Pages

sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Mietintöjä

Nyt on ollut tässä(kin) blogissa vähän taukoa. En ole tietenkään lopettamassa projektia, on vaan ollut joitain muita murheita ja muutenkin tekemistä.

Kuntosalikortti meni vanhaksi ja mulla ei oikeasti ollut varaa ottaa uutta ennenkun hoitorahat nyt kuun lopussa tulivat. Huomenna menenkin hakemaan taas kuukaudeksi. Parin viikon treenitauko on tavallaan tuntunut hyvältä, mutta toisaalta kyllä kaipaan jo takaisin. Olen miettinyt kesäksi monenlaisia vaihtoehtoja muutenkin, eli ihan kahvakuulan kanssa ulkona touhuamista, juoksulenkkejä... semmosta perusliikuntaa mut sitten voi käydä niin että nämä hankitut lihakset tästä rupeavat katoamaan:) Kyllähän vapaapainoillakin voi ison osan treenistä tehdä sisälläkin, mutta kun oon just pyytänyt hienon uuden ohjelman niin olisi kyllä kiva noudattaa sitä. Toisaalta ja toisaalta. Ei yhtään tekis mieli treenata sisällä, mutta en ehkä osaa kunnolla ulkonakaan. Ollaan nyt ainakin kaverin kanssa sovittu keskiviikon juoksutreenit ja jatkamme varmaan joka keskiviikko koko kesän:)

Kävin nyt sitten siellä gynellä. Kerroin laihtuneeni 4-5 kiloa ja sain kovat kehut. Siis helmikuun alusta toukokuun loppuun. Sanoin hänelle kyllä, että työmäärään nähden tulos on pieni. Mutta toisaalta kuitenkin on paino pudonnut ja hyvä mieli siitä tuli että joku sanoi tuloksen olevan hyvä. Kehonkoostumuksessa on kyllä suurta eroa. Näen sen itsekin peilistä vaikkei mittauksia ole vielä tehty. Ryhti on parantunut ja vatsa vetäytynyt vihdoinkin jo sisään tokan raskauden jäljiltä (vain makkarat jäljellä). Et on asioita myös joihin olen tyytyväinen.

Kilpirauhasasioista lääkäri oli sitä mieltä, ettei minulla ole vajaatoimintaa koska mun t4v-arvoni oli kuitenkin yli 15 (15.1). Tsh-arvo korkeahko (3.5), mutta hänen mukaan se vaihtelee ja tuo t4v-arvo on se joka määrää onko kilpirauhanen kunnossa vai ei. No silti hän määräsi mulle koeluontoisen lääkityksen jota käytän nyt ja kontrolli on heinäkuun lopussa. Olin sitten käynnin jälkeen ihan sekaisin. Kilpirauhasasioista tietävät ihmiset monet oli mulle sanoneet että näillä arvoilla on vajis, mutta kun mulla ei niitä voimakkaita oireita sitten kuitenkaan ole (hiustenlähtö, suunnaton väsymys, lihasheikkoutta, lämmönhallinnanongelmia) tai en ainakaan osaa yhdistää niitä tähän. Olen lukenut aivan liikaa ko. sairauteen liittyviä sivustoja ja artikkeleita joka sekin on sekoittanut päätäni edelleen. Venytin viikon tyroksiinin hakemista lääkäristä mutta nyt vihdoin sen sitten hain ja olen kaksi päivää syönyt. Oireina pahoinvointia, korkea syke ja jatkuva hiki myös kaupan kylmähyllyjen välissä. Ja koko ajan mietin että jatkanko vai en... on hirveän hankalaa aikaa kun pikkulasten vanhempana yöt on rikkonaisia ja on semmsta jatkuvaa väsymystä ihan koko ajan. Mistä sitä tietää mikä oire liittyy mihinkin? Tämmöisiä mietteitä on päässä pyörinyt ja ehkä jonkunlainen pelko edelleen siitä että joudun tyroksiinia syömään koko lopun ikäni.

Viimeiset kuukaudet kotiäitinä ovat menossa ja stressaan asiaa aika paljon. Vaikka palaankin vain osa-aikaisesti töihin ja lapset ovat kotihoidossa (sukulainen tulee meille hoitamaan) ja toiveissa olisi pian olla taas äitiyslomalla (tai opintovapaalla... todnäk. kuitenkin äippärillä) niin elän aikamoista tunteiden sekamelskaa. Työhönpaluu ei tunnu hyvältä - ei ollenkaan ja kuinka käy kuntoprojektini. Toisaalta olen ollut aika väsynyt kotiäiti ja iloinen siitä, että isompi lapsi vihdoinkin, nelivuotiaana uhmiksena, menee ekaa kertaa mummolaan yöksi. Oikeasti, kakkosen synnytystä lukuunottamatta en ole ollut yhtään yötä erossa lapsistani - omasa halustani. Nyt tuntuu toiselta ja odotan ilolla sitä iltaa kun on vain yksi lapsi kaitsettavana:)

Pääsykokeeseen lukeminen edistyy hitaasti, mutta varmasti. Sain nyt jo kemian kakkoskirjan käytyä läpi ja tehtyä kaikki esimerkkitehtävät. Solubiologia odottaa kirjastossa, haen sen huomenna. Siihen nähden, ettei mulla ole opettajaa eikä ketään keneltä kysyä apua, olen selvinnyt yllättävän hyvin. Luen kappaleen niin monta kertaa (ja haen netistä lisätietoa) kunnes ymmärrän asian itselleni tarpeeksi hyvin. Jos jotkut tehtävät tuntuvat vaikealta, teen ne parin päivän päästä uudestaan. Tämän kevään pääsykoe oli ihan erilainen, mitä odotettiin ja mulle on itselle edelleenkin vielä vähän auki että miten tätä lukemista nyt pitäisi jatkaa. Ehdin ostaa jo tämän vuoden valmennusoppaat joten onhan niitä hyödynnettävä vaikkeivat ne välttämättä sovellu varsinaisesti valmentautumiseen.

GoFatGo on mennyt omalla tahdillaan. Aika nopeasti törmäsin taas tuohon syömishäiriöön, kun olin joitain päiviä tiukasti ohjeen ruokavaliolla. Ei hyvä. Menen nyt pehmeämmin, tosin näinä hellepäivinä olisi oikeasti panostettava RIITTÄVÄÄN syömiseen kun mulle ei maistu mikään (paitsi se jäätelö).

Tämmöisiä ajatuksia. Toivottavasti pian pääsen tekemään taas kivoja treenipostauksia. Eilen oli viikkopunnitus ja tulos oli 92.2 eli plussaa.. mutta onpa kyllä turvotustakin, sormuskaan ei mahdu sormeen. Katsotaan sitten taas ens lauantaina!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!