Pages

tiistai 6. toukokuuta 2014

Viikko pakettiin

Viime viikko oli oikeastaan taas hyvä viikko. Teki hyvää levätä kunnolla ja jaksaa taas paremmin.

Viikon treenit kulmoinoitui aerobisiin (pyöräily ja kävely) sekä kahteen punttikseen. Lasken nyt näköjään eilisenkin vielä viikonloppuun kun olin sairasta muksua hoitamassa kotona eli venyi viikonloppu maanantaihin.

Tämä viikko alkoi sitten viime yönä kurkkukivulla. Ok, olin eilen illalla kävelylenkillä ja ehkä vähän turhan kevyissä vaatteissa, mutta tiedä siitä. Poika oli la-su kuumeessa, joten ehkäpä mulle sitten iski joku virus? Sinänsä harmi, koska tänään on ohjelmassa kaverin vetämänä zumbatunti. Mur!

Paino vaan jumittaa ja jumittaa. 90-91-90. On nyt tosi tiukassa. Ja mä olen tosi sokerikoukussa. Siis tämä on jo ihan naurettavaa kun ei ne mun määrät ole edes suuria, mutta joka päivä pitää väkisillä jotain napostella. Eilenkin oli semmonen hurlumhei etten ehtinyt kunnon ruokia ollenkaan ja sitten joka välissä käsi teki mieli käydä karkkikipolla. Lopulta söin sitten susu-paloja muutaman  iltamyöhällä.

Työpäivinä onnistun pysymään ruokailurytmissä hienosti, mutta heti jos on vapaapäivä ja paljon menoa (juostaan ympäri bauhausseja ja ikeoita, tai koko päivä mökillä) niin ruokailuvälit venyy. Hetkittäin musta tuntuu jopa siltä, että pidänkö mä keinotekoisesti niitä nyt niin lyhyinä (ohje 2-4 mulla lähemmäs 2) mutta toisaalta heti kun venyy niin nousee himotkin.

Mulla on tosi pahasti jumissa selkä-niskaosasto. Itse asiassa sen viimeviikkoisen yläkroppatreenin jäljiltä edelleen ja tää töissäistuminen pahentaa sitä samantien. Se on tämä vasen puoli ja tosi nopeasti säteilee tonne olkapäähän ja käsivarren lihaksiin. Venyttelen päivittäin, mutta se ei oikein riitä. Kertoo aika paljon, että on 800mg burana tällä hetkellä ja silti särkee (selkä niska, että kurkku).

Mitä mun ruokavaliossa on tällä hetkellä pääpointteja, jotka on jo ihan selkärangassa tai ainakin tuntuu siltä

  • en syö vaaleaa viljaa ollenkaan (joskus TOSI tosi harvoin ehkä karjalanpiirakan tai puolikkaan croissantin)
  • aamupalaksi pääsääntöisesti smoothie/rahkaa/puddingia ja silloin tällöin puuroa raejuustolla tai munakasta.
  • lämpimät ruoat sisältää aina kasviksia sen 150-250 grammaa ja sitten proteiinin jossain muodossa mutta nyt olen pari kertaa kun on käyty hesellä tms. syönyt myös ruishampparin ilman majoneesia (559kcal majoneesin kanssa). Pienin paha varmaan koko ravintolassa jos ei salaatteja lasketa ja saa sentäs syödä samaa mitä muutkin. Aion kyllä laajentaa ruokavaliota jossain vaiheessa, koska nyt meillä ei esimerkiks ole syöty keittoja moneen kuukauteen.
  • Välipalaksi Skyr tai protskupatukka
  • Iltapalaksi joko rahkaa tai ruisleipää siivu ja leikkelettä
  • ruokajuomana vesi, maidosta olen luopunut lähes kokonaan
Että tämmöisillä mennään.



2 kommenttia:

  1. Miten sun paino sitten ei noilla laske? Joko ateriakoot on pielessä, liikut miten sattuu tai sitten herkuttelet liikaa.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi, liikuntani kirjoitan tänne ja ateriani punnitsen. Kilpirauhasasiaa tutkitaan kyllä edelleen. Painohan on tippunut sd:n alkamisen jälkeen lähes 7 kiloa joten nyt voi olla vähän jumitusta.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!