Pages

sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Vuosi alkoi treeneillä...kuinkas muutenkaan?:)

Uudenvuodenpäivänä otin kahvakuulan ja tein tunnin treenin, itse asiassa välipäivinä myös tein yhden treenin. Hitsit se on mukavaa, eipä siinä tarvitse juuri edes jumppamattoa. Kun kotona voi tehdä niin kehtaa mennä ihan alusvaatteisillaan:)

Vaihtelevasti teen treeniä, yleensä yhden nivelten pyörittelyä ja sen jälkeenlämppärikierroksen niin että heilautukset, maastavedot kahdella kädellä, ympäripyöritys jne.

Sitten lähden tekemään yhdellä kädellä jotakuinkin tämmöistä kierrosta: etuheilautukset, kyykyt, maastaveto-rinnalleveto-pystypunnerrus, maastavetoa yhdellä jalalla, vatsoja, hauiksia (hauiskääntöä), ojentajia (dippejä seisoen)..vaihtelevasti mutta kuitenkin tietty kierto 2-3 kertaa. Aikaa kuluu vaihtelevasti 30-55 min. Ja hiki virtaa, syke on kohtalaisen korkealla.

Loppuun pikavenyttelyt. Niin nopea treeni, että mies hädintuskin ehtii riisua lapsilta ulkovaatteet siinä ajassa:)

Perjantaina tein silti poikkeuksen, jätin kahvakuulan kotiin ja menin äitikaverin kanssa uimahallin salille. Sinne missä on ihan eri laitteet. Tein sitten suurimman osan treenistä käsipainoilla, omalla kropalla ja aika onnettomalla taljalla sekä jalkaprässillä. On tässä ainakin kahden viikon tauko joten kyllä lihakset kiittää:) Ja itse asiassa siellä oli kiva kokeilla myös 10 kg kuulan kanssa, tuntui paljon raskaammalta.

Lauantai välipäivä ja sunnuntaina ennen unia vielä 40 minuuttia hikoilua kuulan kanssa. Teen uutena liikkeenä perhosia ja ne on minusta tällä hetkellä rankinta.

Ruokavaliota yritän pikkuhiljaa rukata hyvähiilariseksi, mutta niin että aamulla syön proteiinipitoista (joko munakas tai heraproteiinismoothie) aikaisemman puuron sijaan. Kaloreita en ole paljoakaan laskenut. Vihanneksia yritän syödä reilusti yli sen puoli kiloa. Tosin tänään se koostuu herneistä (hernekeitto) ja banaanista (proteiiniletut) + vähän kurkkua, paprikaa, kirsikkatomaatteja. Aika pieniä muutoksia, kun nyt pääsis tosta suklaanhimosta ensimmäisenä eroon:) Joulun aikaan tuli outoa pahoinvointia (herään jopa yöllä siihen) ja samoin myös kummallista turvotusta. Ja pakkohan se on myöntää, että vehnäjauhoista turpoaa vatsa. Tyttären synttäreiden kunniaksi tein vohveleita ja yhdestäkin jo vatsa kiitti.

Tämmöisellä nyt aloitellaan! Ainakin keskivartalon lihakset tykkää kuulasta, heti tuntuu paremmalta ja ryhdikkäämmältä sekä selkäkivutkin hävis!



2 kommenttia:

  1. Hyvin olet päässyt vauhtiin kuulasi kanssa. :) Kiva!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! On erinomainen apuväline. Äsken laitoin isomman sänkyyn ja kaivoin kuulan, hetkessä olin hiessä:) Ei tällä mitään fitness tehdä mutta hyvin saa voimaa ja keskivartalo kehittyy:)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!