksaa ja menin salille tekemään eilen illalla jopa mun kiertoharjoittelutreenin, mutta nyt kun toinen uneton yö on takana niin lähinnä olen zombie. Ja niin käy sääliksi pientä vesirokkopotilasta. Kovin myös isoveljeä joka varmaan sairastaa omansa parin viikon päästä.

Treeneistä vielä. Täytyy myöntää, että se kiertoharjoittelu on kaikista päivistä aina se pahin. Siinä vedän sykkeet tapissa isoja liikkeitä ja pieniä lihasryhmiä sekä sykenostoja vuorotellen. Suosittelen silti sitä, puolessa tunnissa on päivän liikunta tehty. Kännykkään saa ladattua appseja joilla saa ne ajatkin (mulla esimerkiks sarjassa 12 40 sekunnin pätkää) laitettua eikä tarvitse vilkuilla kelloa. Hyvä patteri voisi olla vaikka askelkyykyt, punerrukset, vatsat, etuheilautukset kahvakuulalla. Ja netistähän näitä löytyy.

 

Muuten viikko meni, lasten kanssa. Tehtiin pipareita, haettiin ja koristeltiin joulukuuset lastenhuoneisiin ja askarreltiin. Tytöt alkoi jo loppuviikosta olemaan kipeät. Keskimmäinen sai kirpparilta ratsastuskypärän, joten olen luvannut viedä hänet ponitallille synttärilahjaksi. Kirpparilta käytiin etsimässä tyttöjen huoneeseen senkkiä, mutta kaikkea muuta vaan löysimme. 

Pojan päiväkodin pikkujoulu oli mun elämäni ensimmäinen kokemus päiväkodin juhlasta ja olihan se hieno. Tytöllä oli kerhon pikkujoulu kirkolla ja sekin oli upea! Olen niin ylpeä noista mun rohkeista lapsista!



Loppuviikosta astuin oman mukavuusalueelle ulkopuolelle eli askartelin kortteja. Tämä on niitä juttuja, joita olisi kiva tehdä lasten kanssa mutta kuitenkin tekee yksinään. Huh, saatiin kortit matkaan.


Ja samoin sunnuntaina oltiin pojan kanssa Turussa Seikkailupuiston kynttilä & jouluaskartelupajassa. Huovutimme joulukoristeita ja teimme kynttilöitä. Mitä luulette, kummat kynttilät ja huovutustyö on äidin ja kummat pojan Ja löydättekö poliisiautokynttilän? Rehellisesti sanon, että nautin pojan kanssa tekemisestä. Hän itse vähän kyllästyi siihen kun kaikki ei tapahtunut hetkessä, mutta malttoi lopulta tehdä valmiiksi.

Eilen siis taas salilla tein kiertoharjoittelua. Nyt on vähän treenirintamalla toiveena yhdistelmäliikkeittä ja voimailutyyppistä harjoitetetta. Haluan myös oppia uudelleen seisomaan päälläni. Katsoin netistä, että lihavaksi voi seistä päällään (siis löysin kuvia, jos muut niin miksen minä?).


 


 

 


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!