Pages

keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Body Pump

Olen nyt tarkoituksella pitänyt pari viikkoa salitaukoa. Tämä liittyy tähän yövalvomiseen ja siihen, että olen mieluummin käynyt hiihtämässä. Edellisestä lihaskuntotreenistä (pumppi) oli siis jo 9 päivää. Ilmankos tunti menikin tänään hienosti!

Kyykkyihin tuuppasin samantien painoa 11kg/pääty ja jaksoin sarjan hienosti loppuun. Ehkä vähän otti selän päälle. Rintaan nykäisin 5 kg (sama mitä ennen) ja täältä saadulla ohjeella sain treenin tehtyä ilman että olkapäät sattuivat. Selkään 6kg ja lopussa tuntui että tanko tippuu kädestä - ou nou!

Ojentajat menivät, kuten aina, ihan pieleen. Ojentajapunnerrus tangon kanssa ei vaan onnistu multa. Tiputin painoa taas enää 3.5 kg/pääty ja silti ihan samantien alkoi olkapäät särkeä. En vaan pysty tekemään sitä liikettä:( Hauikset teen 4 kg painolla, katsotaan mitä seuraava ohjelma tuo tullessaan:) Askelkyykyt, hartiat ja vatsat meni hienosti.

Jotain on silti pielessä. Mua pyörryttää ja vähän väliä meinaa mennä tasapaino. Ei pelkästään treenatessa. Kiskoin lapsia pulkassa viikonloppuna ja yhtäkkiä vaan käännyin katsomaan taaksepäin ja meinasin kaatua. Jos nousen kyykystä ylös, meinaa tasapaino mennä. Äsken meinasin törmätä olohuoneen pöytään kompuroidessani. Täytyy huomenna anoppilassa mitata verenpaineet, onkohan ne jotenkin tippunut ihan alas vai onko tämäkin jotain siitä väsymyksestä. Vähän jännitti kyllä pumpissa 22 kg niskassa, että jos kaadun (pari kertaa tuntui siltä et tasapaino pettää). Mutten kaatunut, nyt unille!

3 kommenttia:

  1. Mua on pitkään houkuttanut tuo bodypump, mutta en oo uskaltanut. Mulla on leikattu välilevytyrä ja oon tosi varovainen selkäni kans, en halua että se uusii IKINÄ. Just nuo kyykyt ym on sellasia, joissa pelkään hajottavani selän. :/ En siis uskalla mennä tunnille, vaikka haluaisinkin.

    VastaaPoista
  2. Sullahan on ihan hyvät painot, mulla esim kyykyissä on vaan 3,5kg/pääty :D Tosin inhoan kyykkyjä, en tiedä meniskö enemmänki.. Mutta joo, täällä ainakin lihakset melko surkastuneet :D

    VastaaPoista
  3. Nelkis sun täytyy vaan reippaasti uskalta lisätä painoja:) heität vitosen kiekot ja varmasti menee hyvin:)

    Veera: pumpissa on se hyvä puoli että voit tehdä ihan millä tahansa painoilla tai painoitta. Kyykt on tehokkaita vaikkei olisi edes painoa selässä kun niitä tehdään niin paljon. Tai voit ottaa käsipainot jos tangon pitäminen niskan takana tuntuu pahalta. Hyvä ohjaaja neuvoo sulle kun kerrot ongelmastasi:)

    Mä en nyt oikein tiedä mistä tuo olkapääkipu tulee. Ehkä menen hierojalle jos paikat on vaan niin jumissa josko se auttaisi...tai vedän särkylääkettä. Se tuntuu lihaskivulta eli en usko että mikään oaikka on varsinaisesti rikki...en tiedä. Nyt ohjelma vaihu ja toivon et uudessa on pelkkää käsipainolla tehtävää ojentajaa...:)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!