Pages

perjantai 20. marraskuuta 2015

Mun treenit

Kuvat salireissulta tänään. Pari sähkömiestä mölysi siinä ulko-ovella ja herättivät vauvelin, mutta onnistuin silti tekemään treenin loppuun:)

Edellisessä kirjoituksessa mainitsin siitä, että treenit kulkee. Ajattelin vähän avata teille nyt mun viikko-ohjelmaa.

Päivät tottakai vaihtelevat ja treenien sisältö, mutta ideana viikko-ohjelmassa on se, että minulla on vuoropäivisin voimatreenit ja aerobiset. Nyt on menty niin, että maanantaisin teen kotikuntopiirin ja keskiviikkoisin sekä lauantaisin teen salitreenin (kaksijakoinen). Siihen väliin sitten tulee aerobiset tiistaille ja perjantaille (torstai ja sunnuntai on lepopäiviä salipäivien jälkeen). Nyt tilanne muuttuu ja minulle tulee lauantaille ylimääräinen juoksu+lihaskuntotreeni eli teen kahden aerobisen lisäksi neljä treeniä viikossa. Se tuntuu kyllä ihan hurjan paljolta, mutta siitä voi nipistää jos voimat ei jostain syystä sitten riitä. Niin ja yhtenä lepopäivänä kunnon syvävenyttely. En ole tuommoista syvävenyttelyä tehnyt koskaan, mutta parin kokemuksen jälkeen suosittelen lämpimästi. Kunnon lämmittely alle ja koko kroppa käydään läpi, venytykset yli 1 min jolloin lihas antaa periksi ihan eri tavalla. Se rentouttaa ja nukuttaakin, itse teen sen illalla ennen nukkumaanmenoa.

Käytännössä käyn salilla kuitenkin vain kaksi kertaa viikossa. Aerobiset olen hoitanut aamupäivisin, kun vien keskimmäisen puistoon niin siinä välissä teen tunnin kävelylenkin. Loput treenit teen kotona ja ne on olleet aika helppo toteuttaa, kuula vain käteen kun lapset katsovat pikku kakkosta...
 
Mikä parasta, nyt kun nuorimmainen on löytänyt selkeän päiväunirytmin, niin käyn aamulla salilla. Niin tänäänkin. Sitten on koko loppupäivä vapaata.
 
 
Tottakai pyrin olemaan aktiivinen lasten kanssa päivittäin ja yllättävän paljon tässä talossa tulee liikuttua (yksikerroksinen kun on) ihan päivittäin. On niitä Ihania hetkiä, kun tekisi mieli rojahtaa sohvalle (ja joskus rojahdankin kunnes joku taas vaatii jotain), mutta esimerkiksi joka viikonlopulle olen järkännyt lasten kanssa jotain pientä liikuntaa. Oli se metsäreissu tai uimahalli tms.

PT-sopimus oli kolmen kuukauden sopimus ja olen kyllä tosi tyytyväinen. Ainut mikä harmittaa on se, että molempien meidän lasten sairasteluiden vuoksi on yhteistreenejä jäänyt tekemättä, mutta eiköhän ne tehdä joulukuun puolella vaikka soppari umpeutuukin. Olen saanut rahoilleni vastinetta eli kokonaisvaltaisen kuntosuunnitelman ja opastusta treeniin. Aluksi nikottelin kun oli ihan erilaista, mihin olen tottunut, mutta nyt kyllä olen tykännyt. Kunto minulla on selkeästi parantunut, sen näki tuossa hölkkälenkillä. Vatsalihakset eivät ole edelleenkään palautuneet kunnolla (minun on tosi vaikea treenata alavatsalihaksia ja pitäisi tehdä vielä enemmän niitä lantionpohjanlihaksia). Me olemme alustasti puhuneet jatkostakin, pienemmällä mittapuulla mutta kuitenkin.

Nyt pitäisi vaan saada tuo ruokavaliomuutos aikaiseksi, niin tuloksia näkyisi myös ulospäin.

Ainut ongelma, mikä tuolla edellisen postauksen kommenteissakin tuli esille, on tietysti se että näin suuri määrä liikuntaa vaatii myös palautumista. Siihen pitää nyt satsata ja kunnon ravintoon. Tänään korkkasinkin jo ennen muuttoa ostamani Cocovin superfood-smoothiejauheen (siitä lisää myöhemmin). Ja olen lepäillyt pitkin päivää kipeän vauvelini vieressä. Mukavaa viikonloppua lukijoille ja erityisen suuret kiitokset edellisen postauksen vastauksiin (lisääkin saa vastata).

Kertokaahan, minkälaisilla treeniohjelmilla ja määrillä te menette. Erityisesti tietysti lapsiperheiden liikunnat kiinnostaa mutta kyllä kaikkien muidenkin. Suunnitteletteko itse vai onko joku ollut apuna?

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!