Pages

perjantai 28. helmikuuta 2014

SD day 5


Tässäpä taas näitä mun "herkkuja". Kypsennettyä kaalia ja naudanlihaa sekä 30 grammaa vähärasvaista fetaa. Ihan rehellisesti sanottuna, en jaksa kauheasti mitään gurmeejuttuja nyt tehdä kun lapsillekin on ruokaa tehtävä joten syön sitä itse mitä on helpointa ja nopeinta tehdä. Ja mahdollisimman pitkälle yritän tietysti koko perheelle samaa sörsseliä (joka tarkoittaa esimerkiksi sitä, että lähiviikkoina ei meillä syödä esimerkiksi keittoja).
 
Kolmas päivä oli fiiliksiltään rankin. Koko ajan oli nälkä ja heikotti. Eilen kävin jo tekemässä selkä-hauistreenin salilla (sjmv 50 kg 3*10 oli mulle iso saavutus) ja tuntui jo paremmalta (sai syödä aamulla puuroa! Ja puuro ei ole mun aamupalaan kuulunut ees aikoihin). Vihdoin painokin on kääntynyt laskusuuntaan eli näytti tänä aamuna käytännössä -1 kg (95.8). Virallisesti punnitsen vasta maanantaina. Onhan se vähän noihin muihin suuriin pudottajiin verrattuna, että saa nähdä mihin tämä johtaa. Vähän tuntuu nyt siltä, että jonkuntyyppinen sokerin/hiilarinhimo on vähän mennyt ohi. Aviomies kun paistoi lettuja eilen palatessani salilta ja vain vähän enää teki mieli.

Nyt sinne foorumille on alkanut koko ajan tulemaan "tämän voi korvata tällä ja tämän tällä" juttuja ja alkaa vähän tuntua tutulta se melodia. Olenhan itsekin kovasti laskenut hiilareita, proteiineja, kaloreita nämä viimeiset 1.5 vuotta. Eli loppujen lopuksi näytän päätyvän aika tuttuun juttuun:)

Maitorahkan saa korvata heraprotskulla joten helpottaa vähän (maitorahkasta vatsa turpoaa ihan palloksi). Mutta esimerkiks mun herkut, banaaniletut (banaanimunakas) on vähän kiellettyjen listalla ellen tee sitä tyyliin pelkistä valkuaisista ja treenipäivänä ja syö siitä vain puolet (ja arvuuttele sitten loppu tarvittava proteiinimäärä). Eli tavallaan tää sotii mun filosofiaa vastaan, missä on ensisijaisesti tarkoitus löytää kropalle sopiva ruokavalio jolla se ikäänkuin itsestään löytää oman hyvänolon painon. Se ruokavalio ei voi olla vähärasvainen JA vähähiilarinen. Mutta olkoot nyt vähän aikaa sitten sitä ja toivotaan ettei kroppa mene jumiin siitä (lue vaikka tämä teksti Hyvän olon metsästäjät- blogista) ja ehkä tämä sitten on se ruokavalio?

Tuossa yksi anonyymi kommentoi siitä aikaisemmasta PT:n tekemästä ruokavaliosta. Sehän itse asiassa oli aika samantyyppinen ruokavalio kuin tämäkin, mukaileva... Ainoita eroja oli se, että puuroa sai syödä joka aamu raejuuston kanssa (mähän en ole syyskuun jälkeen enää syönyt aamuisin puuroa vaan noita maitorahka/herasmoothieita), lihaa oli enemmän (muistaaksein 150-200 grammaa) itse asiassa nopeat hiilaritkaan eivät olleet kiellettyjä eli toisella pääruoalla oli aina jotain pastaa/perunaa/riisiä toki vain vähän. Eli siinä kyllä oli hieman enemmän energiaa ja meille vajakeille (mullahan on nyt diagnoosi ja lääkitys) se laihtumispiste voi olla paljon normi-ihmisiä matalampi (tämä selittää miksi esimerkiki karppaus ei ole mulla toiminut ja vlcd on taas toiminut). Mut turha tuota menneisyyttä on enää murehtia. Hauis ja penkkitulos kertoo siitä, että jotain on kuitenkin tapahtunut:)

Keskiviikkona kävin hierojalla kun kahvakuulatreenistä menin ihan jumiin. Eli oli vapaapäivä. Eilen tein punttistreenin. Viikonloppuna yritän tehdä yhden aerobisen ja yhden punttitreenin. Ajoittain ehtii tulla nälkä ruokailujen välillä. Kyllä tää tästä, nyt on taas positiivisempi olo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!