Pages

keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Vä-syt-tää ja uus treeniohjelma


Nyt on keskiviikko ja pakko sanoa, etten ole saanut liikunnan saralla mitään aikaiseksi. En vaan kykene. Vaikka mulla on ma+ti hoitovapaapäiviä, niin ne on menneet ihan yhdessä horroksessa. Miksei lapset voi edes vapaapäivinä nukkua pitkään??

Mun jaksaminen on viime päivinä siis lähinnä sitä, että löhöän ja istun. Heitän lapset pihalle leikkimään ja istun sielläkin. Kotona joko istun tai makaan sohvalla ja yritän pysyä hereillä. Varmaan Hb laskenut roimasti tai sitten kyse on taas jostain muusta, kuten vaikkapa syysväsymyksestä tai ne kilppariarvot on taas romahtaneet.

Tänään oli viikon eka työpäivä, ja vaikka nousin aamukuudelta, niin vielä kymmenen aikaankin taistelin nukahtamista vastaan. Kahvia, kahvia... yritä siinä nyt keskittyä töihin ja olemaan tehokas projektipäällikkö! Kohta varmaan pakko viedä lapset hoitoon ja nukkua kotona univelkaa(?).

Eikä yhtään tilannetta helpota kaikki ylimääräinen stressi. Asunnonvaihto pyörii koko ajan mielessä (mieheni on todella innostunut asiasta) mutta kun en jaksa keskittyä ajattelemaan koko asiaa... Puikoilla odottaa ihanat punaiset sukat, mutta kun väsyneenä sitä vaan näprää kännykkää... otan mielelläni vastaan vinkkejä, että mistä sitä elämäniloa ja voimaa saisi kaivettua tähän väsymyksen (ja ehkä masennuksen) notkelmaan.

Oikeasti mä haluaisin vaan nukkua. Vapaapäivinäkin olen koko päivän vaan tosi väsynyt ja kiroan kun isompi lapsi ei enää nuku päiväunia (haluaisin niin päästä itsekin unille).

Mökiltä kerättiin taas kolme kassillista omenoita ja väännettiin niitä mehuksi. Valitettavasti meidän tehosekoittimsesta hajosi terät ja viimeinen satsi meni ihan pilalle kun vaihtoterä teki omenoista tommoista pyreetä, josta ei sitten enää saanutkaan mehua puristettua. Nyt on mietinnässä joku toinen laite tätä varten.

Mutta saatiin me pakkaseen silti mehua tehtyä:)

Ja se on kyllä melkoista herkkua!
Tämän näköinen on meidän omenamehun puristin. Ihan Honkkarista ostettu ja toimii kyllä, jos vaan murska on sopivan puristettavaa. Viime kesänä hajotettiin yks tämmönen kun myyjä sanoi että riittää kun paloittelet omenat neljään osaan... no ei riittänyt.

Ja nyt todettiin ettei saa taas liian soseeksi sitä laittaa. Vaikeaa on, mutta lopputulos on jokaisen hikipisaran arvoinen. Muksut käy suoraan astiasta juomassa:) Nam nam sanoo pikkusisko!
Kokeilin tehdä lapsille puuroa pitkästä pitkästä aikaa. Kun sekaan lisää tarpeeksi omenasosetta, niin puurokin alkaa maistumaan. Ja maistui se mullekin kun lisäsin vielä raejuustoa. Tällä aamupalalla nälkä pysyi poissa, paremmin kuin pelkän rahkan kanssa.

Näitä siis lähitulevaisuudessa enemmän!

Vielä kun sais voimaa liikkua enemmän niin jaksais paremmin. Päätin jo tuossa surkeuksissani muuttaa kuntosaliohjelman takaisin yksijakoiseksi (näyttää kaksikin kertaa viikossa olevan liikaa), mutta niin että teen eri kerroilla eri tavoin.  Jos siis saan mentyä kaks kertaa viikossa salille. Vähän tämmöistä alustavaa pohdin, 2 liikettä per lihasryhmä

1.
jalat: prässi, etureidet penkillä, takareidet taljassa
rinta: penkkipunnerrus, viparit
selkä: sjmv, kulmasoutu kp
hauikset: käsipainoilla takanojassa + taljassa
ojentajat: ranskalainen, dipit penkillä
olkapäät:  käsipainoilla ylös, eteen

2.
jalat: kyykyt(prässi), askelkyykyt
rinta: vinopenkki, laitteessa
selkä: yläselkä taljassa, alaselkä taljassa
hauikset: käsipainoilla hammaer, taljassa
ojentajat: kontallaan, taljassa
olkapäät: käsipainoilla sivulle, takaolkapäät etunojassa

vatsat tietty teen fiiliksen mukaan ja ylipäätänsä varioin sen mukaan miltä milloinkin tuntuu. Tarkoitus olis kuitenkin tehdä koko kroppa yhdellä kerralla. Vähemmän liikkeitä per lihasryhmä, mutta nyt en kykene kovin tehokkaaseen ja tähtäävään harjoitteluun. Koska väsymys. Otan kommentteja vastaan mielelläni:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!