Pages

perjantai 20. joulukuuta 2013

Vihdoinkin siellä Elixiassa:)

Tänään vihdoin keräsin koko katraani ja lähdin sinne Elixiaan:)

Tein tuommoisen 75 minuutin setin joka koostui kolmesta tunnista. Cardio Energy oli "lämppäri" yksinkertaista, helvetin hikistä ja sykettä nostattavaa. Astmapiippu olis pitänyt olla mukana joo. Selvisin kuitenkin hengissä. Sitten oli puolen tunnin kahvakuulatreeni. Tämmöistä kahvakuulaa en koskaan olekaan tehnyt, pitkiä sarjoja kerta toisensa jälkeen. Eri lihasryhmiä vuorotellen. Olin niin puhki jo tuosta cardio-tunnista, joten kahvakuulailin omaan tahtiin ja pidin taukoja. Päälle vartin venyttely (olin siinä vaiheessa jo niin uupunut, että en oikein enää kyennyt venyttelemään kunnolla.

Lapset jätin isänsä kanssa lapsiparkkiin, mutta mies oli lähtenyt siitä salille ja lapset olivat viihtyneet hyvin keskenään sen aikaa:)

Mitä mä nyt sanoisin? Ainakaan en ole vielä parantunut, senverran yskitti ja kotimatkalla yskin sitten limaa... mutta aika hyvin pysyin ekalla tunnilla mukana. Mutta ne tunnit....

On vaikea lähteä omalta mukavuusalueelta pois. Kun oma treeni on koostunut muutamista tunneista (itse asiassa kaikki Les Millsiä) ja punttiksesta, niin tämmöiseen ihan erilaiseen...no mietin monta kertaa kesken tunnin että häippäsen. Enpä häipynyt. Mutta seuraavan kerran menen johonkin toiselle tunnille.

Ja kyllähän mä hetken mietin, että olenko järjissäni kun ajoin lasten kanssa autolla sinne Elixiaan, meiltä on sinne lähes 10 km matka. Kun nuo vaatimattomammat salit on tossa 1-2 km päässä.

No, katsotaan nyt. On se kyllä aika pintaliitopaikka se Elixia, herranjestas. En mä varmaan kehtais edes mennä treenaamaan sinne ripsipidennys-rusketus-fittneskissojen keskelle. Mitä sieltä jumppasalin ikkunoista ähkimiseni keskeltä ehdin katsoa niin tosi harvassa oli tavistyypit.

No joo, ja kantapää taas oireilee:(





2 kommenttia:

  1. Huh, saanko udella että mistä Elixiasta on kyse? Oon kyllä kuullut, että Helsingin keskustan Elixiatkin on aikamoisia pintaliitopaikkoja. Tämä mun lähiöelixia se sijaan on ihana, paljon tavallista porukkaa vatsamakkaroineen ja aika tosissaankin treenaavia, koska punttis on ketjusaliksi tosi hyvin varusteltu. Kyllä noita fitnesskissojakin tosin on, mutta vähemmistössä. Joskus ajat sitten kävin Turussa Jokivarren Elixiassa, se oli myös moelestäni ihan ok, mutta ei niin kiva kuin tämä.

    Mä käyn tunneista yleensä vain Zumbassa. Koen, että siitä tulee hyvää "naisellista" vastapainoa mun ärrrrr-äijämäiselle punttitreenille. Musiikin tahdissa hetkumisesta tulee hyvä mieli, kun Zumbassa ei onneksi ole liikaa paineita osata tanssia tai monimutkaisia askelsarjoja. Mutta toi Elixia Power kai on aika paljon niinkuin body pump?

    VastaaPoista
  2. Joo, no jälkeenpäin ajateltuna siinä oli varmaan se, että siinä jumppasalin ikkunoiden takana oli se vapaapaino-fittnes-tyyppien alue. Siellä missä ne laitteet olivat, löytyi varmaan ne tavikset. Mä en vaan käytä juurikaan laitteita joten joutuisin treenaamaan tuolla enkä kehtaa ilman solariumia/hiustenpidennystä ja tekoripsiä tonne sekaan menemään:-)

    Power-tuntia mä ajattelin nyt seuraavaksi kokeilla. Oli myös suunnitelmissa mennä tänään zumbaan mutta toi kantapää alkoi samantien oireilemaan. Ens viikolla sitten tanssitunnit. Ja kyllä kokeilen kaikki Elixian tanssitunnit, saa edes jotain vastinetta rahoilleen!

    Kävin ennen Nautilus-nimisessä paikassa (nykyään kai joku Lumo) Turun keskustassa ja vaikka sielläkin oli jäsenyyssysteemit, niin kuitenkin pääasiassa taviksien paikka. Ohjaajissakin oli pyöreää, iäkkäämpää jne.

    No kai tämä salin vaihtaminen aina on vähän tämmöistä. Kun pitäisi luopua tutusta ja turvallisesta. Tässä lähellä olisi uimahallin sali, joka olisi edullinen ja muutenkin kiva (samalla hinnalla pääsee uimaankin), mutta sieltä puuttuu penkki, taljat... ihan ne perusjutut mitä mä tarviin. Sen sijaan kaikki liikkeet pitäisi tehdä laitteissa ja kävin kyllä kokeilemassa...ei ole enää mun juttu.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!