Pages

sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Viikko se taas vaan hurahti


Näissä tunnelmissa odotellaan alkavaa Joulukuuta!



Viikot ne vaan vierii, raskaus etenee ja tuntuu että kohta taas on talvi ohi:) Nyt on vedetty karppaamalla pääasiallisesti, ja tässä yks esimerkki lounas. Lihapullia, maapähkinävoi-vihannespaistosta (Lidlistä saa semmoista maapähkinävoita, jossa on pähkinärouhetta seassa), tomaatteja ja raejuustoa. Ja kyllä lähtee nälkä eikä sokerit nouse mihinkään!

Tänään kokkasin kana-kookoskermakeittoa eli vihanneksia ja kanaa (sekä perunoita, koska mies ei ilman niitä selviä, itse en niitä syönyt), kookoskermaa ja mausteita. Ei paha, vaikken kookoksen suurin ystävä olekaan. Karjalanpaisti on uunissa, jotta ruokaa riittää ensi viikollekin!

Mun viikonloppuhan on normaalisti nelipäiväinen, eli olen vapaalla myös ma-ti. Koko perheen yhteiset viikonloput vierähtää aina tosi nopeasti, kuten tämäkin. Lasten isä usein on lauantain mökillä raksahommissa ja sunnuntaina sitten yritämme tehdä edes jotain. Tänä viikonloppuna meillä oli lauantaina aamulla vielä talvirenkaat, joten mökille meno ei onnistunut (JEE!) ja oltiinkin sitten koko perhe kotosalla. Lumitöissä, renkaanvaihdossa ja muuta mukavaa. Tänään saleilua, uimahallia, asuntokauppoja(ehkä, ainakin tehtiin tarjous) ja kokkailua. Tuntuukin, että tämä viikonloppu pitkästä aikaa oli meidän perheessä kokonainen ja ehjä viikonloppu koko perheen kesken. Tähän kun lisää sen, että oon onnistunut nukkumaan kunnolla viime aikoina, niin on ihan kohtalaisen levännyt olo:)


Viikon treenit meni sitten jotenkuten näin: maanantaina 5 km hölkkälenkki, torstaina työmatkapyöräily 20 km, lauantaina kahvakuula 30 min ja sunnuntaina sali n. 1,5 h.

Tässä heiluu kahvakuula urheasti.

Täytyy sanoa rehellisesti, että kyllä tuo kuulahomma on loistava keksintö. Lauantainakin illalla oli vähän vetelä olo ja mietin, että miten saisin sokerit alas yötä vasten. No kas, kahvakuula käteen ja vähän treeniä: kahvakuulaa,punnerruksia jne. Äkkiä se puoli tuntia hurahti, hikikin tuli ja oli kiva mennä nukkumaan vähän itteään rääkänneenä. Ei kuitenkaan liikaa, puol tuntia on näin raskaana ihan hyvä.
Hovikuvaaja napsi näitä kuvia:) Käskin istua kaukana, ettei mitään pahaa tapahdu.

Kuinka moni teistä tykkää muuten treenata kotona ihan itsekseen? Tai ulkosalla? Vai käykö kaikki jossain muualla kuten salilla tai uimahallissa?

Mä oon huomannut näiden kuulien myötä, että kotosallakin saa ihan kivan treenin ja hien ja monesti välttää sen lähtemisen tuskan (ja tietysti lastenhoidon järjestämisen).


Yleensä en ota lapsista tänne kuvia, mutta nyt lumen kunniaksi: Näin nätiltä meidän pihalla näytti eilen. Tänäänkin vielä oli valkoista mutta näyttää, harmin paikka, nyt lumi näyttää sulavan pois. Toisaalta lumi = ei pyöräilyä tänä talvena, joten kaikessa on puolensa. Pyöräily alkaa nyt joka tapauksessa olla jo aika raskasta.

Tässä pari mun lempparijuomaa tänä syksynä. Lidlin greippilimppari on ihan ehdottoman parasta:)


Unohtamatta tietenkin... glögiä. Sokeritonta tottakai:)

















Tämmöinen on pyörinyt meidän keittiön pöydällä koko viikon. Kyseessä on 1963 rakennetun yksikerroksisen omakotitalon pohjapiirros.

Tästä talosta tehtiin tänään tarjous. Tehtiin kyllä alakanttiin ja ehdollinen, mutta ainakin nyt on tehty. Talo on 112 neliötä 5h+k ja tontti vähän vajaa 2000 neliötä eli hyvä. Rantaoikeus ja laituripaikka löytyy, koulu ja päiväkoti 300 m päässä. Rauhallisella hyvämaineisella omakotitaloalueella. Olisko tässä se?

Tänään aamulla päätettiin työkaverin kanssa mennä salille. Tää on se mun "uusi" sali jonne en edelleenkään ole saanut sopparia tehtyä. Siellä on aika vapaamuotoinen meininki: "tule treenaamaan, jätä lappu että olit, soittelen sitten perään".

Mukava reilun tunnin kokovartalotreeni. Lämppää crossarilla vartin ja sitten prässiä, etureisiä, vinopenkkiä, vipunostoja taljassa (rinta), selkää, hauiksia ja ojentajia. Kokeilinpa tehdä soutuja trx-köysilläkin, mutta tämän kuvan treenin jälkeen ei oikeen enää jaksanut.
Kyllä mulla on muuten ihan järkyttävän paksut käsivarret, mutta on niissä rautaakin. Nyt, harmin paikka, alkaa tosi monet liikkeet tuntua keskivartalossa ja supistelu on ihan jokapäiväistä. Ei kivuliaita suppareita kuitenkaan, eli kaippa tuo kohtu vaan harjoittelee. Eihän ne vaarallisia ole.

Davidin "Isojen tyttöjen" malliston toppi on muuten ihan ehdoton raskausajan treenivaate. Sopivia housujahan mulla ei enää ole, eli vedän collareissa.




2 kommenttia:

  1. Itse en tykkää yhtään ohjatusta liikunnasta. Mulle on tärkeää oma aikataulu ja mahdollisuus harrastaa juuri silloin, kun itse ehdin. Uima-allasta ei ole kotona, joten halliin on mentävä. Meiltä on vaan hallille aika matka, joten siellä en usein piipahda.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika samoja tunteita täälläkin. Joskus oon kovasti tykännyt ohjatuista tunneista, mutta kotipaikkakunnallani on tosi huonot vaihtoehdotkin (eri asia olis jos olis iso sali ja joka tunti olis useita erilaisia tunteja) eli ei voi vaan mennä jollekin tunnille vaan pitää tarkkaan suunnitella etukäteen. Nykyään semmonen tuntuu ihan mahdottomalta.

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!