Pages

tiistai 9. joulukuuta 2014

Iloista joulunodotusta täällä paitsi asuntohommat surettaa


Kiloja ei ole tullut, kyllä se naamasta näkyy
(jos ei muualta)
Vuoronperään tässä ilon ja surun hetket menee. Tällä kertaa meidän asuntokaupat päättyi niin, että kuntotarkastuksessa ilmeni kohteessa lattiassa/perustuksissa suurta kosteutta. Tätä hymyä ottaessa vielä näytti siltä, että päästään muuttamaan uuteen kotiin ensi keväänä. Vanhan talon ostaminen on aina riski, ja kun perheessä on astmaa(minä) ja allergioita(kaikki muut), mitään riskejä ei voida ottaa. Aviomies kyllä tahtoisi ostaa tuon hometalon ja remontoida sen kokonaan (tai vaatia myyjää remontoimaan) mutta tässä on nyt kyllä mielipiteet vastakkain. Appiukko joka on pari tölliä itsekin rakentanut, on kovasti vastaan ja niin olen minäkin. _Nyt purettaisiin lattia, mitäs jos niitä itiöitä onkin seinässä? Tai muualla rakenteissa?`Koko talo purettava ja sekös vasta kalliiksi tulee.
Paino on pysynyt tässä ysikuutosessa jo pitkään. Jossain vaiheessa se oli 97-98 riippuen vaa'asta mutta tässä mennään. Oon kyllä tosi tyytyväinen, koska teoriassa kuitenkin mä "laihdun" koska vauvahan masussa kuitenkin kasvaa. On vaaka vilauttanut 95-alkuistakin jokusen kerran, mutta ei vielä ole varmuudella tipahtanut. Ja onhan tässä vähän joulusuklaat välillä maistunut, joten täytyy skarpata taas! Katselin eilen vanhoja neuvolakortteja ja esikoisesta mentiin tässä vaiheessa jo 7 kilossa, kakkosesta 10 kilossa joten onhan tämä pysyminen 4 kilossa oikeasti iso saavutus! Jos mulla ei tätä raskausajan diabetesta olisi, epäilen että tilanne olisi ihan eri.

Hah hah. Työkaverit meni perjantai-iltana firman pikkujouluihin ja mä lauantaina aamulla puoli yhdeksän olin salilla:D  Heräsin itsekseni puoli seitsemältä, leivoin perheelle itsenäisyyspäivän pullat ja vedin vaatteet niskaan ja salille!

Melkoisen mojova selkä-jalka-hauistreeni, sanoisinko.

Pistin taljaan kunnolla painoa: alataljasoutu naruilla,ylätalja leveällä otteella ja toistoja tarpeeks! Loppuun vielä trx-soututreeniä niin että vapina ja tutina. Alaselkää on vaikea nyt treenata kun maastavetoja en uskalla tehdä enkä voi tietenkään vatsallani myöskään maata (otan vinkkejä liikkeistä vastaan!)

Jalkoihin tein etureisiä eli pääasiassä prässiä, etureisikonetta ja askelkyykkyjä sitten vielä loppuun vapinan saamiseksi.
Hauikseen hauiskääntöjä kierrolla istuen takakenossa ja loppuun sitten ihan seisoen. Olkapäihin pystysoutuja käsipainolla.  Alkuun ja loppuun kahvakuulan kanssa lämmittelyä ja verryttelyä. Sanonpa vaan, että hyvältä tuntui!

Mamman outfit sateisena maanantaina kun
piti pyöräillä:)
Kaverin kanssa on treenattu sitten kerran viikkoon rinta-ojentajaa. Eilen vinopenkissä 35 kg, taljassa ristiin ja peck deck sitten loput mehut rinnasta. Ojentajan tein taljassa, käsipainoilla konttausasennossa ja lopuksi ojentajapunnerruksia että saatiin vähän vapinaa. Olkapäihin taas myös hieman panostusta eli eteennostot sekä taaksenostot käsipainoilla.

Meillä molemmilla vähän rintatreenissä toinen olkapää rasittuu ja saattaa kipeytyä joten lupasin vähän katsella vaihtoehtoisia liikkeitä. Olen kyllä saanut hyvät tekniikkaohjeet, mutta silti ne kipeytyy. Nyt on jotenkin hyvä, periaatteess teen lihasryhmää kohtaan 3 eri liikettä joista ekat kaks isoilla painoilla ja kolmannella sitten mehustan loput voimat.

Työmatkafillarointi taitaa valitettavasti jäädä tältä erää. Vaikka kovasti toivoin, että pystyisin polkemaan, niin mua supistelee siis ihan koko ajan (ok, paitsi treenatessa) ja se polkeminen jotenkin oikeen provosoi tuota massukkaa tuossa edessä. Jos nämä supparit tästä rauhoittuu niin uskallan ehkä kokeilla vielä. Sääthän on olleet pyöräilylle ihan tosi hyvät joten senkin puolesta harmittaa. Mutta ihan lyhytkin polkeminen 2-3 km tuntuu jo vatsassa. En oo nyt pariin viikkoon käynyt hölkkäilemässäkään, mutta täytyy taas kokeilla sitä kunhan nämä myrskytuulet puhaltavat itsensä pois täältä lounais-suomesta.

Ruokavalioon pysynyt aika samana. Oon ehkä hitusen lipsunut pahimmista karppivaiheista. Pyrin ehdottomasti siis vhh-ruokavalioon, mutta joskus lautaselle lipsuu siivu täysruisleipää tai saaristolaislimppua. Tässä kuitenkin hyvä esimerkki taas karppiaamiaisesta, paistettuna kaks munaa ja pari siivua ilmakuivattua kinkkua. Useimmiten aamupalaksi syön kuitenkin turkkilaista jugurttia/rahkaa/luonnonjugurttia marjoilla. Tää on ehkä viikonlopun gurmee tää munakas. Appelsiineja on tullut mätettyä kyllä vähän liikaakin, ne on nyt ollut tarjouksessa ja luvattoman hyvän makuisia:) Ja nehän nostaa sokerit samantien. Katsoin tuossa just mun sokerimittarista mittausten keskiarvoa. Siinä oli joku lähemmäs 50 mittauskertaa (sekä paastoja, että ruoanjälkeisiä) ja keskiarvo oli 5.7. Sanoisinko, että aikalailla erinomainen. Satunnaisia arvoja on yli kuuden, pääasiassa ruoanjälkeisetkin alkaa vitosella. Vauva siis voi insuliinien osalta hyvin, se jää nähtäväksi että saako se tarpeeksi energiaa kasvuun tällä ruokavaliolla. Huomenna hänet ultrataan. Ja tässä mennään <3

Luojan kiitos pian alkaa joululoma! Tai "loma", mutta jos sais edes vähän levättyä ja vietyä lapset vaikka mummolaan päiväksi-pariksi. Nukun hyvin ja sikeästi, mutta liian vähän.

Mukavaa syksyistä viikkoa taas!

2 kommenttia:

  1. Heippa! Onnistuisikohan mahan kanssa hyvää huomentaliike? Se ainakin ottais tehokkaasti alaselkään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taidanpa kokeilla sitä:) En vaan paljoa uskalla painoa laittaa niskaan (eikös siinä laiteta painoja niskaan?) ettei tanko tipu:) Mutta hyvä vinkki, kiitos!

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!