Pages

lauantai 2. toukokuuta 2015

vahva ja voimakas - oikeasti uusi alku!

Pakko se on jostain aloittaa. Viime viikon on päässäni pyörinyt lähinnä kysymykset miksi ja miten. Kuva on otettu nyt. Paino jotain 92-93 kilon verran eli jotakuinkin sama kuin ennen toista ja kolmatta raskautta. Onnekasta on, ettei raskauden aikana ole painoa kuitenkaan tullut. Vyötärö on kuitenkin ihan tosi tosi paha (eikä ne vatsalihakset ole edelleenkään palautuneet).

Olen paljon miettinyt jonkunlaisen tavoitteen asettamista. Personal traineria (ei ole varaa) ja ylipäätänsä sitä, mihin mun resurssit tällä hetkellä riittävät. Jotenkin tuntuu siltä, että ensisijaista olisi saada ruokavalio oikein kunnolla kuntoon (peruspilarit on kyllä kunnossa kun paino pysyy samassa) ja siihen tarvitsisin apuja. Jos ruokavalio olis kunnossa, niin ehkä ei tuntuisi niin stressaavalta miettiä treenaamista ihan koko ajan (nytkin on huono omatunto vaikka olen flunssassa).

Näillä näkymin palaan työelämään ehkä syksyllä 2016 (jotain opiskeluja voin kyllä ottaa sitä ennen), joten nyt olisi hienosti jotakuinkin 15 kuukautta satsata muutenkin, kunhan pahin remonttisuma tästä saadaan ohitse.

Niitä tavoitteita mietin vähän väliä. Tyttö sinä olet vahva- fitnessblogissa oli hyvä kirjoitus aiheesta ilmeisesti juuri olleiden fitnesskisojen tiimoilta. Mua ei kisat vois vähempää kiinnostaa ja myönnän, etten edes nykyään katsele niitä kisakuvia mielelläni koska kisailijat ovat musta aika kamalan näköisiä kisakunnossa. Mutta siitä näkökulmasta on hyvä avata omia ajatuksia. Kohtalaisen pitkä salihistoria mulla on takana ja jonkun verran onnistumisia, mutta nyt varmasti jo takapakkiakin. Vauva osoittautui erittäin vatsavaivaiseksi, joka johti siihen että tiukan imetysdieetin lisäksi olen ollut käytännössä 24/7 vauvassa kiinni. Hän ei itkuisena ja vaivaisena oikein huoli ketään muuta kuin mut ja tissin. Ja siis tämän vuoksi en ole päässyt salille niinkuin toivoin vielä muutama kuukausi sitten. Meillä ei nukuta kuin lyhyitä päiväunia ja nekin liikkuvassa vaunussa tai sylissä. Tottakai odotan sitä hetkeä, kuin kuuta nousevaa kun pikkuinen rupeaa (jos rupeaa) nukkumaan esimerkiksi 1-2 tunnin kunnon päiväunia:)

Anyway, näillä eväillä ei paljoa lähdetä salille just nyt lihasmassaa kasvattamaan. Tottakai voin lenkkeilemällä ja kahvakuulaamalla kasvattaa peruskuntoa ja kestävyyttä, mutta sekin oman jaksamisen rajoissa. Ehkä ensisijaista just nyt on tuo painonhallinta.

Rasvaprosenttia siis alas ja jos saisin edes jotenkin pidettyä nykyistä lihaskuntoa, niin olisin tosi tyytyväinen. Haluan olla edelleenkin vahva, en laiha. Rasvaprosentti normaaliksi kyllä, mutta voimaa kiitos! Ja jaksamista, kestävyyttä!

Olen pohtinut monenlaisia juttuja päässäni ja päädyin, että kaivan ne vanhat superdieettiohjeet esiin. Miesten ohjeita suositeltiin imettäville joten aloitan niillä. Ne täytyy vain jotenkin muokata maidottomaksi ja viljattomaksi, koska mulla on ajatus etten palaa maitorahkatytöksi enää edes tämän imetysdieetin jälkeen. Ne ohjeet oikeasti on hyvät, 5 ateriaa päivässä ja kaikkea tasapainoisesti. Ei karppausta, eikä mitään radikaalia hiilarien poisjättämistä.

Haluan ihan oikeasti voida taas hyvin. Tietysti 4-6 tunnin yöunilla tuskin koskaan voi oikeasti voida hyvin, mutta haluan tehdä hyvinvointini eteen sen mitä pystyn olemassaolevilla resursseilla. Onnistunko, no toivottavasti kyllä. Oikeastaan olisi pakko onnistua. Ikä ei tästä vähene, kropan krempat senkun lisääntyy.

Musta tuntuu, että olen synnytyksen jälkeen aloittanut ruokaremontin sen kymmenen kertaa. Ja lopettanut myös. Ja kyllä harmittaa!!

Tuntuu, ettei sen väsymyksen keskellä ole ollut oikeen jaksamista, kiinnostusta, eikä lopulta mahdollistakaan (tämä dieetti kun ei salli mun syödä entiseen tapaan esimerkiks paljon maitotuotteita) selvitä. Siksipä otankin nyt itsestäni kiinni, istun hetken nenä kiinni Finelissä ja muokkaan itselleni sopivaksi ne ohjeet. On kieltämättä haastavaa miettiä, miten korvata joku puoli kiloa maitorahkaa ja vielä raejuustot päälle jollain muulla. Kananmuniakaan en viitsi pilkkoa valkuaisiksi vaan syön ne kokonaisina. Otan vinkkejä vastaan, mielellään kuitenkin lapsiperheystävällisinä.

On tässä urakka, huh! Yritän nyt askel kerrallaan. Imetyskin ja tyttären kasvu pitää turvata joten ei ole varaa mihinkään hihhulointiin!

Ja niin, kyllä tämä vanhemmuus vanhentaa. Harmaiden hiusten lisäksi naamassa rypyt senkun lisääntyy. Joskus sitä kateellisena katselee nuoria, joilla elämä on vasta edessä. Mä olen kohta työelämässäkin jo puolimatkassa eläkkeelle. Ja edelleen mietityttää liian moni asia senkin osalta.

 

 

 

3 kommenttia:

  1. Vink vink! Optimal Performancella alkaa taas 11.5. Ilmainen Taikinasta Teräkseksi valmennus. Ite ajattelin hakea vähän tsemppiä ja tukea sieltä, vaikka sisältö on kaiketi sama kuin viime vuonna.

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä! Mahtaako sieltä,saada henkilökohtaista apua?

    VastaaPoista
  3. Juu, kyllä siinä voi laittaa kysymyksiä ja vastaavat sitten.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!