Pages

maanantai 11. elokuuta 2014

Taas viikko vierähti, nyt niskasta kiinni jne.


Viime viikko vierähti aika nopeasti, kävin kolmena päivänä pyörällä töissä, neljäntenä hurautin autolla ja viidennen päivän otin lomaa (oon niin tottunut kolmipäiväiseen työviikkoon, että 5 olis ollut vaan jo.. no too much). Viime viikkoon kuului myös touhuamista lasten kanssa, yksi asuntonäyttö (omakotitalo), mökkeilyä ystävän pari lasta ja koira seurana ja kaikenlaista muuta. Olen ollut aika voipunut viime aikoina (ja helteestä), mutta nyt alkaa taas voittaa. Ja kyllähän tämän rusketuksen eteen kannatti myös lomailla:D
Tässä pari pöperökuvaa nyt tästä uudesta alusta. Aviomies on innostunut taas keittämään puuroa, joten sitään sitten syödään aamupalaksi. Mehukeitolla ja raejuustolla. Minä mieluummin, lapset vähän hankalammin. Jo kolme aamua menty puurolla.

On se onni, että nämä helteet alkaa olla ohitse, näin ruokailujenkin puolesta. Kuten joka kesä, meidän pakastin on täytetty (muiden kun mun toimesta) jäätelöillä. Onneks ne nyt pääasiassa on eskimon kokoluokkaa, mutta silti. Mustikoita siuaantui puolisentoista ämpäriä itse poimien, joten pakastimeen tarvitaankin tilaa!


Tänään kävin sitten vihdoin tekemässä loman jälkeen ensimmäisen salitreenin. Mun uuden mittarin kanssa.Saanko siis esitellä Polarin rc3. Mittari on siis erityisesti juoksijalle tarkoitettu, mutta ajaa se asian myös salilla, kun ei vaan lue niitä kommentteja mitä se antaa treenistä:) Gigantissa oli joku esittelykappale tarjouksessa ja pakkohan se oli ostaa pois.  Yksi iso miinus on se, että ei voi käyttää tavallisena sykemittarina ilman, että tallentaa suoritusta. Eli ei esimerkiksi voi mitata leposykettä muuta kun käynnistämällä tallennuksen - ei vaan näytä sitä sykettä numeroina ennenkuin on painanut tallenna-nappia. Mutta kyllä mä kestän, nyt ei ole vielä vähään aikaan mitään tarvetta seurailla leposykkeitä. Enemmänkin nyt treenisykkeitä seurailen ettei nouse liian korkeaksi. Mittareiden kanssa arvoin tosi pitkään Suunnon ja Polarin välillä. Mun aikaisempi Suunto t4c oli aika eri hintaluokan laite gps-podeineen, mutta nyt ei ollut varaa semmoiseen ja käytettyjen myyjät tori.fi:ssä ja huuto.netissä käyttäytyivät tosi oudosti, tiedusteluihin ei vastattu yms.

Salin jälkeen mun suurinta herkkua, Lidlin lohta rehujen ja pastan kanssa. Pastaa nyt kuitenkin vaan näön vuoksi, eli pääpaino oli vihanneksilla ja lohella sekä raejuustolla. Ja join mä tänään ekaa kertaa pitkästä aikaa palkkarinkin. Hikoilin salilla kuin pieni porsas ja mietin, että täytyy siihen vesipulloon ostaa jotain tiivistettä missä vähän suoloja sun muuta.

Tällä viikolla olis tarkoitus mennä vetämään vielä selkä+hauistreeni salille ja tietysti ke-pe polkea ne työmatkat. Fillarin eturengas taas tyhjenee mystisesti, joten se on selvitettävä ennen keskiviikkoa. Olis kyllä kiva saada yksi kahvakuulakin mahdutettua, täytyy pitää peukkuja jos nyt jaksais paremmin.

Salimietteitä taas on. Olen nyt tuolla Kilosportissa käynyt keväästä saakka. Siellä on ollut kesätarjous 25 euroa/kk ja sen vuoksi sitten käynyt. Sali on hyvin perinteinen äijäsali, jossa 99,9% kävijöistä on nuoria miehiä. Ja jokainen salilla käyvä nainen tietää, mitä mä tarkotan, kun joutuu kuunteleen niitä baarireissujen selityksiä ja kielenkäyttöä jossa joka toinen sana alkaa v:llä. Mulla ei ole vielä korvanappeja, mutta hommaan ne seuraavaksi. Silti mua ärsyttää, tänään näin ihan selvästi askelkyykkykävelyä tehdessäni kun pari tosi nuorta jannua katteli mua kulmien alta (mitä se läski täällä tekee). Iso osa on tietysti normaaleita ja kun ikä alkaa oleen testosteronimiehillä 30+ niin se käytöskin alkaa olemaan jo rennompaa ja luovempaa. Yleensä kyllä keskityn omaan treeniini täysillä, mutta tänään tuli vähän seurailtua muitakin. Mun vanha sali on pelkkä naistensali, tosi pieni semmoinen, ja kk-hinta jotain 32 euroa ja siinä ne vaihtoehdot melkeen on, jos en halua jotain jäsenyysmaksua erikseen maksaa. Aerobisia olen ajatellut hoitaa myös kansalaisopiston kuubamania-jumpissa tämän talven, hinta on aivan eri luokkaa kun näillä saleilla. Nyt on kuitenkin syyskuun loppuun maksettu taas salikortti joten on käytävä tässä nykyisellä. Sen jälkeen saa nähdä.

Ja olishan se kiva, että olis joku PT joka kannustais vieressä vetämään viimeisetkin mehut. Mielestäni tee aika hyvän treenin useimiten, mutta silti tuntuu että en ole välttämättä kaikkia haluamiani lihasryhmiä saanut piiputettua niin hyvin mitä haluaisin. Tänään tein pääasiassa settiä toistomääriä vähentämällä kilomääriä lisäämällä per kierros. Penkkipunnerruksenkin olis voinut alottaa 30 kg eikä pelkällä tangolla, mutta en uskaltanut ja sitten jäi kovin tulos vaan 35 kg 8 toistolla. Maastavetoa en voi nyt tehdä ja tarttisin jotain vinkkejä takareisiliikkeisiinkin, onneks taljassa voi tehdä kaikenlaista.

Tämmöisiä mietteitä. Paino pyörii taas 94-92 välillä joten aika samassa mennään kun kesäkuussakin. Pari kiloa lähtee kun päästän eroon noista jäätelöistä ja muusta hiilarihötöstä ja saan treenin rullaamaan. Kyllä se siitä taas! Kilpparikokeisiinkin on kohta aika mennä, johan siitä alkaa olemaan vuosi viime käynnistä.

4 kommenttia:

  1. Herkullisennäköinen lohiannos! Ja voi itku mitä urpoja siellä salilla! Käyn sellaisella salilla jossa on melkoisen tasainen sukupuolijakauma mutta kyllä sinnekin mahtuu noita itseään peilaavia pullistelijoita, nipin napin 20 täyttäneitä pikkupoikia;) Olen aatellut että siinäpä arvostelevat, ovat vähän keskenkasvuisia vielä. Eivät ymmärrä hyvän päälle.:P

    Takareisiliikkeiden osalta lyö pää ihan tyhjää...Maastavetoa suorin jaloin tykkään tehdä mutta se ei nyt siis käy...Reiden koukistus koneella tieten mutta mielikuvituksekkaampaa en kyllä hoksaa mitään. Treeni-iloa!

    VastaaPoista
  2. Sanna kiitti kommentista. Muistin tuossa vasta että aikaisemmassa ohjelmassa tein takareisiä taljassa joten täytyy ottaa se takaisin ohjelmaan. Reiden koukistus koneella toimis muuten, mutta en voi olla siinä asennossa nyt missä se kone on niin vähän tylsä juttu.

    Joo ja noi jannut nyt on niin... heti kun siinä treenaa vähän kypsempää porukkaa vieressä niin juttu kyllä lentää multakin, että en mä mikään ujopiimä ole:)

    VastaaPoista
  3. Moi! Tulin heti vastavierailulle. :) Voi että noi junnut salilla, onneksi tosiaan kymmenen vuoden päästä pojilla on eri aatokset. Mahtavaa, että olet päässyt treenaamiseen kiinni ja toi kuubamania kuulostaa mielenkiintoiselta! Jään seurailemaan ja hakemaan inspistä. :)

    VastaaPoista
  4. Olet niin reipas! Heitä tuota liikuntainnostusta vähän mullekin :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!