Pages

perjantai 5. huhtikuuta 2013

Kokonaisvaltaisempi elämänmuutos?

Mä tässä mietin tätä blogia.Vastahan mä olen vähän aikaa tänne kirjoittanut mutta isoja asioita ja päätöksiä on nyt tullut tehtyä. Olen ajatellut, että tässä blogissa voisi kyllä välillä sivuta vähän laajemminkin tätä elämänmuutosta eli uutta toivottavasti urkenevaa uraani. Tuskinpa siitä nyt usein ja paljoa tulee kirjoiteltua, mutta on toivottavasti isona osana mun tulevaisuuttani ja koska sekin liittyy tavallaan terveyteen ja hyvinvointiin niin sallinette, jos kirjoittelen tännekin:)

Alustavasti voin sanoa,biologia = helppoa, kemia = vaikeaa, fysiikka= vasta tutustun. Syksyllä varmaan menen aikuislukioon kemian kanssa mutta yritän nyt kesän yli saada käytyä kurssit edes kerran läpi. Fyssaa sitten varmaan syksymmällä. Olen suunnitellut hakevani ensimmäisen kerran 2014, mutta toivottavasti voisin ottaa paikan (jos sen edes saisin) vastaan vasta 2015. Olen silloin 38. Todennäköisesti en ekalla yrittämällä kuitenkaan pääse. Täyttäessäni 40 yritän viimeisen kerran. Jos ei kolmella yrittämällä onnistu niin annan olla.

Miksi? Koska musta tulisi hyvä lääkäri. Olen pyörittänyt ajatusta pitkin vuosia, miettinyt itseäni eri erikoistumisaloilla ja musta tuntuu että kaikki tuntuvat mielenkiintoisilta ja sopisin kaikkiin (missä nyt ollaan ylipäätänsä ihmisten kanssa tekemisissä). Ja koska olen kiinnostunut myös ravitsemuksesta, liikuntalääketieteestä yms. niin tuolta puolelta kliinisten opintojen jälkeen voisi löytyä joku hyvä tutkimusalakin. Monesti tälleen kypsemmällä iällä sitä on enemmän näkemystä ja toiveita muutenkin, niin pystyisi niitä opintojakin paremmin soveltamaan ja ymmärtämään. Luulen niin. Tähän projektiin olisi tarkoitus/toive vielä upottaa meidän perheen kasvaminenkin, joten kyllä lähivuosina on paljon haasteita. Neljäkymmentä kun lähestyy huimaa vauhtia:)

Kiitos ja kumarrus!

3 kommenttia:

  1. Mä olen niin kade ihmisille, joilla on intohimo, joka ajaa eteenpäin. Tsemppiä matkaan siis! Hieno homma.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kiitos. Onhan tämä hurjaa. Mä en ole lukenut lukiossa pitkää kemiaa, fyssaa enkä bilsaa joten joudun aloittamaan todella alusta ja kun yläasteesta alkaa oleen kohta 20 vuotta niin eipä ole muistissa yhtään mitään. Eli ihan hitsin kova työ on edessä, toivottavasti se joskus palkitaan!

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!