Pages

maanantai 25. helmikuuta 2013

Maanantan salitreenit rinta+ojentaja sekä muuta läppää

Maanantai alkoi punttistreenillä. Äitikaveri lähti mukaan salille ja pääsin vähän opastamaankin, tosin en tiedä kyllä menikö syteen tai saveen. Tuntui myös jännältä, kun olen vinopenkkiä vapailla painoilla nyt tehnyt jokusen kerran, niin tänään tuli muitakin kyselemään että miten sitä tehdään. Mä vasta harjoittelen ja yritän löytää parhaan tuntuman niin vähän on vaikea neuvoa:)

Mut tosiaan kaverin kanssa salilla on eri kuin yksin. Olen tähän asti aina paahtanut yksin aika vauhdikkaasti ja nyt oli vähän erilaista. Toki meidän salilla oli ihan hirveästi muutenkin porukkaa verrattuna normipäivään et sai laitteitakin odottaa.

Pähkäilen tässä, että minkälaisen ohjelman tekisin äitikaverilleni. Jos on jotain hyviä vinkkejä aloittelijan ohjelmista, mielellään varmaan 1-jakoinen ja reilu tunti sais kestää, niin paiskatkaapa tänne päin. Itse oon miettinyt vähän jalkaprässi (ja jos on aikaa niin takareidet taljassa, etureidet laitteessa), selkä taljassa (soutu), yläselkä taljassa(leuan eteen), penkkipunnerrus tangolla, ojentajat taljassa, hauikset tangolla, hartiat, vatsat. Täytyy olla aika helppo ja ihan perus kun äitikaveri on synnyttänyt 3 kk sitten niin ei liikaa rasitusta keskivartalolle. Toisaalta salilla ei ole paljoakaan laitteita, joissa ei kuormittuisi keskivartalo:/

Mun rinta+ojentajatreeni sisältää nyt penkkipunnerruksen, vinopenkin, pään yli vedon, ranskalaisen istuma-asennossa ja ojentajan taljassa (jota en ehtinyt tänään tehdä). Tämä on mun ola viritelmäni ja laajennukseni mun omasta ohjelmasta joka sisältää oikeasti vain penkkipunnerruksen, pään yli vedon ja ranskalaisen. Yleensä teen noi treenit niin, että joka lihasryhmällä ensimmäinen on se suurin paino ja pienemmät määrät (esim.penkkipunnerrus) ja sitten seuraavat on vähän pienemmät painot ja suuremat toistomäärät. Näin saan eka maksimaalisen tuloksen ja lopuksi väsytän lihakset toistoilla. Tiedä onko mitään järkeä, mutta jostain näin luin.




Kuvat päivän pirtelöstä. Kevään kunniaksi rupean tekemään joka päivä värikkäitä pirtelöitä. Tänään oli vuorossa mansikka+kiwi ja tulipas hapan, huh huh. Niin on siinä rahkaa ja raakakaota myös vähän lisukkeena:)
Ja tämmöinen siitä tuli. Aivan järjettömän karvasta joten oli pakko lisätä makeutusta.

Makeanhimosta tuli mieleen, että iski tänään ihan järjetön himotus (siis makean). Kävelin tuskissani keittiötä ympäri. Lopulta keksin ottaa teelusikallisen suoraan hunajaa ja johan helpotti. Enpä tiedä oliko hyvä vai huono ja huomenna varmaan taas kauheet himot.

4 kommenttia:

  1. Mä oon kans kerran erehtyny laittamaan smoothieen kiiviä. Hyhhyh! :(

    VastaaPoista
  2. Päivitin vielä tätä tekstiä. Oli kyllä aikamoinen paukku se kiwi. Onneks kotoa löytyy lähipäiville mangoja:)

    VastaaPoista
  3. Vinopenkki on ainakin mulle vähän hassu liike, joko tanko seilaa alaslaskussa lähelle kaulaa tai rinnan alapuolelle, jotenkin vaikea hallita sitä liikerataa.

    Teetkö esimerkiksi penkissä siis kaksi sarjaa? Ensin raskaampi tanko ja vähemmän toistoja ja sitten kevyempi tanko ja enemmän toistoja? Vaikuttaa tosi hyvältä idealta, joka tuo aivan varmasti tulosta.

    VastaaPoista
  4. Mika no tuo on ikäänkuin se mun treeninin pointti. Tai ainakin kuvittelen niin;-)

    Tällä hetkellä teen siis penkkipunnerrusta tangon kanssa (teen vielä nyt 15 toistoa mutta alan vähentää toistojen määrää pikkuhiljaa, että saan painoja lisättyä) 3 settiä. Sitten teen siihen perään vinopenkin käsipainojen kanssa 3*15. Mulla on siinä just peili hyvin sivussa, et pystyn katsomaan että liikerata menee suoraan. Ja tässä sitten pienempi paino ja enemmän toistoja, tavallaan on tarkoitus väsyttää lihas "loppuun".

    Sitten teen vielä käsipainon kanssa selällään päänylivedon joka on sekä rinta, että ojentajaliike josta siirrynkin ojentajatreeniin.

    Ajattelin myöskin jatkossa vaihdella penkkiin välillä käsipainot ja vinopenkkiin tangon, että tulee vähän muutakin kun samaa tasaista sahausta. Meillä ei ole salilla mitään peck deck laitteita tai muitakaan rintalaitteita joten noilla on pärjättävä:)

    Taitaa olla tyhmän hifistelyä, mutta jostain olen lukenut että näin kannattais tehdä:)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!