Pages

lauantai 25. toukokuuta 2013

Lääkiksen pääsykoe 2013

Eilenhän tuo pääsykoe nyt oli. Se, johon en osallistunut. Odottelen nyt tehtäviä julkaistaviksi (julkaistaankohan ne vastausanalyysitkin?).  Koe oli kuulemma ihan päinvastainen kuin edellisvuonna, eli juurikin painottui aineistopohjaisiin tehtäviin eikä laskemiseen. Moni on sanonut että lukion kurssien osaamisella/pänttäämisellä ei ollut mitään merkitystä - mutta sitä en suostu uskomaan. Kyllähän ne nyt on perusasioita jotka on osattava ja ymmärrettävä. Myös hyvin paljon pettyneitä, aikaa liian vähän ja tehtävänannot kuulemma lukion oppien ylittäviä. Voiko olla??

Olen nyt vähän hämmentynyt siitä, että minkälaisella painotuksella jatkan lukemistani. Luulen että aika tavalla näin miten nytkin olen mennyt eli käyn kirja kirjalta asiat läpi ja teen esimerkkitehtävät. Sitten on pakko ruveta tekemään niitä harjoituslaskuja että saisi jonkunlaista laskurutiinia ja siinä rinnalla sitten opeteltava näiden aineiston tulkintaa. Vaikka olenkin luonnontieteelliseltä alalta kandiksi valmistunut, ei mulla ole paljoakaa kokemusta aineistojen analysoimisesta tai tulkitsemisesta jos nyt ei lasketa jotain kirjatenttejä/kirjaesseitä semmoisiksi. Aineistoahan nekin tavallaan ovat...1000 sivua tenttiin;)

Aika hitaasti nää mun luvut on taas edenneet, pari päivää kirjat pysyneet kiinni mut sit taas oon skarpannut. Oon ollut fyysisesti ja henkisesti tosi väsynyt joka näkyy lukemisen lisäksi myös liikunnoissa. Onneks paino on sentään lähtenyt alaspäin:)





1 kommentti:

  1. En ollutkaan koskaan huomannut, että sinä(kin) haluat lääkikseen :) Se on myös minun yksi haaveistani. Nyt jäänkin vielä kovemmalla innolla seuraamaan blogiasi! :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!