Pages

lauantai 29. kesäkuuta 2013

Ihan vaan kuulumisia

Ei treenikuulumisia ja muutenkin matalalentoa. Keskiviikkona alkanut selkäkipu on vienyt
Mut käytännössä sängynpohjalle. Ilmeisesti joku hermopinne joka on niin paha, että mulla on jatkuvasti selkäsäryn/jäykkyyden lisäksi pahoinvointia. Nyt jäi sitten kyykyt tekemät yks päivä ja yks lepopäivä. Tänään pitäis tehdä sata MUTTA vähän on flunssainen olo. Ei kuumetta mutta jotain ihme kröhää- toivottavasti ei olisi sillä olin eilen katsomassa mun ihanaa viikon ikäistä ensimmäistä kummilastani. Voi miten pieni ja suloinen.

Selkeesti jotkut hormonihöyryt on menneet ohitse, kun en itkenyt koko ajan. Tämä arki on ollut aika rankkaa varsinkin sen onnettomuuden jälkeen. Olen tosiaan ollut nyt 8 päivää putkeen kaikki päivät yksin (mies joko töissä tai raksalla- juhannuksenkin) ja iltaisinkin henkisesti hän on muissa maailmoissa sen mökkiprojektin vuoksi. Yhteisenä kolme vuotta alkanut projektimme on muuttunut isännän omaksi harrastukseksi ja minä olen lasten kanssa kotona. Äh, sorry avautuminen. Olen niin puhki jstkuvasta vaatimisesta ja läsnäolosta just nyt etten kykene mihinkään, hädintuskin jaksan sinne salille.

Perjantaina olin tapaamassa äitikavereita ja tuli käveltyä Turussa jonkun verrankin, siis useita kilometrejä aina tuomiokirkolta portsaan ja sieltä taas kupittaalle. Selkä selvästi vetreytyy kävelystä (mutta oli kuin tukki eilen aamulla). Kävelin Urheilupuiston(?) läpi ja ihastuin. Hyvä lenkkeilyreitti, ulkokuntosalilaitteet, ihania lammikoita ja kallioita...siis ihan täydellistä! On stadionia, lentopallolenttää ja todella paljon puustoa sekä pieniä soppeja. Tänne täytyy kerätä äitikaverit johonkin urheilulliseen harrastukseen:) Harmi etten hoksannut ottaa kuvia koska ihastuin todella <3

Tänään aviopuoliso on onneks kotona, tosin menoss hakemaan rakennustarvikkeita joten pakotan ottamaan lapset mukaan ja yritän levätä. Onneks viime yönä sain nukahtamislääkkeen kanssa nukuttua- edellisyönä meni viiteen kun pyörin vaan kipeän selän kanssa sängyssä. Kyllä tämä nyt tästä ja kohta olen taas jaloillani.

Mut hyvä puoli oli et perjantaina vaaka näytti taas laskevia lukenia eli 91.4. Nyt alkoi taas turvotukset (mulla on koko ajan sormet turvoksissa). Eli tänään taas 92. Ehkä mun pitäisi käydä kerran kuussa vaan vaa'alla kun tuntuu että puolet kuukaudesta oon turvotuksen takia +2kg ja harmittaa hitosti nähdä näitä tuloksia. Aika kovin hormonihommat mulla näitä turvotuksia tekee kyllä, tosi tylsä juttu. Varsinkin kun ne kestää sen 2 viikkoa.

Paljon tsemppiä kaikille muille, itellä nyt vähän henki vaan pihisee mut kyllä tämä tästä.


3 kommenttia:

  1. Onnittelut painon tippumisesta! Hieno juttu! Mietin tota sun turvotusasiaa vaan. Jos sulla on noin runsasta turvottelua, voi sulla olla juomisen ja natrium/kalium-tasapainon kanssa jotain. Muistatko kuumalla säällä juoda riittävästi ja syödä suolaista? Sormien jatkuva turvottelu noin reippaasti ei kuulosta ihan normaalilta. Siis toki voi kierto myös vaikuttaa, mutta että kierrosta menee pari viikkoa tollaiseen reippaaseen nesteytykseen, niin kyllä sinuna yrittäisin tuota juonnin lisäämistä.

    VastaaPoista
  2. Mä juon aika paljon nykyään mutta ehkä pelkkä vesi ja marjamehu ei riitä. Ostin nyt ruususuolaa ja lisään sitä hieman veteen josko se auttais asiaan. Tolla " turvotusjaksolla" yritin vielä normaalia enemmän juoda. Outo juttu kaikenkaikiaan. Yks ilta grillattiin ja söin yhden makkaran. Aamulla olin turvoksissa kuin possu, joten taidan olla aika herkkä turpoamaan kaikenkaikkiaan:) Mulla ei ole tämmöisiä turvotusongelmia ennen raskauksia ollut, joten tiedä sitten että miten hormonitoiminta on muuttanut muotoaan..onneks ne sentään menee välillä pois ja en muista talvellakaan tämmöistä huomanneeni.

    VastaaPoista
  3. Mitä toi ruusuola on? Kuulostaa hyvältä hellepäiviin...Mulla on ollut aina tuota turvottelua ja nesteen kertymistä. Oon käyny asiasta lääkärissäkin ja hän vaan totesi ettei siinä ole mitään vaarallista jos pohjalla ei ole mitään sairautta (esim.diabetes). Toiset vaan kuulemma on alttiimpia turvotukselle...huoh...

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!