Pages

torstai 16. toukokuuta 2013

Rasitusvammat ja dieetti

Mulla nää otsikot on aina tämmöisiä moniulotteisia, heh. On niin monta asiaa jotka olisi tungettava yhteen postaukseen. Yksi asia, mitä en otsikkoon laittanut mutta mitä olen suunnitellut nyt taas jonkun aikaa, olisi arvonta!! Pikkuhiljaa näyttää lukijoiden määrä kipuavan ylöspäin ja ajattelin että kun 30 lukijaa napsahtaa niin voisin kaivaa taas jotain arvottavaksi:)

Mutta toinen asia on nyt nämä vammat. Sitä nyt voi sitten naureskella itselleen että niin se läski vaan lähti juoksemaan liian pitkää matkaa ja punnersi penkistä aivan liikaa kun nyt on telonut itsensä. Tai sitten vois käyttää aivoja ja miettiä että mistä nämä nyt oikeasti syntyivät.

Siitä pidemmästä juoksulenkistä alkaen mulla on oikea lonkka/kylki kipuillut. En osaa sanoa onko lihas vai joku muu, todennäköisesti kuitenkin lihas. Kylkiasennosta noustessa, takapuolta vatkatessa (joo, tänään kävin Sh'bamissa) ja venytellessä kipu on aika kovaa. Lenkistä alkaa olemaan kuitenkin kohta jo viikon verran niin luulisi pikkuhiljaa helpottavan. Mutta ei se koko ajan satu, ehei. Muuten olisin marssinut jo lääkärille.

Ja sitten tämä ranne, jonkun penkkipunnerrussession jälkeen. Otan usein liian leveän otteen ja joudun vähän vääntämään rannetta (vahingossa) joten nyt sitten oikea rannekin on kipeä. Kipu tuntuu kiertoliikkeissä ja kun esimerkiks nostan 14 kiloisen esikoisen kaupan ostoskärryihin istumaan. Tämä nyt on jatkunut jo pidemään ja kipuilee tässä nyt esimerkiks näppäimistöä näpytellessä. Eli tähän tarttis saada jotain akuutimpaa apua.

No täytyy seurata näitä ja venytellä. Mähän olen säännöllisesti jättänyt venyttelyt väliin vaikka olen salilla käynyt. Niinpä niin, nykyään ohjeistetaan venyttelemään pari tuntia treenin jälkeen ja silloin mä olen nukuttamassa lapsia/nukahtanut. Ihme ettei paikat tämän enempää ole jumiutuneet. Ehkä tämä  kotiäitinä oleminen pitää mut vetreänä?

No mut sitten taas tätä dieettiasiaa. Sain ihan tosi monta hyvää vastausta tuohon maitorahkapostaukseeni ja suurkiitokset niistä! Kokeilen nyt kaikkia eri vaihtoehtoja ennenkuin luovutan. Yksi asia mikä mieleeni vaan palasi on se, että liiallisesta kalsiumin saannista on haittaa raudan imeytymiselle ja se aiheuttaa myös magnesiumin puutosta. Mikä on liikaa, onko puoli kiloa maitorahkaa päivässä liikaa? Sen verranhan mulla sitä pitäisi mennä.

Muuten dieetti mennyt ihan ok, paitsi viime yönä repsahdin. Se oli vain pieni repsahdus onneksi eli ruisleipä 100% ja suklaata kyytipojaksi muutamia paloja. En osaa sanoa mistä johtui, mutta tänään taas olen mennyt ohjelman mukaan. Aluksi paino putosi mutta nyt näyttää samaa, lauantaina sitten punnitus. Mitään erityistä turvotuksen lähtemistä en ole huomannut eli sormus on yhtä tiukassa kuin ennenkin.

Tämmöistä tällä kertaa:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!