Pages

maanantai 13. toukokuuta 2013

Sekalaisia ajatuksia

Mulla nyt on pyörinyt kaikenlaisia ajatuksia tän koko projektin (ja oikeastaan muidenkin projektien) kanssa.

Ensinnäkin bilsan neloskirja on nyt luettu, eli ihmisen biologia. Suurimman osan kirjasta olin ihan innoissani ja asiat tuntuivat tutuilta muista yhteyksistä, mutta oli siinä jonkunverran uutta ja päntättävääkin kuten vaikkapa nyt silmän rakenne. Oli hyvä silti, uudestaan se on vielä luettava ja varmaan vieläkin tarkemmin. Tosin luin kyllä jo tällä kertaa aika ajatuksella:)

Tämä tarkoittaa, että jouduin palaamaan Kemian kakkoskurssin kirjaan parin viikon tauon jälkeen. Ja sekin tuntui ihan ok, eli asiat olivat vielä aika tuoreessa muistissa. Olen edelleen aika yllättynyt, miten helpolta Kemia tuntuu vieläkin. Lukiossa en tajunnut Kemiasta yhtään mitään.

Juttelin salilla yhden äitikaverin kanssa joka opiskelee kätilöksi ja jäin miettimään mun kakkosvaihtoehtoa - pitkään olen kätilökoulutustakin miettinyt ja ehkä tässäkin projektissa olisi hyvä olla kakkosvaihtoehto. Sitä täytyy pohtia enemmän.

Treenaamisesta...

Tänään kävin aamupäivällä tekemässä selkä+hauistreenin ja täytyy sanoa että olen kyllä parhaimmillani illalla. Olin niin jäykkä ja jumissa vaikka kuinka yritin panna parastani. Ei ole mun juttu aamutreenaaminen.

Olen nyt miettinyt vähän vaihtelua tähän kuntosalitreeniin ja suunnitellut siihen rinnalle semmoista kiertoharjoittelutyyppistä ohjelmaa. 3 liikettä jokaista 1 sarja kerrallaan ja kolme kierrosta. Voisin vaikkapa joka toinen viikko tehdä sillä ja joka toinen viikko normaalisti kolmijakoisella. Saisi vähän vaihtelua eikä puutuisi normaaliin ohjelmaan. Ja kahvakuulaankin olisi aika pikkuhiljaa investoida, koska olen nyt käynyt opettajan johdolla opettelemassa perusjutut.  Olis ihan mielenkiintoista kuulla kokemuksia tämäntyyppisestä treenaamisesta, jos jollain olis jakaa? Mitkä lihasryhmät olis hyvä tehdä esimerkiks samassa setissä?

3 kommenttia:

  1. Mä kävin pari vuptta sitten semmosella kiertotreenitunnilla 2 kertaa viikossa ja oli kyllä ihan huippua! Tuli hiki vaikka tosiaan tehtiin pelkillä kuntosalilaitteilla. Tahti oli kuitenki niin kova että syke pysy korkealla.

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen joskus käynyt Motivuksessa kiertoharjoittelutunneilla. Tais olla Pace-nimistä. Tykkäsin kyllä kivasti ja on kai tullut taas muotiin:) mut se oli vähön eri koska niissä laitteissa käytettiin vastuksena omaa painoa.

    Asiasta kukkaruukkuun, ensimmäisen vuorokauden aikana oli paino tippunut kilon!!! Aamupaino 92.5 eli alempi kuin koskaan tämän projektin aikana. En tiedä mitä turvotuksia sieltä lähti vai äitienpäivän mässytkö siellä kroppaa liikutteli... Vatsa on koko ajan turvonnut eli toii järjetön maitorahkan mättäminen ei ole hyvästä. No mut jotain sentäs.

    VastaaPoista
  3. Hei!

    Ylläpidämme terveysportaalia osoitteessa http://www.terveyskeskus.fi. Haemme jatkuvasti Internetistä hyviä blogeja, joita haluamme suositella lukijoillemme. Blogit esitetään aiheen mukaisina linkkilistoina.
    Haluaisimme nyt lisätä palveluumme linkin sinun blogiisi. Blogiasi ei ole vielä laitettu esille, joten voisitko laittaa viestiä palvelumme Webmasterille, jos haluat että linkki blogiisi julkistetaan sivustollamme.

    Löydät em. osoitteesta sivun alareunasta Palaute-linkin, jonka kautta voit lähettää vastauksesi Webmasterillemme.

    Terveisin
    Terveyskeskus.fi:n Webmaster

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!