Pages

sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Näläntunne

Vähän on outoa ollut. Sairastelun jälkeen on multa hävinnyt näläntunne kokonaan. Eilen rakkaan kaverin kanssa kävimme brunssilla ja söin mielestäni kohtuullisesti (ei tullut edes ähky). Koko loppupäivänä ei tullut nälkä. En oikein ymmärrä nyt, että missä tämä kroppa taas menee. En tiedä, pitäisikö sitä väkisillä syöttää itseänsä säännöllisesti että aineenvaihdunta pysyisi käynnissä vai

Ilmoittauduin nyt superdieettiin 24.2 alkaen. Viime keväänä kun paino tippui sen 5-6 kiloa, noudatin aika säntillisesti PT:n tekemää ruokavaliota ja söin sitä sokerilääkitystä. Ehkä tarvitsen kuitenkin jonkun sanomaan ja vahtimaan syömisiäni. Olen tässä pitkin syksyä kokeillut kaikenlaista huonolla menestyksellä. Superdieetti ei oikeastaan paljoa eroa nykyisestä ruokavaliostanikaan, mutta semmoinen säännöllisyys vois tehdä tässä hyvää. Ja toisaalta viidenkympin hintaan saa kahvakuulaohjelman, kotijumppaohjelman ja vielä saliohjelmankin ruokavalion lisäksi, eli mielestäni ihan hyvin rahalle vastinetta. Superdieetin tavoitteeksi otan saada painon alle 90 kilon. Ja sitten jatkan paleo-tyyppisesti.

Eilen hain myös melatoniinia. Olen jatkuvasti väsynyt ja unirytmi on ihan sekaisin. Vedän nyt nappeja kunnes saan unirytmini kohdalleen kunnolla. Väsymys kun vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen, saliin, ruokailuihin jne. Kun tästä tokenen, olisi tarkoitus meidän salilla mennä kokeilemaan juoksumatolla cooperia. En ole koskaan sitä juossut, mutta kiinnostaisi tietää että kuinka pitkän matkan jaksan vetää eli kuinka hyvässä kunnossa oikeasti olen. Vois sitten joskus toukokuussa juosta uudestaan ja katsoa onko aika parantunut:)

Nyt, kun täältä etelästä suli lumet kokonaan, niin eipä ole enää mitään tekosyitä olla polkematta töihin. Kun kerran hiihtämään ei pääse. Vasen hartia-olkapää-lapa on niin pahassa kunnossa tosin taas, että polttelee vain koko ajan. Istumatyö ei ole mun juttu.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Neuloin meidän pikkuneidille säärystimet. Ihan kuin pieni tanssija. Tämä selittää kyllä vähän näitä yläkropan jumejakin:)

3 kommenttia:

  1. Moi! Mitä nyt oon lukenut niin nukkumisella / väsymyksellä on erittäin suuri merkitys painonpudotuksessa. Ja kaikessa. Toivottavasti melatoniinikuurista on apua. Meillä on lapset sairastellut niin oon nukkunu ihan hirveän huonosti. Mutta sillonkin on tärkeetä koittaa tunnistaa itsestään ne väsymyksestä johtuvat mieliteot. Itsellä se on sokeriin. Tsemppiä kovasti uuteen viikkoon! Toivottavasti hyödyt Fitfarmin valmennuksesta. Mä itse väsyin taas siitä, koska se ei sopinut sen hetkiseen elämäntilanteeseeni sitten millään (oli liian kova). Mutta uskon jos tilanne on hyvä ja itse vaan jaksat tulosta tulee. Multa lähti viitisen kiloa. siitä on nyt tullut takasin 1,5.

    VastaaPoista
  2. Virpi olet ihan oikeassa:) Kyllähän mäkin sen olen tajunnut. Tässä on nyt... lähes 5 vuotta jo enemmän/vähemmän valvottu. Nyt tuo nuorempi on ruvennut jotakuinkin nukkumaan öitään, mutta kyllä joka yö ainakin 2 ylimääräistä herätystä tulee. Toivon, että toi melatoniini nyt auttais kunnolla ja aion syödä sitä nyt silleen kuurinomaisesti ainakin muutaman viikon että jos sais sitä rytmittömyyttä vihdoin vähän paranneltua. Torstaina mulla on vihdoin aika lääkärillekin näiden labratulosten kanssa, niin selvitetään tuo kilpirauhasasia loppuviimein.

    Katsotaan kuinka käy fitfarmin, ja jos käy huonosti niin kopsaan itselleni ne ohjeet ja yritän myöhemmin uudestaan. Mua kiehtoo se, että siellä on kotitreeniohjeitakin niin ei välttämättä tarvitse aina lähteä sinne salille:) Jotenkin mulla on koko ajan se tunne, että ruokavalioni on ollut hyvin ton dieetin mukainen, mutta ehkä mä sit kuitenkin jossain kohdin olen lipsunut. Kilpirauhasen vajaatoiminta valitettavasti taitaa aiheuttaa mulle myös sen, että painonpudotukseen vaan ei pääse sillä tavalla, mitä normaalit dieettaajat pääsevät ja se jännittää mua kyllä että mitenkäs sitten kun olen onnistunut laihtumaan. Minkälaisella elämäntapamuutoksella se paino sitten olis pidettävä jos laihtumiseenkin vaaditaan joku 1000 kcal kitudieetti. Tylsä juttu,

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!