Pages

maanantai 28. lokakuuta 2013

Viime viikon treenit sun muuta jaarittelua


Pääsin kuin pääsinkin salille viime viikolla(kin). Tuntuu, että päivät vierii hurjaa vauhtia ja vähäinen vapaa-aika pyhitetään lapsille. Olen vähän semmoinen persoona, että en sitä omaa aikaa niin hirveästi kaipaa ja tykkään perheeni kanssa sitten olla enemmänkin.

Viime viikolla kyllä iski joku melkoinen alakulo ja kirjoitin tännekin pitkän postauksen, jonka lopulta jätin kyllä julkaisematta. Ehkä siinä oli kaksi pääpointtia eli se, että en saa kannustusta tähän elämäntaparemonttiin puolisoltani ollenkaan ja toinen oli kai sitten se, että olen ollut hieman masentunut viime aikoina eikä ole oikein ketään ystävää tai olkapäätä kenelle asioista voisi jutella. Siis on ystäviä, mutta kun jokaisella on omat ongelmansa niin en ole viitsinyt vaivata ja on aika yksinäinen olo ollut. Nyt on kyllä tosi pimeää ja märkää joten ei ihmekään, että väsyttää. D-vitamiinin olen lisännyt 50-100 mg (100 viikonloppuisin) ja muutenkin ruvennut popsimaan taas lisää vitamiineja. Pyöräily tekee kyllä hyvää, saan paljon paremmin unta kun on pientä uniongelmaakin tässä viime aikoina ollut. Pitäisi vaan päästä venyttelemään ja muutenkin huoltamaan itseään enemmän.

No, otin itseäni niskasta kiinni jo keskiviikkona työpäivän jälken ja menin tekemään melkoisen tappotreenin eli rinta-selkä-ojentaja-hauis. En edes muista, mitä kaikkea tein mutta tein paljon ja isoilla painoilla. Ja aina loppuun sitten pienemmillä niin, ettei enää olisi noussut. Tuli kokeiltua sitä "pumppaamistakin" eli ojentaja-hauis treeniä vuoronperään ja kyllähän ainakin hauislihas meni semmoiseen vapinatilaan.

Sunnuntaina aamulla lähdin taas uudestaan salille, tarkoitus oli tehdä jalkatreeni. Teinkin sitten kyykkyjä 40 kg niskassa, maastavetoja, jalkaprässiä vuorojaloin (suosittelen muuten, on todella tehokasta), etureidet ja takareidet laitteissa, pohkeet prässissä ja loppuun vatsoja. Hyvä treeni kyllä. Kuvat siis eiliseltä!

Hyvin harvoin olen käynyt aamulla salilla. Pyöräily onnistuu puoli seitsemän aikaan, vaan salilla on vaikeaa. En tahdo saada kroppaa oikein lämpimäksi ja treenimoodiin. Nyt laitoin päälleni kaksi kerrosta teknistä vaatetta ja lämmittelin kunnolla eli crossarilla, kahvakuulalla ja käsipainoilla. Sitten homma kulkikin paljon mallikkaammin.

Kuten kaikki varmaan tajuaa, painonhallintaprojektini ongelmat eivät johdu liikunnan määrästä. Luulenpa, että lihasmassani alkaa olemaan itse asiassa jo aika hyvällä mallilla samoin kestävyyskin. Ongelma on tuo ruoka - ruoka - ja ruoka. Eikä edes se ruokakaan niin pahasti, vaan ne makeat. Viime viikolla mies kantoi kotiin kaksi isoa settiä Twixejä (siis niitä jossa on joku 10 twixiä paketissa!!!). Lopulta sain kerättyä ne, pussitettua ja käskin miehen viedä ne töihin...siis ne mitä vielä oli jäljellä. Ihan uskomatonta siis tommoinen, en mä pysty kieltäytymään kun nenän edessä ovat. Että ottaa pattiin!!!

Tavallaan mä yritän opetella hyväksymään itseäni jo tämmöisenä. Mutta sitten näen mielessäni toobigtobeme-Annan kuvat blogista ja katson itseäni peiliin samalla ihmetellen että miksi minä en onnistu. Mikä tässä on niin väärin? Ihan samoista lähtökodistakin ollaan teoriassa paitsi että olen häntä vanhempi. Miksen minä saa tuommoista kroppaa (ehkä siksi ettei mulla koskaan ole ollutkaan). Pakostakin kääntyy ajatus taas sen kilpirauhasen suuntaan. Mutta en viitsi mennä lääkärillekään ennenkun olen todistettavasti ollut kunnon ruokavaliolla ja nähnyt, ettei tuloksia vaan tule.

Edelleenkään en ole valmis luopumaan normaaliruokavaliosta (kunhan ne makeat vois jättää pois). Tuo syömishäiriö kummittelee ihan koko ajan enkä edes uskalla ajatella mitään kovin rajoitettuja dieettejä.

Mutta kyllä tässä eteenpäin porskutetaan! Kun vain ei väsyttäisi näin paljoa, niin jaksaisi ihan eri tavalla keskittyä syömisiinkin!

Mitenkäs teillä muilla syksy? Väsyttääkö ja miten treenit ja elämäntaparemontit edistyy?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!