Pages

maanantai 20. tammikuuta 2014

Ruokapäiväkirjan alkua...

Rakas ruokapäiväkirja. Tänään pysyin ruodussa melkein iltaan saakka.

Myöhäinen aamupala; 1,5 keitettyä kananmunaa, pekonia, kirsikkatomaatteja
Välipala; rahkasmoothie (rahka, turkkilainen jugu, sokeriton mehukeitto, mansikoita)
Päivällinen salaattia (salaatti, feta, viinirypäleet, paprika) ja lihasuikalekastiketta
Iltapala pieni pala anopin tekemää puolukka-rahkatorttua. Ihan sairaan hyvää.
Yöpala banaani

Kunhan nyt saan nuo mehukeitot ja maitorahkat käytettyä jääkaapista niin uusia en osta.  Nälkäinen en ollut missään vaiheessa mutta sormet olivat aamulla taas entisestään turvonneet. Päivän liikunta oli luistelua tunti pojan kanssa, kahvakuulaan en taipunut koska niskat on ihan järjettömän jumissa ja kipeät.

Aika usein viikonloppuna meillä syödään aamupala vasta joskus 10-11 aikaan, joten lounas jää ikäänkuin väliin

Päivä kaksi

Aamupala hera+mehukeitto+banaanismoothie noin 0.5 l
Lounas jauhelihamureke, kirsikkatomaatteja ja kurkkua
Välipala vähän pähkinöitä
Päivällinen 3 munan munakas ja 200 gr parsakaalia
Iltapala maitorahkaa 250 gr, kermaa, mansikkasurvosta ja mansikkamehukeittoa.
Yöpala puolikas avokado

Ja tadaa! Kolmannen päivän aamuna oli pahin turvotus kadonnut sormista! Tänään täytyy käydä ostamassa bataattia ja lisää kasviksia!:)

2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista! Mä olen lueskellut taikinasta teräkseksi ja yritän saada aikaiseksi aamupalasmoothieta tai muuta prodepitoista aamupalaa. Mikä olis hyvä hera? Meillä on tällä hetkellä vaan Whey+ suklaata.. Tänään vielä perinteinen ruisleipä rehuilla -linja (huomaa, nälkä on jo) koska ostin vissiin liian vähän rahkaa illalla (aamulla kaappi tyhjä) ja banskutkin meni illalla (lasten) parempiin suihin. Mä en vielä osannut tehdä siis smoothieta ilman maustamatonta jukua / rahkaa ja banaania.

    VastaaPoista
  2. Virpi, mä en osaa sanoa mikä on hyvää ja huonoa heraa. Jostain pakkotoiston sivuilta ehkä voisi löytyä ihan vastaus siihen. Itse olen pääasiassa tilannut herat iherbistä tällä hetkellä (on vaniljaa, pähkinää, suklaata jne.), kotimaista on vain sitä Prismassakin myytävänä olevaa maustamatonta heraa.

    Nyt en ole tehnyt aamusmoothieita, kun syön niitä vain työpäivinä. Ja sokeriton mehukeitto sisältää lisäaineita joten täytyy vähän miettiä uudestaan. Ostin kokeeksi suklaalla maustettua soijamaitoa (kai sitä on maustamatontakin). Banaani tuo marjojen kanssa kivasti makeutta, (luomu)hunajaa voi käyttää toki tilkkasen, heraa, nestettä. Avokadolla saa täyteläisyyttä, omenalla raikkautta. Kiiviä en suosittele (kirpeyttä). Jos saisin jostain tilamaitoa, sitä voisin kyllä laittaa:) Tuorepuristettu appelsiinimehu? Vois toimia hyvin:)

    Annan (toobigtobeme) blogissa oli joskus pari kk sitten yksi postaus tämmöisesta herasmoothiesta, sieltä sain idean kokeilla.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!