Pages

keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Mässyn mässyn

 

No näinhän se on ja näin mä päättelin käyvänkin. Pakko tunnustaa. Ehkä tunnustamalla saan voimaa kääntää taas rytmin. Tiukka raskausdiabetesdieetti joka kesti viitisen kuukautta aiheutti totaalisen lässähtämisen mulle. ONNEKS tätä ei ole kestänyt kun kaks viikkoa, eli suurempaa damagea ei ole vielä tullut. Joitain haaveita on jo tulevan kesän sporttailuista (kyllä, mä haaveilen siitä mini-triathlonista) mutta kyllä kaikki on ihan auki.

Väsymys on melkoinen sokerihimon nostattaja plus tietysti se sokeri(riippuvuus) itsekin. Vaikka pupu ei tällä hetkellä syö kun kolme kertaa yössä, niin olen aamulla aivan uupunut. Semmonen syöttö kun saattaa kestää tunnin (neiti leikkii rinnalla aluksi, sitten syö ja lopulta vielä nukahtaa rinta suussa jonka jälkeen syötän vielä toisen jotta saan vähän pidemmän unipätkän). Illat on nyt ihan mahdottomat eli itkee ilmavaivoja. Ja typerä minä innostuin rouskuttamaan ruisnäkkäriä (ruis ja näkkäri molemmat pahoja) joten pari tiukkaa yötä takana. Ja toinen väsymysongelma on tuo jälkivuoto joka on jatkunut runsaana jo kaks viikkoa - varmasti hb matalana

Ihmeellisesti mä kuitenkin revin jostain voimaa jaksaa. Ja nyt joutunut tietoisesti muutenkin vähän tekemään henkistä työtä jotta jaksaa ja pärjää noiden isompienkin kanssa eikä pura omaa väsymystä kiukuttelemalla viattomille lapsille.

Vaunulenkkejä on nyt tehty ja kun molemmat isommat lapset nyt fillaroi, niin aika haipakkaa mentiin taas tänäänkin. Mutta vain pari kilometriä kuitenkin. Hirvee himo olis salille tai kahvakuulaan, mutten ole uskaltanut edes vielä kokeilla. Uusimmassa Fit-lehdessä oli ihan hauska uus helppo kolmen liikkeen treeniohjelma ja sillä periaatteessa vois olla helppo aloittaakin.

Missään nimessä en lähde nyt mitään dieettiä aloittamaan, mutta joku pohja ja sparraus olis kyllä hyvä. Äkkiähän sitä muokkasi vaikka sd-ohjeista itselle sopivan version, mutta ilman sparraajaa se kyllä jäisi aika tyngäksi hyvinkin nopeasti. Muistaako joku miten se se superdieetti imettäville menikään? Perusohjeethan multa kyllä löytyy, olen ne maksanut. Mitään kokeiluja en nyt lähde tekemään koska tavoite on 6kk täysimetys.

Periaatteessa jokainen aamu lähtee hyvin käyntiin. Tänäänkin aamupalaksi söin fitness-muroja ja kananmunan, eilen lounaaksi hyvän salaatin jne. Mutta iltaa myöten sitten alkaa väsähtämään...ja rahka ei oikein tahdo upota ollenkaan, leipä senkin edestä:) murr...

Nyt kaipasi sitä tsemppiä:)

 

4 kommenttia:

  1. Etätsemppausta vaan :/ hiton hyvin sie vedät ja oot edgelleen hyvännäköinen :)

    VastaaPoista
  2. Mä vedin kolme viikkoa sd:a imetysaikana, en suosittele. Paino tippui tyyliin 2kg.

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille kommenteista! Välillä tulee semmonen olo et hei oikeesti mun vauva on kaksviikkoinen ja mä stressaan jostain syömisistä ja treeneistä, mutta sitten taas on välillä semmoinen olo että kun raskauden loppuun asti jaksoin liikkua niin miksei nyt? Imetys selkeästi on lisännyt ruokahaluja ja onhan se ihan luonnollistakin, mutta ja mutta...

    VastaaPoista
  4. Pitäiskö sun koittaa vaihtaa ne Fitness-murot vaikka puuroon tai kauraleipään (jos ne nyt edes kuuluu vakkariaamuun)? Niissähän on aika lailla sokeria. Jos se sit jo heti aamusta alkaa heitellä verensokeria, vaikka himot iskeekin vasta illalla. Minä tässä paraskin puhuja, kun tuntuu ettei syömiset pysy taas yhtään lapasessa 😁 Mutta tsemppiä! Äläkä ota liikaa ressiä näistä. Muista se 80/20 sääntö. Eikö? 😉

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!