Pages

tiistai 18. kesäkuuta 2013

Mun elämääni

 Nämä on nyt ihan sekalaisessa järjestyksessä. Tähän samaan voin sitten laittaa ajatusvirtaa taas tältä päivältä:)

Joskus ajattelin kokeilla peilata itseäni auton kiiltävästä maalipinnasta ja tulipas mielenkiintoisen muotoinen kuvaaja. Livenä lantio näytti vieläkin "muodokkaammalta".

Tänään iski salilla jotenkin tuskastumisen tunne. Vaikka painoa on tippunut ja lihasta varmasti tullut, samanlaiset röllykät roikkuu edessä ja käsivarret ei meinaa ohentua millään eikä todellakaan ne selluliitti/kainalomakkarat ole kadonneet mihinkään. Milloin mä saan kroppani oikein takaisin? Treenasin ihan hullun lailla tänäänkin...
 Viikonloppuna syötiin ukona. Tein ensimmäistä kertaa elämässäni "coleslaw"-salaattia joka oli erinomaista. Majoneesia laitoin vain vähän ja loput korvasin kermaviilillä joten oli kohtalaisen kevyttäkin. Saa muuten yhdestä kaalista ja 3 porkkanasta aikamoisen annoksen tuota salaattia.

Kaveriksi possupihvejä.
Suoraan grilliruoan parista maha täynnä hyppäsin riippumattoon. Harvoin tätä herkkua on mulle suotu ja nytkin ipanat olis kiivenneet syliin, mutta 100 kg painorajoitus vähän ahdisti mua joten en uskaltanut ottaa. Siis eikö ole kamalaa, mä en voi lapseni kanssa mennä mihinkään mihin yli satakiloiset ei saa mennä:/

Ja niitä rajoituksia on, jopa meidän tramppiksessa... jossa tietysti emme hyppisi yhtä aikaa, mutta silti! Isoveli taitaa painaa jotain 15 kiloa joten mun tarttis painaa alle 85 niin kokonaispaino olis sata tai alle. Ja siihen on hirveän pitkä matka.

No mutta riippumatto on ihana. Siinä sielu lepää. Voisin nukkuakin siinä jos selkä kestäisi.
Jossain välissä sitten syötiin jälkiruokaakin. Pensasmustikoita, sulaneita pakastevadelmia ja suklaakermavaahtoa. Löysin tommoisenkin ihanuuden kaupasta, mutta se ei maistunutkaan lapsille. Ei toista kertaa sitten. Marjat he söivät semmoisenaan.

Tästä muuten ilostuneena ostin kaksi pensasmustikkapensasta tuohon takapihalle. Odottavat nyt istuttamista.
Salaatista riitti seuraavaankin päivään. Tässä perunoiden ja savukalan kanssa. Loheahan tässä pääasiassa syödään. Olen vähän ruvennut angstaamaan sitä, että onko kovin terveellistä syödä lohta jatkuvasti. Pyrin siis siihen että meillä syödään kalaa sen 2 kertaa viikossa ja jos se on jatkuvasti lohta... Sitä nyt on vaan helpointa saada. Monesti muut kalat vaativat enemmän rahaa, työtä ja vaivaa hankkia kun emme asu missään kauppahallin tai torin nurkilla.

Tässä on sitten pari kuvaa aamupaloista. Kahden munan munakas kirsikkatomaatin kanssa ja 100% ruisleipä kurkun kanssa. Lattekahvi seuraksi.

Tykkään hirveästi munasta, mutta edelleen mulla on vähän ollut pelkoa tuon kolesterolin kanssa. Aviomiehellähän kokonaiskolesteroli oli jo yli vitosen ja mullakin 4.8. Hyvät kolesterolit on kyllä tosi hyvät, mutta jotain tuo kokonaisarvokin merkkaa.

Nythän on paljon ollut juttua siitä ettei kananmuna sitä kolesterolia nostaisi mutta enpä tiedä... mulla on kovasti viime vuosina arvot nousseet ja nimenomaan näinä vuosina olen ruvennut syömään huomattavasti enemmän lihaa ja kananmunaa... tiedä hänestä.

Puuroa me syömme melkein joka ikinen aau. Tässä annokset kokojärjestyksessä. Lasten puuroon sotken hedelmäsoseita sekaan, jos laittaisin kiisseliä niin lapioisivat vaan sen ja jättäisivät puuron syömättä. Mun puurossani on nyt viimeaikoina ollut mehukeittoa marjojen sijaan ja raejuustoa.

Kaikki lautaset tyhjenivät:)
Tässä erinomainen lounas. Salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, avokadoa, raejuustoa... ja kalapuikkoja. Joskus ei vaan jaksa. Joskus syö mitä käsiinsä saa. Kalapuikot on ravintoarvojen puolesta ehdoton nou nou ja eipä ne lapsillekaan uponneet. No, tulipahan kokeiltua.
Meidän prinsessa joka aiheuttaa äidille ainakin harmaita (tippuvia) hiuksia ja paljon juoksemista. Neiti kun ei tottele yhtään ja lähtee aina ja joka tilanteessa karkuun! Rakastan silti mun täydellistä neitiäni <3


Vähän vähemmän täydellinen äiti. Nappasin monta kuvaa salilla ja kaikissa näytti siltä että se mun vatsani on kuin rantapallo. Edestä kuvattuna siis. Tässä edes jotain. Treenivuorossa oli tänään selkä ja ojentajat, kaava meni näin
- lämppäri soutulaite 10 min
- ylätalja myötäotteella
- kulmasoutu käsipainolla 9 kg
- vipunosto kulmassa käsipainolla 2-3kg
- ojennus selkäpenkissä rullaten
- hauiskäännös maaten käsipainolla 45 asteen kulmassa
- hauiskääntö vastaotteella taljassa
- vatsat, sivutaivutus käsipainolla
- vatsat laitteessa
- loppulämppäri
ja extrana tein mm. hauiskääntöä kp vuorotellen ojentaja taljassa ja muuta jolla väsytin lihakset totaalisesti.

Mahtaa muuten tässä tramppiksessakin olla painoraja 80 kg. Tosi noloa. Onneksi lapsethan tässä pääasiassa hyppii ja niitä ei meinaa saada ollenkaan pois. Haasteellista olla isojen ja pienten vuorot erikseen. Munakellon kanssa ollaan naapurin kanssa ainakin se nyt ratkaistu. Tässä mun rakas esikoinen.

Ihanaa kesää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!