Pages

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Hyvää ja huonoa- kuulumisia siis

Muutama päivä taas mennyt ja tässä sitä ollaan. Monenlaisia mietteitä jäänyt tuon tankkauspäivän jälkeen.

Olin alkuviikon koulutuksessa, joka järjestettiin erään hotellin tiloissa ja siihen kuului hotellin aamiaisbuffet, lounasbuffet ja päiväkahvibuffet (hedelmiä, leivonnaisia, karkkia, suklaata). Olin koko koulutuksen ajan aivan uuvuksissa, mutta pitäydyin dieetissäni pääasiassa. Aamupalaksi munakasta, leikkelettä, vähän vihanneksia, maustamatonta jogurttia. Lounaaksi vihreitä vihanneksia ja lihaa. Välipalaksi hieman marjarahkaa ja hedelmiä. Olin kyllä tosi tyytyväinen ja iloinen. Vaikka terveet ruokatavat on olleet jo pitkään kuvioissa mukana, niin tämmöisessä tilanteessa olisin kyllä varmasti syönyt oikeasti herkkuja. Mukava oli myös huomata, ettei suuremmin nuo ruoat edes houkuttaneet.



Vaa'alla kävin vasta tänään ja neljännen viikon paino oli nyt taas -1.2 kg eli yhteensä on painoa tippunut 4.2 kiloa. Hurja tulos mielestäni! Tästä päästäänkin tuohon allaolevaan kuvaan:-)


Tarkoituksena ei ole ilveillä vaan kertoa, mitä tapahtuu läskille kun laihtuu. Iho ei selvästikään seuraa perässä joten jostain syystä läski muuttuu pehmeämmäksi, höllyväksi. Mulla oli ennenkin kaksoisleuka, kiinteä. Nyt se on tuommoinen makkara joka pystyy heiluttamaan edestakaisin. Samoin vatsamakkarat on ihmeellisen pehmeät. Aika moni muukin laihduttaja on tämän huomannut ja foorumilla on ollut jotain puhettakin tästä. Jännä juttu. Itse veikkaan vaan, että iho ei ole ehtinyt mukaan ja läskillä on soma pussukka missä hyllyä.


Noin. Vatsa ei taas toimi (kunnes tänään ja siksi siirsin viikkopunnitusta tälle päivälle). Tai en tiedä johtuiko se hotellin "herkuista" eli hedelmistä ja muusta, mutta taas oli joku 3 päivän tauko ja tavara oli kyllä karmivan hajuista. Suoli kramppasi niin kivuliaasti, että tuli kylmä hiki ja vähän oksettikin (muistuttaa vähän suppareita). Mulla on kyllä joskus ennenkin, aika harvoin, tämmöistä ollut ja on mietitty ärtyvän suolen oireyhtymää, mutta itse vähän nyt arvelen että tämä kova maitotuotteiden määrä on kuitenkin ehkä syynä tähän. Olenhan mä ennenkin näitä rahkoja vetänyt, mutta en tämöisessä määrin.

Lisään kuitenkin nyt ruokavalioon yhden real-viipaleen aamupalalle ja lisään muutenkin kuitujen määrää.

Ja kyllä, nyt mietitte (ja mietin minäkin), että onko tämän arvoista. Pikkuhiljaa diieetti alkaa lähestyä loppuaan joten täytyy ruveta kehittämään itselle sopivaa ruokavaliota. Ja huom, ei tämä vatsa ole tällä tavalla kipuillut koko dieetin ajan kuitenkaan, tänään oli joku erityisjuttu. Tulokset ovat kuitenkin huimat ja suosittelen ehdottomasti dieettiä perusterveelle ihmiselle. Liikunta on jäänyt mulla nyt viimeiset viikot vähälle. Tällä viikolla en ole yhtään aerobista pystynyt tekemään koska olen tytön kanssa käytännössä yksin kotona ja on ollut liikaa ohjelmaa. Huomenna yritän aamulenkin vetää ja kahvakuulaakin heilutella.

Tänä aamuna paino oli siis 92.6. En tiedä, mahdanko saavuttaa tuota 90 kilon alitusta enää tämän dieetin aikana. 12.4 olen menossa laivalle joten jos vetäisi vielä yhden extraviikon, niin sitten ehkä:) Olisi jotain syytä juhlia, oikeasti! Jos selviän tästä jatkuvasta väsymyksestä siihen mennessä.

2 kommenttia:

  1. Voi kuule, mullakin on kaksoisleuka. Mutta onni on, ettei sitä itse näe muuta kuin katsomalla peiliin. Olen joskus jopa harkinnut Nordströmiltä ajan varausta, mutta se on sitten jäänyt.Eli ei paina niin hirveästi leuan muoto tässä minun elämässä.

    VastaaPoista
  2. Juu ei se paina, lähinnä mua on huvittanut että se on tommoseksi heltaksi muuttunut. Vatsamakkaratkaan ei tunnu enää olevan niin pahasti tiellä MUTTA roikkuvat sitten senkin edestä. Saa nähdä palautuuko tää nahka lähes nelikymppisellä enää koskaan...

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!