Pages

keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Maitorahka oi oi oi!

No nyt on vedetty kaks päivää GFG-dieettiä.Ehkä en sanois edes "dieetiksi" kun suurimmat erot on nyt proteiinin määrän vähentäminen (onhan siinä aika iso ero et syökö ruoalla proteiini 170 vai 100 gr) ja maidon poisjättäminen. Nälkä tulee kyllä jos ruokailuväli lähenee sitä neljää tuntia. Kaks tuntia menee vielä ihan ok.

Esimerkiks nyt söin 1,5 tuntia sitten 100 gr broilerinkoipea, 25 gr raejuustoa ja 200 gr kypsennettyjä pikkuporkkanoita. Maha kurnii. Ehkä niitä porkkanoita vois syödä enemmän;)

Maitorahka on ollut pakko ottaa takaisin ruokavalioon ja sen kaveriksi sokerittomat mehukeitot. Molemmista sanon nyt kyllä että YÄK! En tajua mitä mulla on maitorahkaa vastaan, mutta noiden mehukeittojen kanssa se on kuin jotain esanssia söisi. Mikä olis semmoinen hyvä, maukas ja pehmeä sokeriton mehukeitto/kiisseli? Miten maitorahkasta saisi vähemmän maitorahkan makuisen? Oon smoothiessa nyt korvannut jo osan luonnonjugulla. Any ideas?

Toinen juttu, mitä en aio noudattaa on toi mahdollisimman rasvattoman lihan syöminen.Meillä kun lasten suuri herkku on broilerinkoivet niin sitten niitä syödään kun on tarjolla. Ja rasvainen lohi yms.

No, mutta näin tässä. Rehellisesti sanottuna kyllä en ole varma kuinka kauan tätä jaksan mutta ainakin sen verran, että näkee auttaako tämäkään vai onko se kilpirauhanen nyt totaalisesti väsähtänyt.

Mun on pitänyt vähän kosmetiikka-asiaakin postailla kun nyt taas on naapuri tekemässä dermosil-tilausta. Tarttis tätä pärstää vähän saada jotenkin paranneltua. Vuoronperään kiiltää/kuivaa ja naama roikkuu kun olisin 10 vuotta itseäni vanhempi.

Liikunta-asiaa taas kun on kerrottavaa, nyt molekyyli- ja ionisidosten pariin:)

10 kommenttia:

  1. Hei! Itse opettelin syömään maitorahkaa hedelmä-/marjasosepilttien kanssa. Sellaisten mihin ei ole tietenkään lisätty sokeria. Ei ehkä ihan tuota GFG-versiota, mutta hirmu hyvä vaihtoehto kumminkin.

    VastaaPoista
  2. Joo mä syön kans pilttien kanssa :) ja muutenkin lastenpuolella on hyviä kiisseleitä jne eikä niihin ole lisätty sokereita. Kannattaa siltä puolelta kokeilla jotain

    VastaaPoista
  3. Mä syön rahkaa kaksi kertaa päivässä; välipalana ja iltapalana. Välipalalle teen 200-250g rahkaa + desi pakastemansikoita, ei ole mikään herkku muttei ole pahaakaan :) Iltapalalle sitten pikkusen enemmän mansikoita, jotka lämmitän mikrossa veteliksi jotta niistä irtoava neste löysentää rahkan, sekaan ripaus pähkinää ja vehnälesettä. Entäs semmoinen smoothie, jossa olis omppua ja vähän kanelia ja vaikka maitoa hieman tekemään siitä juoksevampi?

    Riippuu varmaan myös mitä rahkamerkkiä käyttää. Minä en esimerkiksi pysty syömään Maitokolmion Fit - rahkaa (en ole nimestä varma mutta valmistajasta kyllä), mutta Valion pehmeä rahka ja X-tran rahkat maistuvat :)

    VastaaPoista
  4. Mä syön maitorahkan maustettuna fun light mehulla tai makeutan stevialla. Nykyään kyllä tottunut jo ilman mitään "herkkua". Välillä ostan sokerittomia skyrejä. Terv. Laardi

    p.s Valion pehmeä maitorahka on kyllä parasta

    VastaaPoista
  5. Valion rahkaa kehutte, kipaisen sitä ostamaan:):) Rajuuston ostan Lidlistä mutta kai se rahka on haettava muualta:) Steviaa on pitkään tehnyt mieli kokeilla. Omenasosettakin löytyis pakkasesta joten täytyy vaan ruveta kokeilemaan jotain. Munkin pitäis sitä rahkaa mättää puoli kiloa menemään vuorokaudessa et kyllä siinä variaatioita kaivataan. Voi kun keksis jonkun jörkevän vaihtoehdonkin sille. Just luin et liika kalsium voi aiheuttaa magnesiumin puutosta ja nyt vähän mietityttää kun magnesiumia otan tehostamaan kilpirauhasta..ja myös vaikeuttaa raudan imeytymistä. Vaan mikä on liikaa?

    Mä olen tohon välipalarahkaan nyt laittanut rahka+luonnonjugu+marja/hedelmä (esim.se mango) ja vissyä. Joskus vähän mahukeittoa. Ihan hyvää sekin.

    VastaaPoista
  6. Miksi ihmeessä pitää syödä jotakin, mistä ei kerta kaikkiaan pidä? Se ei voi pitkällä juoksulla olla painonhallinnan kannalta järkevää. Siis mulle se ei vaan mahdu päähän. Mä en suin surminkaan tunkisi suuhuni jotakin, josta en pidä. Painonhallinta on maistuvienkin ruokien kanssa riittävän haasteellista.

    Mites jos kokeilisit jotakin maistuvampaa yhdistelmää? Silkentofu+maustamaton jugge? Riittävästi protskua, mut maku eri. Toki voi maustaa oman maun mukaiseksi.

    VastaaPoista
  7. LaraFlynn ei pidäkään mut mä haluan, en kai mä neuvoja pyytäisi ellen haluaisi. Mietin kyllä vaihtoehtojakin, raejuustohan siinä ruokavaliossa on vaihtoehto mut jos sitäkin syö jatkuvasti niin siihenkin kyllästyy.

    VastaaPoista
  8. LaraFlynn ei pidäkään mut mä haluan, en kai mä neuvoja pyytäisi ellen haluaisi. Mietin kyllä vaihtoehtojakin, raejuustohan siinä ruokavaliossa on vaihtoehto mut jos sitäkin syö jatkuvasti niin siihenkin kyllästyy.

    VastaaPoista
  9. Mä ite käytän valion pehmeää rahkaa ensisijaisena, mut koska se on kallista, niin sitten toisena tule pirkan maitorahka, sit ehrmann, ja lidlinkin rahka, joka on jo paljon "tukusempaa" sitten..

    En koskaan laita mitään mehukeittoja tai kiisseleitä, ne on karmeinta. Mies syö myslin kera muuten.. Mä ite laitan mm. lasten hedelmäsoseita (mango!) tai sit marjoja (mustikat!) ja välillä sit hedelmiä (banaani<3) vaihtelun vuoksi.

    Kannattaa kokeilla kaikenlaista, mut mä en niitä mehukeittoja vaan käsitä, en..

    VastaaPoista
  10. Hain eilen valion pehmeää rahkaa ja hyväähän se oli. Kokeilin myös sitä valion uutta pehmeää rejuustoa ja nam nam. Lidlin on halvempaa joten täytyy kuitenkin pääasiassa sitä. En saa enää alas sitä "normaalia" raejuustoakaan. Toisessa kotimaassani raejuusto ostettiin aina torilta mummomlta isosta tynnyristä ja se oli just tämmöstä nestemäisempää:)

    Valion mansikkamehukeitto on nyt maistunut paremmin eli kriisi on jotenkin edes selätetty:)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!