Pages

lauantai 4. toukokuuta 2013

Matalalentoa?

Salilla tekemässä uutta ohjelmaa tänään.
Tuntui oudolta, mahtaako huomenna
tuntua lihaksissa?
En tiedä, miten aloittaisin kirjoittamaan enkä oikeastaan tiedä mitä edes kirjoittaisin. On tullut ehkä tässä laihdutusprojektissa nyt ensimmäinen kunnon takaisku. Tai ei takaisku, mutta jonkunlainen väsähtäminen. Kun tuloksia ei tule. Siis niitä grammatuloksia. Mä oon vetkuttanut nyt kohta 2 kk samassa painossa:/

Olen jostain epämääräisestä syystä ollut nyt viikon verran ihan hillittömän väsynyt vaikka lapset ovatkin nyt antaneet mun nukkua ihan hyvin. Vappusyömingit jäivät jotenkin päälle (lisättynä sillä että OLEN JÄTTÄNYT RUOKAILUITA VÄLISTÄ) ja väsymys aiheuttaa omalta osaltaan "välinpitämättömyyttä" ja "jaksamattomuutta" panostaa ruokailuihin. Lautasellani ei ole paljoa kasviksia näkynyt. Myös valkoista viljaa on suusta vatsaan uponnut (ja jäätelöä). Parin lyhyen juoksulenkin lisäksi en ole liikkunut yhtään, enkä ole myöskään jaksanut tehdä muutakaan aktiivista (kuten vaikkapa puutarhahommat).Tosi outo juttu. Ja oudointa siinä on se, että olen jo tiedostanut ongelman mutten saa tehtyä asialle mitään:(

Puntarille en uskalla mennä, en vaan uskalla. Tänään olis ollut viikkopunnitus. Ehkä ensi lauantaina jos saan taas syömiset johonkin järkevään kuosiin. Turvotusta on, sormuksesta sen aina tietää. Onneksi sentään isoksi jääneet housut on edelleen isot.

Varaan ens viikolla ajan sinne kilpirauhaslääkärille. Valitettavasti mulla ei ole oikeasti varaa sinne eikä tk:ssa tähän saa yhtään mitään apua. Ei ole helppoa olla köyhä. Mitä olen noita kilppariasioita lukenut, niin eipä se lääkityskään tähän painoasiaan välttämättä auta. Noita muitakin oireita mulla on, muttei mielestäni niin vakavissa määrin että ne varsinaisesti elämää häiritsis...tai ehkä vähän. Mutta tämän asian kanssa en halua elää. Koko loppuelämän lääkitys on niin iso asia, että on oltava oikeasti varmuus siihen että sille on tarve. Eli tarkoittaa sitä, että vaikka arvot oli nyt korkeammat (3.5 ja 15.1) tuon tsh:n osalta, niin onko se lopullista vai johtuuko vaikkapa nyt tästä imetyksestä.

Olen nyt miettinyt aika paljon sitä, että pitäisikö mun kuitenkin vähän vielä pistää tiukempi dieetti päälle. Tää nykyinen ruokavalioni on siitä helppo, että olen tyytyväinen eikä tule nälkä. Mutta jos nipistäisi vielä hieman, niin mahtaisiko se potkaista taas painon alaspäin. Siinä on kyllä se riski, että koko homma menee läskiksi ja rupean taas ahmimaan/oksentamaan. Täytyy pohtia tosi tarkkaan, että miten paljon ja millä tavalla uskaltaisi vähentää. Proteiinin määrää ei voi vähentää eikä vihanneksien, joten melkein sitten on mietittävä aamupuuroa ja ruokajuomia (maito) joista koostuu jonkun verran ylimääräistä energiaa. 

Lukemisetkin oli väsymyksen takia tauolla, mutta nyt olen päässyt Bilsan neloskirjaan (ihmisen biologia) hyvin kiinni. Hermosto, verenkierto, sydän, aivot, hengitys... Huomaan selvästi, että kun tälleen kypsemmällä iällä luen niin hirveän monet asiat ovat jo tuttuja (tuntuu että ihan kuin kertaisin asioita vaikka en ole tuota kurssia koskaan suorittanut) muista yhteyksistä ja ennenkaikkea tieto tuntuu loogiselta ja helpolta yhdistää omaan elämään ja elämänkokemukseen. Ok, on tietysti joitain ulkoaopeteltavia asioita, mutta olen tässä kyllä positiivisesti yllättynyt. Kirja puolessa välissä. Kemian kakkonen on nyt odottanut että saan tämän luettua, sekin jo puolessa välissä. Nyt on pakko painua nukkumaan! Pahoittelen ettei ole mitään kivaa kerrottavaa tällä kertaa! Kunhan tässä saan levättyä niin on taas parempi mieli! Tämä väsymys on vaan niin rankkaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!