Pages

maanantai 4. marraskuuta 2013

Hyvin kulkee, ainakin liikuntapuolella

Mun on nyt ihan pakko laittaa tämä kuva tänne. On ihan ensimmäinen kuva, minkä poika on minusta piirtänyt ja jaoin sen fb:ssä niin miksei täälläkin. Tässä näkee hyvin, minkälainen äiti pojalleni näyttäytyy:) Eli ei mikään pallo, vaan ihkaoikea hattiwatti!

Elämään onneksi kuuluu välillä muutakin, kuin vaan pelkkää työtä ja sporttausta. Itse asiassa olen nyt aika paljon ruvennut touhuamaan lasten kanssa, pelataan pihalla sählyä/jääkiekkoa (naapurin vilkas 7v joka oikeasti harrastaa sitä, toimii maalivahtina). Nuorempi neitikin on jo oiva mailankäyttäjä/maalintekijä. Ja mikä parasta, kun itse juoksee sen pallon perässä niin hengästyy ja tulee vähän kuntoiltuakin.

Pyörälenkkejä myös lasten kanssa aina kun vaan keksitään syy lähteä ulos. Ihan eri tavalla itsekin nautin nykyään ulkonaolemisesta verrattuna menneisiin vuosiin (aina vain sitä sisäliikuntaa, pyh). Tietysti sitä pitkien työpäivien jälkeen löytää itsensä helposti glögilasi kourassa sohvan nurkasta, mutta yritän olla antamatta periksi. Tämä kolmipäiväinen työviikko on tähän just sopiva - viittä päivää en varmasti kestäisi ja olisi tosi huono omatunto kun ei ehtisi olla yhtään lasten kanssa. Saa nähdä, miten työnantaja suhtautuu kun tytär täyttää kolme ja hoitovapaaoikeus loppuu. Tokihan ihana hallituksemme muutenkin suunnittelee nyt äitien töihinpakottamista, mutta se siitä...

Viime viikolla ehdin salillekin. Tämä kuva taitaa olla kyllä toissaviikolta. Hauska viikko sinänsä, että parin pyöräilypäivän ja sen venyttelyn lisäksi menin vielä keskiviikkona Body Balanceen. Se, jos mikä tuntui hyvältä. Jalat oli vähän tokeentuneet jo pyöräilystä joten jaksoin hyvin tehdä jalkojen voimaa. Keskivartalokin sai vähän potkua ja se venyttely, ah miten ihanaa!

Ehkä tämä on sitä, mitä oikeasti tarvitsen. Kehonhuoltoa. Tietysti tuo vasen kantapää otti siitäkin nokkiinsa, mutta yritän nyt oikeasti huollattaa sen työterveyslääkärillä. Ei tästä tule mitään kun ei pääse juoksemaan eikä mihinkään aerobiselle tunnille.

Lauantaina sitten iltapäivällä salille. Vuorossa oli selkä, jalat ja hauikset. Kivan poltteen sain kun tein tällä kertaa koko ajan vähän "sykkeet koholla". Vaihtelin kahta lihasryhmää vuoronperään eli selkä-jalat, hauis-jalat ja siinä välissä heiluttelin kahvakuulaa sun muuta. Edelleen suosittelen lämpimästi sitä jalkaprässiä yhdellä jalalla, on paljon tehokkaampaa kun vetää kahdella kintulla.

Muuten elämässä on nyt mielenkiintoiset hetket. Yksi mahdollisista elämänpoluistani, joita olin salaa toivonut, ehkä toteutuu. Ihan lähiviikkoina selviää seuraavan parin vuoden asiat, jotka voivat vaikuttaa aika moniin muihinkin asioihin. Myös tähän projektiin.

Ruokavaliopuolella olen skarpannut nyt paljon. Aamupuuro on pääasiassa vaihtunut rahkaan, lounaasta olen jättänyt nopeat hiilarit pois ja yritän syödä - SÄÄNNÖLLISESTI. Yösyömisestä on vielä päästävä pois, sitten uskaltais ruveta taas seuraamaan vaakameininkiä. Esimerkiksi nyt lauantaina näytti treenin jälken vaaka 95-96 kiloa joka on siis se paino, mistä olen lähtenyt. En luota tuohon lukemaan ihan semmoisenaan, koska turvotuksia on taas, mutta onhan se suuntaa-antavaa. Kun vertaa kesäkuun 92 kiloon. Vaikka kuinka treenaisin, lihasmassaa tuskin tulee 4-5 kk näin montaa kiloa:)



Mukavaa alkavaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!