Pages

keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Baby voi hyvin ja äiti myös

8 viikkoa jäljellä
Oltiin tänään masuvauvan kanssa Tyksissä taas ylimääräisellä käynnillä. Raskausviikkoja on nyt 32+2. Käynnin tarkoitus oli tietysti katsoa mun kotiseurantani sokereiden osalta ja ultrata tuo pikkuruinen. Paikalla oli lääkärin lisäksi nuori miesopiskelija (oletan, että lääkäriopiskelija) ja terkkari. Miesopiskelijakin kaiveli vauvaa mahastani, epäilen ettei löytänyt mitään:)

Ja vatsani sai kehuja pehmeydestä, heh...:)

Joulun flunssasokrujen jälkeen olen saanut taas sokeriarvoni haltuun paastosokerin vaihdellessa 4.8 - 5.3 välillä. Mun ohjeeni syödä lääkitys aamuin-illoin on nyt jotakuinkin puolenpäivän-puolenyön aikaan eli venytän sitä iltalääkettä jotta aamuyöstä se nollaa paremmin tuon mahdollisen aamunkoittoilmiön. Ja ihan hyvin toimii.

Viime viikon neljän treenin päälle karkasin eilen taas salille tekemään selkä-hauis-olkapää treenin.Sainkin ihan hyvän treenin aikaiseksi. Ainut mikä jäi mietityttämään, oli se että tarttisin jonkun hyvän vihkon mihin näitä tuloksia alkaisin kirjaamaan. Kännykälle (iphone) on lukuisia softia mutta mä oon laiska enkä jaksais opetella mitään uutta. Olen nyt kännykän muistioon vaan niitä naputellut, mutta aika työlästä ja typerän näköistä naputella kännykkää joka välissä. Vinkkejä??

Ai niin, vauva sai terveen paperit ja kasvoi ihan keskikäyrällä. Mulle keskikäyräkin on jo paljon, niin pieninä noi edelliset on syntyneet, että ihan kauhistelin jos sieltä joku 3.6-3.8 kiloinen jötkäle pitäis synnyttää. Vauva oli myös kääntynyt - perätilaan. Siinäpä jännäämistä sitten. Onneksi oli viistosti, melkein poikittain joten josko siitä kääntyisi vielä takaisin. Jos jää perätilaan, niin aion kyllä yrittää alatiesynnytystä mikäli sitä ei ehdottomasti kielletä. Ajatus sektiosta ei kyllä huvita yhtään - haluan synnyttää mahdollisimman luomuna hihhuli kun olen.

Poskiontelontulehdus ei ota parantuakseen ja sainkin nyt ajan perjantaiksi työterveyslääkärille. Ihme ja kumma, olen silti jaksanut sportata. Mutta kyllä tämä hankala sairaus on.

Asiasta kukkaruukkuun...

Musta oli ihan hauska, että Too big to be me- blogin Anna kirjoitti aiheesta fitness- ja perhekeskeisyys. Moni fitness-bloggari (joiden olemassaolosta en ennen tiennytkään) on nyt raskaana ja monen blogin painopiste on siirtynyt vähän pois siitä äärimmäisestä treenaamisesta. Otin useita uusia blogeja tuohon omalle listallenikin, joita aion jatkossa seurata:)

Hassua taas tästä tekee se, että olen itsekin tätä asiaa pohtinut jo pitkään, muutaman kerran tännekin kirjoittanut, että ihan itsekseni seuraan näitä trendejä joiden olemassaolosta en edes ole tiennyt:)

Mutta mutta, eilen ostin pilates(venyttely)rullan ja tänään aion kokeilla sitä, kerron sitten kuinka möhömahan kävi ja joutuiko mies kiskomaan mut siitä ylös:)


4 kommenttia:

  1. Käytän jefittiä kännykässä, se on ihan loistava. Mun mielestä kannattaa opetella, koska se on tosi motivoiva.

    VastaaPoista
  2. Mä oon tulostanut excell taulukon mihin oon merkannut liikkeet joita yleensä teen. Sit salilla kirjaan taulukkoon yhteen sarakkeeseen yhden päivän treenit, toistot ja painot, jokasen liikkeen kohdalle. Aika väljäksi saa tehdä, et mahtuu jotain kommenttejakin tarvittaessa, mut toimii ihan ok.

    VastaaPoista
  3. Kiitos vinkeistä. Idris kokeilen tuota sun softaa:) Sari mä vaihtelen tosi paljon liikkeitä, eli yhdellä viikolla teen penkkiä tangolla ja toisella viikolla käsipainoilla, kolmannella vinopenkkiä (toi oli esimerkki, en siis penkkiä nyt oikeasti tee), oikeastaan melkein kaikkea mahdollista (mitä nyt mahan kanssa pystyy) joten excelistä tulisi aika pitkä:) Mutta tuosta sun ideasta voisi kyllä yrittää jalostaa jotain mikä sopisi mullekin.

    Olisi jotenkin tärkeä seurata tuota salitreenaamista jotta oikeasti sais sitä kehitystäkin näkyviin. Muuten se menee aina vähän muistelemalla koko homma ja se ei ole hyvä.

    Kiitos teille vastauksista :)

    VastaaPoista
  4. Mä tilasin tämmösen - ja ai ettien että mä tykkään tästä!!! :) http://www.fitnessguru.com/fi/workout-log-pink

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!