Pages

maanantai 25. elokuuta 2014

Viikon treenit ja muuta

Viikon liikunnat oli vähän paremmat kun ehkä edellisellä viikolla, mutta silti olis parannettavaa. Kaks salitreeniä, yks kahvakuulatreeni ja vain yhtenä päivänä työmatkapyöräilyä näiden sateiden vuoksi. Mitään yleishyödyllistä ei muuten tullut juuri tehtyä koska väsymys.


Sain silti eilen otettua itseäni niskasta kiinni  vielä riensin salille:) Kesto 1h 80 min, kaloreita paloi lähes 600. Hikinen, mutta hyvä treeni ja tulipa todettua, että sunnuntai-iltana salilla on hyvin tilaa.

Aloitin kahvakuulan kanssa lämmittelyn (ihan parasta!) ja 12 kilon kuulan kanssa menee tempaukset jo ihan helposti:)

Kuvan sali on Kilosportin (entinen) jumppasali eli aika yksin sain kuulata:) Jokunen mies kävi ovesta kurkkimassa, ei ne varmaan olleet edes huomanneet että sieltä niitä kuulia löytyi.

Kymmenessä minuutissa saa jo kahvakuulan kanssa tosi hyvän lämmön päälle!
Kahvakuulat rivissä, on mistä valita aina 20 kilon kuulaan (just sain nostettua). Aika hyvä valikoima eiks vaan?:)
Etureidet, rinta ja ojentajapäivä. Prässissä mulla oli 70 kiloa ja ihan hyvin meni:)

Penkissä tein toistoja 30, 35 ja 40 kg mutta kyllä enemmänkin sais jo luvan mennä. Jotenkin tuo penkkitulos on vähän jämähtänyt ja olkapää rikkoutuu heti jos liikaa yrittää.


Tämmöseltä tää nyt näyttää. Ei paremmalta, mutta ei huonommaltakaan. Tuskinpa tässä kamalaa laihtumista oikein voi odottaakaan raskausaikana, mutta jos pysyis edes lihomatta....

Just tuossa kaverin kanssa juttelin ja kertoi, että todella nihkeänä ovat Tyksissä ylipainoisten odottavien äitien kohdalla. Mullahan jo viime raskaudessa sain aika tylyä kohtelua monilta lääkäreiltä joten saa nyt nähdä. Tietty olen hyväkuntoinen ylipainoinen, mutta ei sillä taida merkitystä olla. Riskit on riskit ja tuo pcos lisää kyllä riskejä myös raskausaikana. Samoin kilpirauhasen ongelmat, nekin selviää lähipäivinä että onko tilanne huonontunut.




Masu se pömpöttää. Huomenna onkin sokerirasitus ja se kyllä jännittää tosi paljon. Paastosokeri on taatusti koholla (karppaajilla se on yleensä koholla) koska raja-arvot on raskaana normaalia alemmat. Normaalistihan lasketaan alle 6 normaaliksi (mulla ollut esim. 5.6), mutta raskausaikana arvon pitää olla 5.4 tai alle. Saa nähdä miten noi muut arvot. Tänään mittasin tunnin arvon lounaan (jauhelihakeitto missä perunaa ja 100% ruisleipä eli hiilaripitoinen) jälkeen 5.9 eli mun ymmärtääkseni oikeen hyvä arvo. Mutta saa nähdä, kyllä se jännittää ihan hirveästi.

Joka tapauksessa toinen sokerirasitus on tiedossa parin-kolmen kuukauden päästä joten siellä sitten viimeistään jään kiinni, jos kroppa ei toimi.
Olo on koko ajan väsynyt ja aika huonovointinenkin (kuten kuvasta näkyy). Joudun oikeen repimään itseäni niskasta, että jaksan lenkille tai treenaamaan. Aamulla ylösnouseminenkin on aika raskasta. Astmalääkettäkin kuluu taas tuplamäärä eli mun kohdalla raskaus on vähän ikäänkuin sairaus. Murr!

Ja nälkä, se on koko ajan. Kaks tuntia edellisestä ruoasta niin vatsa huutaa jo. Noi rahkat ei riitä mihinkään, jopa banaanikin on parempi.

Ja tietysti yöllä herään 10 kertaa vessaan, kuten asiaan kuuluu:-)


Mutta nyt on ihanat kuulaat syysilmat olleet. Vaikka olen täysin kesäihminen, niin kyllä syksyiset aurinkoiset säät lämmittää sydäntä ja lasten kanssa on tosi kiva ulkoilla (vaikka joutuukin pukemaan). Tässä likan kanssa puistossa, melkoinen huimapää on tämä neiti, tässä pyörivässä laitteessa halusi vaan pyöriä, pyöriä... eikä yhtään mennyt pää pyörälle:)

Liikumme paljon pyörällä, itse asiassa aina kun vaan voimme. Hyvää hyötyliikuntaa, vaikka parin kilometrin pätkissäkin.

Tarkoitus olis vielä päästä koko perheellä purjehtimaankin. Syksyinen saaristo on ihan huippuihana, kaunis kuulas ja ruskainen. Nyt kun merivesikin on vielä kohtalaisen lämmin niin vois käydä uimassa:)

Salilla ollessani kotona tehtiin hampurilaisia. Lidlin pakaste naudanlihapihvit on ehdottoman parhaat tähän. Mä tietysti nälkäisenä kokosin itselleni tuplapurilaisen. namm!:) Kyllä nälkä tämmöisellä lähtee!:)

Mutta ei näitä kovin usein voi tehdä. Kesällä tehtiin näitä aina välillä grillissä sen normi makkarameiningin sijaan:)

No, mutta uuteen sateiseen viikkoon, jonka teemana on varmaankin käsityöt ja lepo plus tietysti treenit.

3 kommenttia:

  1. Meillä tääl porissa ainakin raskaana ollessa paastosokerin raja-arvo 5,2. Mulla ekassa raskaudessa paastosokeri 5,3 ja sen takia joka paikassa lukee, että raskausdiabetes, vaikka kaikki muut arvot oli hyviä niin kuin myös kaikki kotimittauksen arvot :D tässä edellisessä raskaudessa onneks paastosokeri oli 5,1, joten tällä kertaa vältyttiin mittauksilta :D

    VastaaPoista
  2. Ai ne voi olla eri arvotkin. Käypä hoito sanoo 5.3. No joka tapauksessa mulla on aina ollut enemmän paastot ihan terveenäkin joten saa nyt nähdä. Mua ei kotimittaukset haittaa, mutta jos joudun Tyksiin seurantaan ja kuuntelemaan toistuvasti niitä lääkäreiden ivaa ja valituksia ylipainoisesta odottajasta, niin itkuhan siinä tulee.

    Viimeks yks lääkäri mulle tiuskasi "etkö sä nyt millään saa näitä arvoja kuriin" kun mulla oli tyyliin kahden viikon seurannassa kaks ylitystä. Ja aina ne jaksaa muistuttaa ylipainosta ja pelotella lapsen koolla (mulla molemmat olleet n. kolmikiloisia syntyessään). No raskaana sitä nyt on normaalia herkemmässä tilassa muutenkin.

    VastaaPoista
  3. Mä en huomannutkaan, että olet raskaana. Nyt kun luin tuolta vähän kauempaa, niin sitten vasta hokasin.

    Tosi paljon onnea. Kiva, kun joku tekee lisää meitä suomalaisia.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!