Pages

torstai 25. huhtikuuta 2013

Ruokailut ja liikunnat

Ruokailuista nyt on jotain kerrottavaa, liikunnoista ei sitten yhtikäs mitään. Aloitetaa nyt kuitenkin jälkimmäisestä...

Maanantaina pääsin viimeksi salille ja joka julmetun illalle on nyt isäntä keksinyt itselleen puuhaa (no, ei nyt pelkästään "keksinyt" vaan ihan pakollisia hommia) jonka takia olen joutunut linnoittautumaan sisälle tai korkeintaan tuohon pihalle. Tiistaina taisi sataa ja muuten olen nuhaisen/yskäisen esikoisen kanssa ollut vaan.Eikun, tiistaina käytiin tekemässä lasten kanssa n. tunnin pyörälenkki 4-vuotiaan vauhdilla! Ou jee!

Ehkä huomenna vihdoin pääsen puntille!!! Kyllä mua niin jurppii kun taas sain hyvän draivin viime viikolla ja samantien tulee (liian) monen päivän tauko. Tänään meinasin tehdä sen Jillianin vatsatreenin päikkäriaikaan mutta kas kummaa huomasin sit syöneeni juuri lounasta (no...tietty on lounasaika ennen päikkäriä) enkä täydellä vatsalla viitsinyt...seli seli.

Tämän päivän ruokailut.

Aamupuuro(230gr) soktoman mehukeiton ja raejuuston kanssa. Lasi maitoa.

Lounaaksi se "baskilainen munakas" tosin neljällä munalla ja söin vain puolet. Heitin sekaan noin puoli kiloa vihanneksia (tomaattia, sipulia, kesäkurpitsaa)

Päivälliseksi anoppilassa joku ohut pihvi (wieninleike???) - siis tosi ohut jotain 2-3 ml. Ja iso kasa salaattia (ainakin 5 dl - lähemmäs 10) sekä . n. 2 rkl perunamuusia.

Iltapalaksi loput munakkaasta.

...ja puolikas Lidlin juustosämpylästä, välissä kinkkua yksi siivu. Mä joka en syö vaaleaa leipää KOSKAAN. Menkat alkaa ihan lähipäivinä joten se selittänee tämän himon.
 

..Ja eilisen himon joka loppui lopulta vasta Lidlin mikropoppareihin.  Onneksi tämä on tosi tosi harvinaista! Mitäs sitte kun kuukautiset rupeavat säännöllisiksi?:)

Nyt kun mulla alkaa nämä ruokailut jo menemään ihan hyvin, olisi ehkä syytä ruveta ottamaan toinen haaste tähän hommaan.

Musta kun tuntuu että olen vähän on-off liikkuja, eli joko vedän hiki hatussa salilla/jumpassa/juosten tai sitten... en tee mitään. Vois ruveta oikeasti harrastamaan hyötyliikuntaa huomattavasti enemmän. Tietysti lasten kanssa on vaikea tehdä mitään kovin reippaita lenkkejä, mutta jotain... ainakin aion sen juoksuharjoittelun aloittaa ja yrittää jotenkin kehittää noita kävelylenkkejäkin. Isompi vetää jo ilman appareita pyörällä ihan kohtuuvauhtia, niin ehkä kävellen perässä tulisi hiki. Tämä täytyisi saada myös tänne tajuntaan, että hyötyliikunta on arjessa tärkeintä. Myös silloin kun palaan työelämään/opiskelemaan (=istumaan). Koska se on ihan saletti, että ei ehdi samalla tavalla enää treenata ens syksynä.

1 kommentti:

  1. Mä niin odotan, että pojan kanssa voisi käydä kunnon kävelylenkeillä potkupyörän/pyörän kanssa! Rattaissa ei tod. viihdy ja kävelyvauhti on, no, mateleva. Salille ehdin hävettävät kerran viikossa, mikä kyllä vähän ärsyttää. Se menee harmillisesti kiinni jo puol ysi...

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!