Pages

maanantai 3. helmikuuta 2014

Vihdoinkin sitä talvipyöräilyä ja crossfit!!!??



Näytänkö vähän nuutuneelta. No sitä kyllä olen. Tänään ensimmäinen kerta ns. oikeaa talvipyöräilyä, eli kun on lumet maassa. Kovat pakkaset vihdoin laskivat lähes nollaan. Sehän on selvä, että pyöräteitä ei aurata aamuseitsemäksi joten eilisten aurausten jäljillä mentiin. Osa oli hiekoitettu osa ei. Jarrut sentäs toimivat.

Parin kilsan jälkeen polvet huusivat hoosiannaa enkä tiedä miksi. Mutta sitten pidin pienen tauon ja poljin rauhallisemmin lopun matkaa niin kipu poistui. Sanoisinpa jopa, että tuntui loppumatka kohtalaisen mukavalta. Jännä juttu on se, että kun ylittää kuntarajan niin pyöräteiden tilannekin muuttuu. Oman kuntani puolella oli hiekoitettu ja aurattu jotenkuten. Turun puolella taas hiekoitus oli poissa ja aurauksetkin niin ja näin.

Asuna mulla oli tänään tekninen kypärämyssy jonka päällä tekninen pipo (kaksinkertainen materiaali). Tekninen t-paita, tekninen kerrasto ja kuoripuku. Kaulassa tuubihuivi. Lämpötila oli noin nollassa ja olin kyllä ihan hikinen. Normaalisti työmatkaan (n.9km) menee 25-35 min. Tänään taisi mennä lähemmäs tunti.

Tiedättekö. Eilen katselin crossfitin sm-kisoja ja tuntui niin mun jutulta. Koko ajan olen tässä tuon kahvakuulankin myötä vähän siirtymässä mentaalisesti pois semmoisesta yhden lihasryhmän pumppaamisesta kohti juurikin tommoista kokonaisvaltaisempaa touhua. Illalla unta odotellessa mietin jo tulevaa kesääkin, uskaltaisiko sitä huvikseen kokeilla sitä mini-triathlonia.(750 m uintia,20 km pyöräilyä,5 km juoksua) olettaen että saan tuon kantapään kuntoon. Ajattelin kotona ainakin kokeilla crossfit-tyyppistä treenaamista noilla mun painoilla. Ainakin noissa kisoissa tehtiin mm. askelkyykkyjä, pystypunnerruksia, pallonheittoa vuoronperään putkeen ja siihen voi itse lisätä helposti vaikka punnerrukset ja steppilaudan päälle hypyt tasajaloin.

Olen myös kovasti innostunut taas zumbasta ja ajattelin aloittaa taas sen parissa vaikka edes kerran viikossa. Ihan vaan koska nautin tanssimisesta.

Nyt ensisijaisesti on kuitenkin löydettävä hyvä hieroja. Niska-olkapääseutu on tosi pahasti kipeä ja jopa ehkä tulehtunut.

Tässä hyvä video vaikkapa kotiharjoitteluun jos löytyy jonkun sortin käsipainot tai painotanko. Lupaan tehdä tämän myös itse ja kertoa kokemuksia:)

Painot tähän harjoitukseen vaatimattomat. Tiputa reilusti alaspäin normaalista kyykkypainostasi ja jonkin verran pystypunnerruksessa käyttämästäsi kilomäärästä. Linkki täältä


Mukavaa viikonalkua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!