Pages

torstai 7. helmikuuta 2013

Body Pump

On muuten  kiva laji. Olen ollut koukussa noihin tunteihin kohta jo 10 vuotta! Treenasin ennen raskauksia parikin kertaa viikossa muun treenin ohella, mutta nykyiseen harjoitteluuni kuuluu vain kerran viikossa.

Olin taas eilen tunnilla ja tuntuipa tiistain zumbat jaloissa ja vähäunisuus muuten kropassa.  Laitan tähän vähän, että millä painoilla olen tehnyt tämän talven aikana ja mitä olisi tavoitteita:)

Alkulämmittelyt teen perussettiä eli3.5 kg/pääty - tavoitteena olisi joskus tehdä ihan vitosillakin muttei ole niin tärkeää koska kyseessä on kuitenkin lämmittely.
Kyykyissä mulla on 8.5 kg / pääty ja olen kympin kiekoillakin joskus tehnyt joten se on seuraava tavoite (eilen ei meinannut jaksaa nykyiselläkään vaan puhti loppui ihan kesken).
Rinnassa on ollut 5 kg/pääty mutta jostain syystä treenin keskivaiheella mulla rupeaa kivistämään olkapäät tosi pahasti. Teenkin nyt sitten 4.5 kg ja jaksan vähän paremmin. Tavoite on entinen maksimi 6 kg.
Selässä on 5 kg kiekot. Tavoite olisi 7.5 jolla olen joskus tehnytkin. Nyt en vaan pystyisi.
Ojentajissa on 4.5 ja käsipainona nelonen. Ojentaja mulla on oikeasti vahva et voisin lisätä helposti, mutta tämäkin treeni  selällään tehtäessä sattuu hartijoihin joten on pakko himmailla. Jos saisikin vitosen kiekollakin tehtyä, olisin iloinen.
Samoin hauiksessa vitosella, nyt on 3.5 ja on tuskaa saada sitä nostettua. Salin puolella saan hauista parannettua mut pumpissa en... outoa. Nykyisessä ohjelmassa mulla on käsipainona 3 kg, että semmosta...
Hartijat teen ihan jollakin ykkösillä/kakkosilla koska yleensä ne särkee jo tässä vaiheessa ihan hirveästi:(
askelkyykyissä vitoset jos on tanko. Tällä massalla ne voisi ihan hyvin tehdä ilmankin, mut meidän ohjaajat on aika kovia tsemppareita ja vaativis:D
Vatsat ilman kiekkoa. Punnerrukset pyrin tekemään päkijöiltä ja lankut myös. Aina en jaksa.

Eilinen treeni oli todella raskas ja olin monessa kohtaa melkein luovuttamassa. Yleensä tämmöstä oloa ei koskaan tule joten en voi sanoa nauttineeni treenistä. Ohjelma on hieno ja musat myös, mutta silti...


1 kommentti:

  1. Mulla on samoja ongelmia rintatreenissä ja hartioissa. Mulla auttaa rintatreeniin se, ettei laske sitä tankoa ihan rintaan kiinni vaan jättää reilusti tilaa. Tekee siis paljon pienempää liikettä. Näin ei olkapäät pääse rasittumaan ja saa sen treenin kohdistettua rintaan. Ja hartioissa keskityn siihen, etten jännitä olkapäitä/hartioita liikaa enkä nosta vipunostoja liian korkealle. Jätän itse hieman olkapään tason alapuolelle. Loppuvaiheessa saatan tehdä vain toisella kädellä noston, jolloin toinen käsi/hartia saa välillä levätä. Ja yleisesti kaikissa yläkropan treeneissä koko Pumpin ajan koitan keskittyy siihen, et olkapäät ja hartiat on rentoina. On auttanu mua tosi paljon. :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta - risut ja ruusut. Kiitos!