Pages

keskiviikko 20. elokuuta 2014

Kahvakuulaa keskiviikon kunniaksi


Perinteinen aamiainen nykyään
Mulle ei kauheen hyvin enää tahdo ne rahkat maistua, kuten oon aikaisemminkin sanonut. Kyllä mä periaatteesta niitä smoothieita yritän ainakin työpäivisin tehdä, mutta pikkuhiljaa on alkanut taas sortua tuohon hiilarimmalle linjalle. Tässä ehkä mun vakkariaamupalani jos ei puuroa tai sitä smoothieta lasketa. Eli munaa jossain muodossa ja siivu ruisleipää (yleensä 100% ruis). Yllättävän pitkälle tällä pärjää.
Rasvaton rahka ei tahdo pitää mulla enää yhtään nälkää, tänäänkin söin aamulla mehukeittoineen ja parin tunnin päästä jo oli huutava nälkä. Ehkä kroppa huutaa sitä rasvaakin nyt...? Rasvojahan se masussa kasvava vauva nimenomaan tarvitsee kehittyäkseen ja proteiinia tietysti.

Jep, no tänään oli se kahvakuulapäivä! "Runsaiden" sateiden vuoksi työmatkapyöräily ei tullut tänään kuuloonkaan joten ihan hyväkin korvata se kuulan heittelyllä. Treeni meni taas kiertoharjoitteluna. Aluksi 10 minuuttia vapaamuotoista lämmittelyä (kuulan kanssa, tanssiaskeleita yms.) mm. Kaija Koon tahtiin. Sitten alkoi kierros 20,15,10,5 toistoa näin: etuheilautus, kyykky, tempaus molemmilla käsillä, mave, punnerrus, kulmasoutu per käsi, askelkyykky per jalka. Loppuun taas verryttelyä ja varjonyrkkeilyä mm. Jenni Vartiaisen tahtiin. Yllättävän tehokasta tuo varjonyrkkeily. Lähinnä liikkeitä musiikin tahtiin tyyliin body combat ja nopeasti saa olkapäät ja käsivarret väsytettyä:)


Pientä taukoa oli välillä pitää. Varsinkin tempauksissa mun oli pakko tehdä 10,10,10,10 käsiä vaihdellen. Ja jos sykkeet nousee liian ylös niin vaavin vuoksi on pakko antaa laskeutua. Mutta tosi kova hiki tuli siltikin. Ja tänään hei tein vain tällä kuulalla:-D Tää on mun isompi 12 kilon kuula!
Aika hyvä tulos, eiks vaan:) Keskisyke oli 151 ja maksimisyke 179. Kyllä kuulallakin saa siis sykkeet nousemaan:)
Tämä treenipaita ei ole koskaan imarrellut mun vartaloani, mutta nyt oli ihan jo ihan pakko ottaa sivuprofiilikuva teille. Ei auta enää vatsan sisäänvetäminen tai ryhdin suoristaminen. Jumantsuikka rv 11 menossa ja maha turvonnut kuin ilmapallo. Ei ole ollut tarkoitus ihan vielä töissä julistaa tätä siunattua tilaani, mutta kohta ne arvaa sen kuitenkin.

Mulla on muutenkin vatsan kanssa ollut paljon ongelmia. Tavara ei tahdo tulla kunnolla läpi ja paljon ilmavaivoja. Jos hetkellisesti saan vatsan turvotuksen normalisoitua niin ei tarvi kun syödä jotain ihan vähän ja taas maha on pinkeänä. Tilasin Ellokselta jo plussaosastolta semmoisen kivan paitapuseron jonka pitäis vähän peittää:)


Voisin vähän muuten avata teille taas mun ruokavaliotan. Moni varmaan ihmettelee miksen mä laihdu vaikka kuinka huhkin (tai ainaki vähän) ja mainostan syöväni terveellisesti.

Tää on mun työpäivän ruokavalioni noin yleisesti jota noudatan sen 3 päivää viikossa
- aamupala smoothie marjoilla ja mehukeitolla (light)
- lounas joko salaatti proteiinilisällä tai proteiini n.100gr + kasviksia 200gr (arvio, varmaan syön enemmänkin)
- välipala proteiinipatukka
- välipala2 banaani
- päivällinen normaali kotiruoka kuten tässä, salaatti lohta, peruna (1-2 riippuen koosta), pastaa en syö, riisiä joskus
- iltapala ruisleipä leikkeleellä ja rehuilla

Kotipäivinä aamupala voi olla puuroa tai munakasta tms. Lounaaseen joskus sisältyy rehujen ja proteiinin lisäksi myös sitä perunaa tai vaikkapa tommoinen ruislepä. Välipala jää usein syömättä ja päivällinen kuten työpäivänäkin sekä iltapala.

Mun suurin ongelma on ehdottomasti yösyöminen, vaikken ole varma selittääkö se painonpudotuksen hitautta/olemattomuutta. Eli kun muksut on tarpeeksi monta vuotta herätelleet mua öisin, mua vaivaa krooninen unettomuus ja parin heräämisen jälkeen kroppa huutaa jotain hiilaria (ihme juttu, se unettaa). Yleensä nousen sitten, juon lasin vissyä ja syön banaanin/leivän ja pahimpina aikoina jotain makeaa. Tätä nyt ei tapahdu kuin 0-1 kertaa yössä riippuen ihan siitä miten paljon lapset pitää mua hereillä. Mulle on ihan normaalia herätä esim. 01.00 ja 04.00 jonka jälkeen viimeistään ei enää uni tahdo maistua. Ahdistun siitä että aamulla pitää nousta ja siitä se kierre alkaa. Toisaalta jos tästä pamahtaa raskausdiabetesdiagnoosi niin voi olla hyväkin syödä vähän ja katkaista se paasto, joka aiheuttaa aamulla korkean paastoarvon. Toivottavasti nyt ei tulis sitä diagnoosia kuitenkaan.

Jahas, mies päätti taas tehdä lettuja... nyt vaaditaan taas meikäläiseltä mielenlujuutta:/ Tämmöstä se on kun tähän projektiin ei oikeen saa tukea kotoa.

Sitten vaan reippaasti kohti loppuviikkoa! Otan vinkkejä kyllä noihin ilmavaivoihin. Ainakin magnesiumia syön nyt reilusti että suolisto toimis kunnolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!