Pages

lauantai 11. tammikuuta 2014

Kahvakuulavideoita

No, sain nyt vähän kerättyä näitä liikkeitä mitä itse kahvakuulan kanssa teen. Tässä nyt ei ole ihan kaikkia tietekään, mutta ainakin pari musta hyvää pätkää

Etuheilautus, on hyvä aloitusliike. Joko kahdella kädellä, yhdellä kädellä, tai vaihdellen.


Yhden jalan maastaveto. Mulla ei toi polvi nouse noin ylös:)

Kuulan kierto vartalon ympäri


Yhdistelmäliikkeeni perustuu tähän, eli rinnalleveto ja pystypunnerrus. Itse aloitan kyykystä eli kuula maassa.


Viimeisenä teen yleensä tämän tuulimyllyn jota jostain syystä itse kutsun perhoseksi:) Rankin mun tekemistäni liikkeistä.



Tää on mulla seuraavana vähän haaveissa kokeilla. Saa nähdä kuinka läskin käy.


5 kommenttia:

  1. Noilla perusliikkeillä pääsee hyvin alkuun :) Myös hyviä liikkeitä on, että ottaa kuulan syliin ja tekee kyykkyjä tai jättää kuulan rinnalleveto asentoon ja tekee askelkyykkyjä,tekee kasia kuulalla jalkojen välissä ja välillä pysäyttää toisella kädellä. yms. :) Mä inhoan tuota tuulimyllyä ja turkkilaista ylösnousua. Itse en sitä kyllä omaehtoisesti tee :D

    VastaaPoista
  2. Juu tuota pysäytettyä kasia mä olen tehnytkin. Peruskyykkyjä en kuulan kanssa tee koska se kuuluu tuohon mun sarjaan kyykky - rinnalleveto - pystypunnerrus. Mutta voihan niitä tosiaan tehdä erikseen. Askelkyykkyjen sijaan teen niin että ole askelkyykkyasennossa ja teen toisella kädellä kuulan kanssa kulmasoutua. Tulee siinäkin useampi lihas treenattua. Toisaalta eräällä ohjatulla tunnilla tehtiin askelkyykkyä just kuten sanoit, mutta siinä alhaalla sitten käännettiin kroppaa vuoronperään molemmille sivuille niin että kuulakin kääntyi. Onhan näitä harjoituksia.

    VastaaPoista
  3. Äh, korjaan, siis ei kuulu kyykyt tohon sarjaan vaan maastaveto. En ole jostain syystä peruskyykkyjä kuitenkaan tehnyt kun kuula nyt on niin kevyt siihen niin keskityn sitten muuhun. Tykkään tehdä kyykkyjä sen 50 kiloa niskan päällä:)

    VastaaPoista
  4. Jelissan blogista http://jelissa-everystepmatters.fitfashion.fi/2012/08/16/kahvakuula-rokkaa/ löytyy myös ihan hyvä kahvakuulatreeni. Ei näitä perinteisiä liikkeitä, mutta voihan sitä välillä tehdä näinkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä käydä kurkkaamassa tuolla mainitsemassasi osoitteessa. Mä en hirveen paljon näitä kahvakuula juttuja ole netistä etsinyt, koska pyrin käymään 2x viikossa ohjatulla tunnilla. Olen vähän laiska tekemään itsekseeen kotona.

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!