Pages

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

SD Day 3


Eipä tämä mun normiruoasta paljoa eroa. Parsakaalia
ja uunilohta, sekä hitunen raejuustoa. Määrällisesti
kyllä aika paljon pienempi annos, mihin olen tottunut.

Joo. Mitähän tähän nyt sanoisi. Ruokaa on määrällisesti riittävästi, mutta aktiiviseen elämään se ei kyllä riitä (tai sitten syön jotenkin väärin). Eilen kun piti polkea kotiin töistä, jalat kramppasi koko ajan ja jouduin pysähtymään 9 km matkalla varmaan 10 kertaa. Illalla kahvakuulatreeni meni sisulla vääntäen, voimia ei ollut ollenkaan. Toki osittain syynä oli sekin, että päätin vasta illalla treenata joten en ollut syönyt päivän treeniruokia (kaurapuuroa aamulla ja hiilaria lounaalla).

Meillä on kiva ryhmä, jossa kaikilla tuntuu "turvotukset" hävinneen ensimmäisten päivien aikana. Mullapa ei ole lähtenyt grammaakaan (toisaalta ei varmaan ole ollutkaan turvotuksia, koska olen ennenkin syönyt hiilareita vähintäänkin maltillisesti). Huomenna olen menossa salille, joten pitää syödä aamusta saakka huolellisesti, että sitten oikeasti jaksaa illalla. Mitenkähän mä jaksan jotain zumbaa mennä tekemään näillä sapuskoilla??


Eilisen työeväät. Aamusmoothie, välipalaksi Skyr 
 (pakkohan se oli käyttää pois jääkaapista) ja lounaaksi oli possufileita,parsakaalia ja selleriä
Ei tässä muuten mitään, tottakai on
ruoanhimoja ja eilen illallakin ihan ajatuksissani olin kaivelemassa jo jotain herkkuja kaapista kunnes muistin että eihän se käy. Tavallaan kyllä tosi hyvä vieroittaa nyt itseään noista makeista kuitenkin.

Tässä eniten laihduttavien ryhmässä on vedetty hiilarit tosi minimiin paitsi treenipäivinä. Toisaalta mun työmatkapyöräilyt ehkä lähentelee enemmän spinning-tuntia kuin aamuaerobista joka on esimerkiksi reipasta kävelyä. Senverran hikinen ja väsynyt olen sen lenkin jälkeen (varsinkin noilla nastoilla). Täytyy nyt miettiä vähän noita ruokavalioasioita kunhan ensin totuttelee tähän..

Paino ei ole liikkunut mihinkään, katsotaan sitten vaikkapa viikon päästä:)

6 kommenttia:

  1. Tsemppiä! Kyllä sä onnistut ja totut. :) Tuloksia tuskin näkyy vielä kolmannen päivän kohdalla.

    Minä omalla SD:lläni kävin salilla jo aamulla ja siihen päälle vedin sauvalenkin. Aamupalan söin vasta treenin jälkeen

    VastaaPoista
  2. Miten ihmeessä kykenet vetämään salin ja lenkin tyhjällä mahalla. En itse onnistu ollenkaan tekemään voimatreeniä tyhjällä mahalla. Kiitos tsempeistä! Ei ole kovin suuret odotukset tämän kilpirauhasen vuoksi, mutta jos sattuisi onnistamaan niin täytyy varmaan jatkaa sit siihen seuraavaan vaiheesee:)

    VastaaPoista
  3. Mulla pari tuttua keskeytti jutta-dieetin nimenomaan siksi ettei jaksanut enää treenata. Toisella tais vielä olla siinä että ne jumppailuohjeet olivat niin erilaisia niin ei sitten tuntunut siltäkään pohjalta hyvältä. Bikinidieettihän se taisi olla ainakin toisella.

    VastaaPoista
  4. Mun työkaveri veti bikinidieetin ja siinä on kuulemma aika sama ruokavalio. Tänään oln vetänyt (luvalla) kaurapuuroa aamulla ja ihan eri olo. Hassu juttu.

    Ne Jutan treeniohjeet on tommosta perus yksjakoista kuntosalitreeniä pääpaino vapailla painoilla. Kahvakuulat ja kotitreenit on vähän erilaiset.

    VastaaPoista
  5. Oon tätä blogia lueskellut ja miettinyt seuraavaa. Musta sä olet syönyt liikaa ja ehkä yliarvioinut sitä liikunnan osuutta. Polkupyöräily ei loppupeleissä kuluta kovin paljon (eikä hiki kerro aina rankkuudesta). Normaalilla ruokavaliolla jos treenaa joka päivä tunnin, ei tarvitse vielä mitään lisäravintoa. Tässä sun nykyisessä yritetään pudottaa painoa ja siksi ravintoa on vähennetty. Että kulutus jäisi pienemmäksi. Mun mielestä sun ongelma on ehkä myös se, että olet seilaillut eri dieettien/tapojen välillä ja mitään pitkäaikaista (yli puoli vuotta) säännöllistä rytmiä ei ole kehittnyt. Joskus painon liikkeelle lähteminen vaatii pidemmän ajan kun on jokin muu este (mielestäni tapauksessasi unen puute). Sanoit itsekin, että paino putosi hiukan vuosi sitten kun olit PT:n ruokavaliolla. Oletko jatkanut sitä ja sitten paino alkoi nousta? Vai siirryit johonkin epäsopivaan? Ja taas uuteen? Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta epäilen että olet yksi niistä ikuisista painonpudottajista, jotka ovat vakuuttuneita tekevänsä kaiken oikein eikä paino vain putoa.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi olen koko ajan ollut samalla ruokavaliolla (jääkaapin ovessa ohjeet on ja puntari ahkerassa käytössä) ainoastaan niitä hiilareita olen säätänyt (paleo). Painoni lähti tippumaan kun aloitin pcos-lääkityksen (metformin) ja tippui viitisen kuukautta. Sitten se taas alkoi nousemaan ja kilpirauhasen kontrollissa arvot olivat huonontuneet paljon kun lopulta pääsin kontrolliin.

      Liikunnasta en osaa sanoa. Olen joskus tuota pyöräilyn kulutusta mitannut ja ihan kohtuullisesti ainakin sykemittarin kanssa tulee n 500 kcal päivässä, toki varmaan vaihtelee paljon vireystilasta ja monesta muusta asiasta riippuen.

      Myönnän kyllä että syksyllä oli kausia, että olin järjettömän väsynyt yövalvomisten ja aikaisem työhönheräämisten vuoksi ja välillä tuli herkuteltuakin, mutta toisaalta kyllä elämässä pitää joskus edes saada herkutellakin kun se ei kuitenkan ole jokapäiväistä.

      Oli miten oli, nyt olen saanut lääkityksen ja tää superdieetti...toivottavasti yhteisvaikutus saisi kropan vihdoin toimimaan kunnolla.

      Toivoisin jatkossa että kommentoisit omalla nimelläsi, varsinkin jos/kun on jotain rakentavaa sanottavaa tai kritiikkiä.

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!