Pages

sunnuntai 25. tammikuuta 2015

rv 33, treenit, kuulumiset


 
Kuka arvaa, mikä tämä on. No sehän on mun joululahjani jonka sain vihdoin viritettyä ranteeseen tänään:) Eli juurikin Polarin aktivisuusmittari Loop. En ole ihan varma, onko tämmöistä järkevä käyttää raskaana mutta ainakin nyt kokeilen.

Ensimmäisiä huomioita tältä päivältä on, että vaikka tein tunnin lumitöitä hiki hatussa ja treenasin tunnin salilla, niin aktiivisuuteni jäi puoleen tavoitteesta. Ilmeisesti mittari ei tunnista esimerkiksi kävelyä jos käsi on paikallaan (vaikkapa rattaita ja lumikola työntäessä). Mutta annetaan sille nyt mahdollisuus, melkoinen leluhan tämä on. Mittarin käyttöönotto oli kyllä melkoista säätämistä. Piti kaivaa vanha läppäri kun iPadilla ei onnistunut asennus ja vanhassa läppärissä väärä selain jne. jne. Parin tunnin säätämisen jälkeen onneksi sain sen toimimaan. 

Tylsää on myös, että uuden sykemittarini sykevyö ei kelpaa tälle vehkeellä joten en voi tätä kuitenkaan käyttää salitreenaamiseen. Tekniikka on melkoista hifistelyä nykypäivänä. Vaikka mulla on pitkä historia it-alalta ja harrastuksistakin, niin nykypäivänä en jaksa yhtään keskittyä näihin asioihin. Ei vaan kiinnosta, kaikki pitäs saada valmiiksi asennettuna ja konffattuna suoraan käyttöön.

 No, elämä on. Tämän päivän lounasherkku oli salaatti ja halloum juusto nam nam!! Olen ihan koukussa tuohon juustoon ja näytti tyttärellekin maistuvan siskonmakkarakeittoa paremmin. Toki tytär on nyt vuorostaan korkeassa kuumeessa ja oli ihme, että mikään ylipäätänsä maistuu. Laitoin ihan salaattia, kurkkua, tomaattia, selleriä, avokadoa ja muutaman suolakurkun sekä ihan pikkasen punajuurisalaattia, päälle sitten paistetut juustosiivut! Kyllä jaksoi tehdä lumitöitä tällä annoksella:)

Päivälliseksi upposi nuudeleita, ou nou. Mies toi kiinalaisesta niitä ja samalla sekunnilla päätin etten kieltäydy vaan painun ruoan jälkeen salille tuhoamaan ne korkeat verensokerit. Voi että kun voikin maistua hyvältä tuommoinen kielletty ruoka, jota saan syödä ehkä pari kertaa vuodessa.

Karkasin sitten salille. Koska mulla oli tältä viikolta jo koko kroppa kertaalleen treenattuna, niin päätin ottaa koekaniineiksi olkapäät. Tunnin veivasin pystypunnerruksia, vipunostoja eteen, sivulle ja taakse yms. Kädet kyllä väsähti, mutten ole nyt tyytyväinen koska en jotenkin saanut "tuntumaa". Sen lisäksi salilla oli "äijä". Lainausmerkeissä, koska jokainen varmaan tuntee tyypin joka ei ole pessyt salivaatteitaan ja haisee hielle sekä tupakalle yhtäaikaa. Voi yök, tuli ihan paha olo kun koko tila lemusi. Miten semmoselle kehtais vinkata, että josko laittaisi edes dödöä? 

Anyway, kyllä siitä ihan ok treeni tuli, huomennahan se nähdään, että tuntuuko lihaksissa. 

Meidän talokauppa-asiat myös etenee ja vauhdilla ne eteneekin. Yritän nyt jotenkin perustella itselleni, että kestää seuraavat puoli vuotta remonttihommia koska syksyllä olis uuteen kotiin sitten muutettava. Jotenkin olis sopeuduttava. Ja on tämä taloudellisesti kyllä aika fiksu veto, mehän siirrymme kalliimmasta halvempaan ja pienemmästä isompaan, vain muutaman kilometrin päähän ja bonuksena saadaan rantaoikeus (+yksityinen uimaranta) ja venepaikkaa ihan talon läheltä tosi hyvämaineiselta asuinalueelta. Miinuksena toki matka tähän kunnan keskustaan pitenee yhdestä kolmeen kilometriin. 

Ehkä tämä nyt punnitsee meidän suhteemme, miten ymmärrystä riittää puolin ja toisin. Selviämmekö me tästä. Hetkittäin olen tosi innoissani, mutta väsähdän tosi nopeasti. Tiedossa on pari isompaa remonttia ja laajennusta ja pitäisi esimerkiksi uusi keittiö, kylppäri ja wc suunnitella kokonaan ja se ei ole kyllä helppoa. Tai valita koko taloon lattiamateriaalit, lastenhuoneisiin seinät, pari uutta ikkunaa.
Sisustaminen on kyllä kivaa, mutta alan uskoa etten ole sisustus tai luova kädentaitoihminen. Kun en vaan ole. 

Ja tänään alkoi rv 34, joten kohta kai voi sanoa että olen viimeisillään?:)

Rv 33 treenasin 3 salikertaa, kahvakuulasin 2 kertaa ja tein yhdet lumityöt (kai se edes aerobiseksi lasketaan). Aktiivista treeniaikaa tuli varmaan n. 6 tuntia eli lähes tunnin päivässä. Tämän lisäksi tuli vähän kävelyä (muutamia kilometrejä) liukkailla ehkä tunnin verran. Enempään ei pysty eikä kykene, varsinkin kun muksujen virus näyttää vaihteeksi saavuttavan taas äitinsäkin.

Olen muuten lisännyt muutamia uusia blogeja tonne mun blogilistaan. Löysin fitfashionilta kolme raskausajan treeniblogia ja olen ihan innoissani, että muitakin on samassa tilanteessa! Käykää katsomassa jos ei ole muuten tuttuja. 

Sitten taas vaan oikein reipasta tulevaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!