Pages

sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Ruokavaliomuutoksia tiedossa

Olen nyt noudattanut tätä nykyistä dieettiäni syksystä asti ja tossa pari kk sitten tuntui painonpudotus lopahtavan. Mun dieetissähän oli aika iso se kalorimäärä (1300-1700); imetyksen vuoksi mutta silti painonpudotusta piti tapahtua hitaasti. En tiedä onko nyt tullut jonkunlainen jumitus vai mistä on kyse, mutta ajattelin vähän rukata ruokavaliota. Mulla kun ei ole intressiä osallistua mihinkään Jutta G:n superdieetteihin, niin päätin alkaa kokeilla sitä kauan sitten julkaistua ilmaista GoFatGo-ruokavaliota jonka löytää vaikkapa täältä.

Sitä kun tarkastelin niin oikeasti se on ihan samanlainen tän mun aikaisemman ruokavalion kanssa, ainoat pienet erot on hiilarin ja proteiinin määrän pienet vaihtelevuudet ja se se että omassa dieetissäni syön nopean hiilarin lounaalla kun tuossa taas päivällisellä.. Ihan mielenkiintoista kokeilla nyt vähän pienempiä annoksia, että tuleeko nälkä ja jaksaako treenata. Aloitan huomenna ja vedetään nyt aluksi pari viikkoa niin nähdään tuleeko tuloksia. Aamupaino oli tänään taas 93.6 eli olen jäänyt tosiaan jumiin tuohon 93 kiloon joten jos siitä nyt pääsisi alaspäin.

Haasteena on nyt selvittää mitä 40 grammaa pastaa on keitettynä, samoin mitä on 45 grammaa kaurahiutaleita puurossa. Kun on ollut aikaisemmin ohjeet kypsennetylle.

Perjantaina menen käymään kilpirauhasasioissa myös lääkärillä. Pakkohan sekin on selvittää.

Jotenkin on pakko totutella itsensä tuohon maitorahkaan. Jossain välissä söin sitä mielelläni mutta nyt ei tahdo enää upota alas. Tosin välipalan voi korvata myös patukalla ja varmaan ihan perusherajuomallakin.

Ei ole nyt tullut liikuttua. Olen yh:na ollut koko viikonlopun lasten kanssa joten aika on mennyt pihaleikeissä ja pihahommissa. Mukavaahan sekin on:)

2 kommenttia:

  1. Jos ihminen tekee vain itselleen ruokaa, on helppo punnita raakana se pasta tai kaurahiutale ja kypsentää se. Mutta sinä teet tietysti koko perheelle ruuan ja itse otat siitä oman osuutesi kypsänä.

    Mulla on selkä tosi kipee ja yksi ongelma on mun suunnaton ylipaino (BMI melkein 35). Minä kokeilin Jutan diettiä, mutta en jaksanut sitä kauaa. Mutta siitä jäi hyviä ideoita korvan taakse. Kuten kasvisten määrä, että kasviksia on lounaalla ja päivällisellä aina enemmän, tuplasti lihaan nähden!

    VastaaPoista
  2. Riina: mä olen elokuusta lähtien noudattanut lähestulkoon identtistä dieettiä. Ainoastaan proteiinin määrä on ollut hivenen isompi ja samoin hiilareiden. Ja iltarahkan oon vaihtanut ruisleipään sun muuta pientä hienosäätöä. Mä oon jaksanut nyt ihan hyvin tätä ja tuntuu ne ruokatavat juurtuneet aika hyvin.

    Ja olet aivan oikeassa, kokkaan koko perheelle ja siks olis kiva jos joku osais kertoa paljonki 40 grammaa pastaa on keitettynä:) Kai joku nyt on sen punninnut!

    Et muuten näytä yhtään Riina Bmi kolmevitoselta,ainakaan mun silmään!

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!