Pages

tiistai 5. marraskuuta 2013

Herkkuletut


Sokereita olen tässä vähän mittaillut ja aika huolestuttavia lukuja on ollut. Pitää vielä tässä tarkemmin mitata ja verrata syömisiin, mutta illlalla oli yli 6 ja aamupaastokin (7 tuntia) 6.3. Ei ole näin pahoja arvoja ollut ennen. Hieman epäilen, että olen tullut sille metformille vähän resistentiksi. Nyt pitää tarkkaan katsoa syömiset ja mittailla. Olen vähän huolissani, lähinnä siitä, että onko tilanne huonontunut nyt yhtäkkiä.

Herkkuja kun tekee mieli, muistin tämän hyvän vähähiilarisen runsasproteiinisen ohjeen.

1 ylikypsä banaani
2 kananmunaa (tai 1 keltuainen ja 3 valkuaista)
n. 1 dl herajauhetta.

Tämä menee iltapalaksikin ja toivottavasti pitää nälän yön yli:)
Sitten vaan voita pannulle ja letut tulemaan. Aika munakkaan oloistahan tämä on eli ei voi lettuun verrata. Aviomies totesi, että eipä ole kummoista, mutta mulle kyllä maistui ja söinkin melkein kaikki.

Tänään oli melkoinen myrsky ja mentiinkin autolla töihin (ei työmatkapyöräilyä). Eilen taisin ylittää itseni ja pyöräillä sateessa ja tuulessa. Aamulla kävin antamassa verinäytteen kilpirauhasarvoihin. Saa nähdä miltä nyt näyttävät tulokset. Periaatteessa vointi on nyt ollut parempi kun olen saanut pari yötä nukuttua.   Sitten onkin vielä loppuviikon sporttailut edessä:) ja isänpäivä <3

4 kommenttia:

  1. Kommentoinpa itselleni tässä, että paasto oli tänään 4.8 eli ei hätää sittenkään. Ne omat syömiset siinä vaikuttaa näköjään aika paljon. Kroppani ei kestä mitä tahansa, mutta onneksi voin säätää syömisiäni.

    VastaaPoista
  2. Moikka! Vähän randomisti nyt tähän postaukseen viestittelen tälläista, mutta mun blogin puolella on huomiseen asti arvonta "Lääkäriksi"-kirjasta. Käy ihmeessä kurkkaamassa, jos kiinnostaa ja haluat lukemisoperaatioon lisäinspistä :)

    VastaaPoista
  3. Onko nuo letut hyviä? Projektini alkutaipaleella olen ja tutkin terveellisiä "herkkuja" sitten, kun jotain hyvää tekee mieli :)

    VastaaPoista
  4. Kyllä noi letut on hyviä, mutta kannattaa vähän kokeilla eri variaatioita. Yhden kerran laitoin turkkilaista jogurttia ja maistuivat enemmän blineiltä. Sit olen laittanut proteiinijauhetta ja olivat vähän parempia.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!