Pages

lauantai 12. joulukuuta 2015

Haaste - ylistys omalle kropalle

Sain Annalta hyvän haasteen. Pitää laittaa teille jotain positiivista tämän kaiken synkkyyden keskelle

Niinpä haastan nyt jokaisen miettimään ja listaamaan niitä asioita, joista itse tykkää omassa vartalossaan ja nimenomaan sen toiminnassa, ei ulkonäössä. Unohdetaan nyt siis ne pitkät sääret ja muut länsimaiset kauneusihanteet ja keskitytään oleelliseen.

- peruskunto: reilut 20 vuotta sitten juoksin ensimmäiset lenkkini ja sen jälkeen olen pystynyt juoksemaan melkein milloin tahansa vitosen pysähtymättä. Oli painoa 60 tai 90 kiloa, olin raskaana (taisin viimeisen lenkin juosta n. Rv 30) tai en. Ihmeellisesti se peruskunto on pysynyt. Ja astmasta huolimatta!,

- Raskautuminen, helpohkot raskaudet ja synnytyksistä toipumisen helppous. Kudokseni kai on tosi elastisia, sillä kolme synnytystä on mennyt lähes vaurioitta. Olen aika helposti palautunutkin, paitsi nyt kolmannen raskauden jälkeen (ala)vatsalihakset vielä hakee toisiaan.

- imetys. Kroppani on tehnyt tältäkin osin tehtävänsä. Olen todella kiitollinen.

- perusvoima, äitini joskus sanoi että meidän suvun naiset on voimakkaita. Toki vuosien varrella olen kasvattanut voimaa roimasti treenaten, mutta taukojen aikanakin se on säilynyt. Minun kanssa on aika ollut helppo muuttaa, koska jaksan kantaa kaikki huonekalut ja pesukoneet eikä tarvitse varata miehiä sitä varten.

- kroppani sitkeys. Kaikenlaisten syömishäiriöiden ja dieettiin jälkeen olen vielä hengissä ja kohtuuhyvin vielä voin. Olen kyennyt toipumaan monenlaisesta

- mielenlujuus. Kaikkien henkisten vastoinkäymisten jälkeen olen aina selvinnyt. Ja niitä on ollut, paljon.

Olisi kiva kun lukijat ottaisitte tämän haasteen vastaan, kaikki:) On tosi tärkeää välillä pysähtyä pohtimaan niitä positiivisia asioita omassa kropassa:)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!