Pages

lauantai 16. maaliskuuta 2013

Vaikeaa hiihtoa

Melkein samalla otsikolla kuin viime lauantainakin. En tiedä mikä tässä hiihtämisessä on nyt niin vaikeaa. Kävin hiihtämässä taas tutun 7 km lenkin ja ihan alussa jo tuntui että sinänsä hiihto kyllä kulki, mutta heti kun syke nousi korkeammalle niin rupesi oksettamaan. Vähän kuin jollain kilpahiihtäjällä:) Kotona oli sitten pakko oksentaa, kun koko vatsa velloi.

Ei vaan, ei siinä ole mitään nauramista. Mulla on vatsa ollut sekaisin siitä asti, kun aloitin sen sokerilääkityksen (Glucophage). Siinähän on ihan yleisenä sivuvaikutuksena huonovointituus, ripulointi, ilmavaivat mutta niiden pitäisi mennä ohi. Jostain syystä silloin raskausaikana mulla ei ollut näitä vaivoja joten vähän olen ymmälläni, miksi mä nyt reagoin näin voimakkaasti. Raskausaikana oli kyllä eri firman tuote ja vähän kai eri annostus - täytyy tarkistaa. Olen nyt kuitenkin syönyt jo kohta 2 kk tätä lääkettä luulisi sivuoireiden jossain vaiheessa häviävän. Toisaalta tytär on myös valvottanut monta viikkoa (ja poika myös) ja meillä on myös jonkunlainen pienimuotoinen kiertävä flunssa niin kaipa sekin voi yleistä olotilaa huonontaa ja se että en ollut juonut tänään. En tiedä... kovin on vaikeaa ollut. Tuntuu että vatsa toimii huonosti tai huonommin. Hyviä päiviä ei ole. Ja musta myös tuntuu, että tyttärenkin vatsa toimii huonommin vaikka tarkistin teratologisesta että tämän lääkkeen ei pitäisi häneen vaikuttaa. Ehkä pitäisi pitää pieni tauko lääkityksessä, en tiedä.. mikään välttämätönän tämä mulle ei ole kun on vaan laihdutuksen tueksi.

Mutta mutta. Kun innostuin niin siitä raitapaidasta  (tai siitä, että mahdun L-kokoon) niin piipahdinpa eilen lastenvaatekutsuilla. Kun mulla on vähän periaatepäätös etten miikkarin vaatteita osta lapsille (ottaa päähän kun joka toisella on sit samat vaatteet kun omalla) niin ostinpa sitten itselleni. Heh heh... mä ja mun periaatteet:D

Tämän.

En ole noin hoikka ja kaunis kuin tämä malli mutta tää näyttää ihan sairaan hyvältä myös pyöreämmän päällä. Kangas on kaunista laskeutuvaa ja on tarpeeksi pitkä. Ainut ongelma on et mun kapeet farkut roikkuu päällä, mutta ehkä raaskin investoida kesään yhdet farkut. On kyllä niin sairaan hyvän näköinen mulla (ainakin omasta mielestäni) ja tykkään nyt itse tällä hetkellä pinkistä kovin! Aika vähän itseeni olen investoinut, mutta jos laidutus jatkuu tätä vauhtia (2kg/kk) niin mä painan alle 90 kesällä ja sitten on jo syytäkin näyttää hemaisevalta. Laitan kyllä kuvan kunhan tää paita kotiutuu mulle!

En mä vieläkään tahdo uskoa aamun punnitusta, eilen näytti vaaka 94 vielä aamulla mut pakko se on uskoa.Ihanaa:)

3 kommenttia:

  1. glucophage on metforemin kans samaa lääkettä, mutta metforem sopii mulle. Joskus apteekista oli loppu ja vaihdettiin glucophageen, jota vedin paketillisen, ja tosiaan huonoa oloa riitti. Takaisin seuraava pakkaus metforemiin ja johan olo normalisoitui. Kysy jos mahdollista vaihtaa, molempien vaikuttava aine on sama jne mutta ilmeisesti jonkun verran koostumuksessa eroa. Ei sillä, ei sekään välttämättä sovi mutta aina kannattaa kokeilla jos vaihto auttaa :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Paula! Selvittelen vielä että olihan se metforem, mitä söin raskausaikana. nimittäin silloin en muista ollenkaan tämmöistä pahoinvointia. Mahtaisivatko he vaihtaa sen apteekiss suoraan? Ettei tarttis lääkäriä vaivata? Mulla on se annostus 1.5gr eikä se enää tästä nouse. Vaihdoitkonsämsen lennossa vai aloititko annostuksen lisäämisen ihan alusta?

    VastaaPoista
  3. Lennossa :) Ja kannattaa kysyä apteekista suoraan vaihtoa.

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!